Witam
Z racji ze nie działa mi ABS na nie mam zamiaru go naprawiac bo jest to trudne a nikt nie ma kompa chce go wywalić z powodu dość słabych hebli a dokładnie trzeba dosc mocna cisnąc w pedał ogólnie tarcze po szlifie klocki nowe nie wiem czy to wina tego ze ABS nie działa czy ten typ tak ma ale jest tam taka czarna okrągła puszka nie wiem do czego służy ktos kiedyś mówił ze to pompa elekryczna hamulców i ona chyba nie działa
Czy założenie zwykłego serwo i pompy hamulcowej poprawi hamowanie chce taka operacje wywalenia ABS zrobić
pozdr
Usuniecie ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ja kupiłem rok temu mojego golfa gti i abs tez nie działal ale chamulce działaly bardzo dobrze. Ale troche niebezpieczna jest szybka jazda bez abs.Zmiezyłem miernikiem opornosc czujników i okazało sie ze dwa przednie były uszkodzone.W sklepie chciali 90 zł za sztuke a na allegro kupiłem po 14 zł za sztuke i działa wszystko idealnie.bo wystarczy ze jeden sie uszkodzi i abs nie bedzie działac. a i jeszcze jakis madry wycia mi kontrolke azeby nie swieciła. tak ze nie rezygnój z absu
VW NA ZAWSZE
nie wydaje mi się, żeby wywalenie abs coś tu poprawiło. Sam miałem toledo z padniętym abs, ale hamulec był żyleta, tyle że blokowało koła przy mocniejszym wdepnięciu. Poza tym naprawa tego abs wcale nie musi być droga tak jak kolega pisze powyżej 

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Kolego, wywalenie ABS-u nic Ci nie da, gdyz hamujac teraz czy w momencie jak abs jest sprawny, dopóki nie wdepniesz pozadnie hamulca to ABS n ie pracuje i nie ma wpływu na jakosc hamulcow, on ma tylko blokowac i puszczac w ostrym hamowaniu.
Problem u Ciebie to raz tarcze, teraz jest tyle tego i ceny i jakosc ze toczyc sie nie opłaca, bo jesli tarcza jest przegrzana to beedzie ona zle funkcjonowała w dodatku z nowymi klockami.
Kolejne to klocki, wiekszosc tandet jak Tomex itd to poprostu wegiel nie nadajacy sie do niczego, zbyt twarde, wywołuja piszczenie, zbyt szybko sie zuzywaja, w dodatku nie hamuja dobrze, szczegolnie jak sie rozgrzeja.
Polecam na poczatek jakies lepsze klocki np Ferrodo z tychtanszych ok 70zł kp, ja we wczesniejszym aucie przesiadłem sie z LUCAS-ow na własnie Ferrodo, to powiem hamulce nie do poznania, lekko wciskasz a auto ładnie nurkuje, a nie jak wczesniej depczesz ile wlezie a tu i tak nie czuc siły hamowania.
Problem u Ciebie to raz tarcze, teraz jest tyle tego i ceny i jakosc ze toczyc sie nie opłaca, bo jesli tarcza jest przegrzana to beedzie ona zle funkcjonowała w dodatku z nowymi klockami.
Kolejne to klocki, wiekszosc tandet jak Tomex itd to poprostu wegiel nie nadajacy sie do niczego, zbyt twarde, wywołuja piszczenie, zbyt szybko sie zuzywaja, w dodatku nie hamuja dobrze, szczegolnie jak sie rozgrzeja.
Polecam na poczatek jakies lepsze klocki np Ferrodo z tychtanszych ok 70zł kp, ja we wczesniejszym aucie przesiadłem sie z LUCAS-ow na własnie Ferrodo, to powiem hamulce nie do poznania, lekko wciskasz a auto ładnie nurkuje, a nie jak wczesniej depczesz ile wlezie a tu i tak nie czuc siły hamowania.
V12, no to masz pecha z tym wspomaganiem z pompką elektryczną. Sąsiad ma taki sam system w Passacie B3 i miał ten sam problem. U niego przyczyną okazał się włącznik ciśnieniowy w pompie hamulcowej, który odpowiada za włączenie pompki gdy ciśnienie w układzie spadnie poniżej jakiejś tam wartości. Zamienników nie ma, oryginał sprowadzany na zamówienie ok. 500zł, więcej niż Passat sąsiada wart
Pozostają szroty albo prowizoryczna naprawa, jednak jak chcesz jeździć po ulicach to prowizorka raczej odpada.
W obwodzie jest też jakiś przekaźnik i bezpiecznik chyba 30A więc to też sprawdź, możesz też podłączyć na krótko zasilanie do tej pompki bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć czy pompuje i czy pedał hamulca staje się miększy.
Przeczytaj dokładnie ten temat, tam jest dobrze to rozpisane: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42551
szczególnie post kolegi mxmisiek
Znalazłem jeszcze temat, w którym pisałem o aucie sąsiada:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246336
Życzę Ci aby był to walnięty bezpiecznik albo przekaźnik

