Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.
Jak w temacie chodzi mi o to czy można nim żaglować czyli gaz hamulec itp.
[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Jak chcesz diesla który ciągnie na wysokich obrotach to kup TD (serio) Poza tym przed dawaniem w palnik musisz poczekać aż rozgrzeje sie olej (nie woda!) w silniku, a po ostrym dawaniu w palnik trzeba go studzić dłużej niż 30s, czasem nawet do kilku minut, także lepiej jechać spokojniej jeśli się wie, że niedługo i tak się trzeba zatrzymać. To chyba tyle jeśli chcesz, żeby ci długo służył... Jak chcesz mieć prawie całkowitą pewność to możesz zainwestować w czujnik temperatury gazów spalinowych EGT...Niektórzy jednak twierdzą, że diesel się nie nadaje do dawania w palnik i mają rację ale tylko wtedy jak się nie wie jak o niego zadbać
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Mam kolegę co jak da w palnik to mu z wydechy nieraz zadymi na czarno tak jakby kichnął czymś czemu tak to robi.
On twierdzi ze dostaje silnik z dużą dawkę ropy i nie zdąży ja spalić to ja wyzuci
Objaw jest wtedy gdy go przeciąga po każdym biegu na maxa
Ps.
Po jakim czasie jest nagrzany olej w silniki w stosunku do wody.
Np. jak Tempa wody ma 60C to olej już jest nagrzany czy jak.
On twierdzi ze dostaje silnik z dużą dawkę ropy i nie zdąży ja spalić to ja wyzuci
Objaw jest wtedy gdy go przeciąga po każdym biegu na maxa
Ps.
Po jakim czasie jest nagrzany olej w silniki w stosunku do wody.
Np. jak Tempa wody ma 60C to olej już jest nagrzany czy jak.
[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Michalak, jak dymi na wysokich obrotach to nie swiadczy za dobrze... moze puscic chmurke jak z niskich obrotow nacisnie sie mocno pedal i sprezarka nie zdazy napompowac odpowiedniego cisnienia... moza ta chmurka o ktorej mowisz wystepuje wlasnie PO zmianie biegu?
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Tak po zmianie biegu. za zwyczaj jak się rozpędzie w pierwszej fazie.
ps.
Przed chwilą z nim rozmawiałem przez Tel.
Cytat:
Zakopci od czasu do czasy nie zauważyłem żeby zakopcił jak jadę szybko równo miernie.
ps.
Przed chwilą z nim rozmawiałem przez Tel.
Cytat:
Zakopci od czasu do czasy nie zauważyłem żeby zakopcił jak jadę szybko równo miernie.
[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
- paolo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 507
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
co to za diesel co nie kopci? ojciec ma voyagera 2002 r 2,5 CRD jak mu wcisniesz to czarna chmura ale ciagnie ladnie ladnie jak na 2 tony.
Co do zaglowania gazem i hamulcem to TDI maja elektroniczny pedal (nie maja linki) no i z tego co pisalismy na forum to nie da sie hamowac lewa noga (przy jednoczesnym wcisnieym gazie)
Co do zaglowania gazem i hamulcem to TDI maja elektroniczny pedal (nie maja linki) no i z tego co pisalismy na forum to nie da sie hamowac lewa noga (przy jednoczesnym wcisnieym gazie)
Nie widze problemów, jeśli juz jest rozgrzany silnik (istotne żeby nie mylic temperatury wody z olejem - jak to juz napisał zaprzal, )
Mało tego, w autach ze zmienną geometrią turbiny wręcz nalezy wkręcać silnik na obroty bo inaczej będzie kłopot.
Właśnie jestem świerzo po wymianie wtrysków na ASV i moje pierwsze wrazenie było takie że mi się sprzęgło slizga - niewiadomo kiedy jest 3-3,5k .
TDI dzieki duzemu momentowi jest bardzo elastyczny i można sobie jechac spokojnie nie przekraczając 2,5k, ale jak sie chce można poszaleć - tyle tylko że robi się to inaczej niż w benzynie, dzieki duzemu momentowi i krótkiej skrzyni trzymaj go w zakresie 2,5-3,5k - czyli poniżej 2,5k redukujesz powyżej 3,5k zmieniasz na wyzszy. Przy 4k moment leci na łeb i nie ma go po co dłużej męczyć. Staraj się tak zmieniać biegi żeby obroty nie spadały ponizej 2,5k i idzie jak rakieta
Mało tego, w autach ze zmienną geometrią turbiny wręcz nalezy wkręcać silnik na obroty bo inaczej będzie kłopot.
Właśnie jestem świerzo po wymianie wtrysków na ASV i moje pierwsze wrazenie było takie że mi się sprzęgło slizga - niewiadomo kiedy jest 3-3,5k .
TDI dzieki duzemu momentowi jest bardzo elastyczny i można sobie jechac spokojnie nie przekraczając 2,5k, ale jak sie chce można poszaleć - tyle tylko że robi się to inaczej niż w benzynie, dzieki duzemu momentowi i krótkiej skrzyni trzymaj go w zakresie 2,5-3,5k - czyli poniżej 2,5k redukujesz powyżej 3,5k zmieniasz na wyzszy. Przy 4k moment leci na łeb i nie ma go po co dłużej męczyć. Staraj się tak zmieniać biegi żeby obroty nie spadały ponizej 2,5k i idzie jak rakieta
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
powiem tak, mój jak pociągne ponad 3k to kopci ale jak za radą zaprzala pokombinowałem z moim garetem, to przy doładowaniu 1 bar i troche ponad ni było nawet mgiełki. więc chyba na turystyczna jazdę mam za dużą dawkę. ale to pewnie wina bolca...i dobrze mi z tym, niech se podymi czasem, przynajmniej ci z tyłu widzą przewage diesla nad benzynką
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości