Witam
Mam mk4 1,4 16V i następujący problem z temperaturą silnika :
Czasami przejadę 5 km i silnik łanie się nagrzeje do 90 stopni a czasami nawet po przejechaniu 70 km wskazówka temperatury jest w połowie między 0 a 90 stopni, często też jest tak ze np: silnik na światłach nagrzeje się do 90 stopni a po rozpoczęciu jazdy zaczyna powoli opadać znów do połowy między 0 a 90. Też zależy od temperatury powietrza, gdy były upały w dzień to silnik nagrzewał sie do 90 a podczas jazdy nocą lub podczas chłodnych dni temperatura zatrzymywała sie w połowie między 0 a 90.
Do tego zauważyłem zwiększone zużycie paliwa.
Dodam że mimo ze wskaźnik pokazuje stosunkowo niską temperaturę to powietrze z nawiewu jest gorące.
mk4 1,4 16V temperatura silnika, zwiekrzone zużycie paliwa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
mk4 1,4 16V temperatura silnika, zwiekrzone zużycie paliwa
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 13:24 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: mk4 1,4 16V temperatura silnika, zwiekrzone zużycie pal
termostat do wymiany. pozdrawiamdominiks1980 pisze:Witam
Mam mk4 1,4 16V i następujący problem z temperaturą silnika :
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Teraz przejechałem 15 km i temperatura płynu chłodzącego mierzona termometrem 60 stopni. Podczas jazdy po przejechaniu jakiś 8 km temp. wzrosła do połowy między 0 a 90 a gdy zjeżdżałem z górki na dystansie pół kilometra na luzie to temp. spadła niemal do zera, po czym gdy zaczołem normalnie jechać wzrosła znów do połowy miedzy 0 a 90, potem miałem postój przed przejazdem kolejowym i temp. wzrosła do 90, gdy znów zaczołem jechać temp. opadła do połowy miedzy 0 a 90. Po dotarciu do domu zmierzyłem temp. płynu i wynosiła ona 60 stopni.
Jeżeli to termostat to gdzie go znajdę i jak go wymienić ?
Jeżeli to termostat to gdzie go znajdę i jak go wymienić ?
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wczoraj wymontowałem termostat, nalałem do garnka wody, wsadziłem termostat i termometr, termostat otwiera sie przy 84 stopniach wiec wygląda na dobry, plastikowa cześć obudowy termostau gdzie opiera sie czpień z termostatu też nie jest przebity.
Czyli został czujnik temperatury. Czy on jest mocowany na wcisk i zabezpieczony tylko zawleczką ?
[ Dodano: 04 Paź 2009 14:23 ]
Rozwiązaniem problemu było brak styku na wtyczce czujnika paliwa.
Także gdy masz podobny problem do mojego to najpierw wyczyść styki w wtyczce czujnika temperatury cieczy chłodniczej.
Czyli został czujnik temperatury. Czy on jest mocowany na wcisk i zabezpieczony tylko zawleczką ?
[ Dodano: 04 Paź 2009 14:23 ]
Rozwiązaniem problemu było brak styku na wtyczce czujnika paliwa.
Także gdy masz podobny problem do mojego to najpierw wyczyść styki w wtyczce czujnika temperatury cieczy chłodniczej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 273 gości