Pozostają szroty albo prowizoryczna naprawa, jednak jak chcesz jeździć po ulicach to prowizorka raczej odpada.
W obwodzie jest też jakiś przekaźnik i bezpiecznik chyba 30A więc to też sprawdź, możesz też podłączyć na krótko zasilanie do tej pompki bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć czy pompuje i czy pedał hamulca staje się miększy.
Przeczytaj dokładnie ten temat, tam jest dobrze to rozpisane: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42551
szczególnie post kolegi mxmisiek
U sąsiada rozebraliśmy ten włącznik (choć w sumie jest nierozbieralny), w środku są chyba 3 włączniki krańcowe - jeden był nadtopiony i miał spalone styki. Dopasowaliśmy styki z jakiegoś innego włącznika i póki co działa, ale to igranie z losem. Sąsiad jeździ tym samochodem tylko do lasu po drzewo, więc chciał zrobić jak najtaniej. Ale jak znowu się skaszani to zakładamy zwykłe serwo podciśnieniowe.Witam ponownie, problem rozwiazany, wszystko dziala. Tak jak kolega herflik-00 napisal, uszkodzony byl przekaznik od pompy w akumulatorze cisnienia (u mnie numer 167, moze byc tez 78, 178 w innych autach). Po wymianie wszystko dziala jak trzeba.
Napisze moze ciut wiecej o przekaznikach do ABS-u z elektrycznym serwem bo moze sie to komus jeszcze przydac.
W passacie 1991r 1,6 TDI sa dwa przekazniki do ABSu nad skrzynka bezpiecznikow o numerach:
- 79- przekaznik glowny od ABS a nad nim bezpiecznik 30A (wszystko na jednej kostce)
- 167- przekaznik odpowiedzialny za uruchamianie pompy w akumulatorze cisnienia, nad nim tez jes bezpiecznik 30A. W innych modelach aut moze miec on iny numer ( w wersji pompy ABS EDS na on numer 178), rozpoznaje sie go po numerkach przy nogach: 30;87;85;86 Numer przekaznika nie jest wazny jesli ma takie same numery przy nogach. Ja zastapilem moj przekaznik 167, przekaznikiem 178 (sprawdzilem, ze jest taki sam) i wszystko dziala: jest wspomaganie i pompa akumulatora cisnienia sie wylacza po osiagnieciu odpowiedniego cisnienia.
Temat ten i sprawdzenie owych bezpiecznikow i przekaznikow polecam tym, ktorzy maja ABS z elektrycznym wspomaganiem i takie objawy jak:
- twardy pedal hamulca (brak wspomagania), przewaznie swieci sie kontrolka ABS I czerwona kontrolka hamulca; sprawdzic bezpiecznik 30A przy glownym przekazniku ABS (u mnie nr 79) ewentualnie przekaznik.
- ciagle brzeczenie pod maska po przekreceniu zaplonu, w okolicach pompy hamulcowej (pompa powinna sie rozlaczyc po paru sekundach i brzeczenie ustaje)
- brak tego brzeczenia po przekreceniu stacyjki, pomimo kilkukrotnego nacisniacia na hamulec (pompa sie nie zalacza, sprawdzic bezpieczniki 30A i przekazniki w pierwszej kolejnosci)
Dziekuje bardzo za schemat i pomoc, jesli ktos sie zetknal z tym tematem, niech dopisze numery przekaznikow od ABS w jego modelu i inne objawy ktore sie z tym wiaza.
Znalazłem jeszcze temat, w którym pisałem o aucie sąsiada:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246336
Życzę Ci aby był to walnięty bezpiecznik albo przekaźnik

Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 12:58 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
A ja sądzę że masz albo zapowietrzony układ albo tarcze i bębny do wymiany
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Drodzy koledzy ja mam standardowe pneumatyczne serwo nie mam wspomagania elekrycznego tylko przy sterowniku ABS mam takie cos jak na zdjęciu co to jest 

Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 18:08 przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 88 gości