jakie paliwo ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt wrz 29, 2009 09:14

Ja leje raczej tylko ultimate - za litr w Rzeszowie płace obecnie 3.79, przy czym litr zwykłego on na shellu czy bp to około 3.62, a miejscami na kiepskich stacjach dochodzi do 3.59

No i teraz proste przeliczenie - na setke na trasie nigdy więcej niż 5l nie zje (no chyba że butuje ile wlezie na pełnym obciążeniu w góry - do 5.5 czasem może dojść), więc na każde 100km zmieniając paliwo z ultimate na zwykłe (lub jeszcze gorsze) moge zaoszczędzić 85gr lub złotówkę - miesięcznie kręce około 1000km, więc lejąc ultimate am strate 8.50zł lub 10zł - czy to aż tak wiele? odpuścić sobie czteropak browara, lub raz czy dwa przejść się gdzieś na piechote zamiast ruszać samochód i mieć spokojną głowę i nie denerwować się ile jeszcze pompa/wtryski przejadą?

Za którko jeżdże tdi z vw żeby się wypowiadać, ale jak dotąd dwukrotnie lałem zwykły on na rezerwie (reszta zawsze ultimate), i różnicy w mocy czy spalaniu nie zauważyłem - może w zimie przy zapalaniu coś zauważe.

EDIT: losdamianos, jeżeli nie pomogą, to na pewno nie zaszkodzą ;) ważne żebyś lejąc zwykły ON wybierał dobre stacje z mdobrym paliwem - a ultimate czy v-power na pewno są czystsze i lepszej jakości
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 09:17 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt wrz 29, 2009 09:16

Koledzy hamowali auta na lepszym paliwie i gorszym, nie było w mocy praktycznie różnicy, poza dymieniem :bigok:
Tak samo jakieś ceramizery, może przedłużają troche żywotność i ochraniajaą,ale w mocy nie było różnicy z , czy bez ceramizera. :helm:
Ja leje też lepsze paliwko, ale raczej dla czystej satysfakcji :jezor:


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » wt wrz 29, 2009 10:59

losdamianos pisze:No dobra a jaki wpływ ma na pompowtryski te ulepszone paliwo? Na PLUS czy raczej MINUS? Od prawie 2 lat zalewam zawsze V-Power,Ultimate, Verve i się zastanawiam czy ma to wpływm na PD?
Po prostu pompowtryskiwacze są bardziej wrażliwe na jakość paliwa niż pompa wtryskowa. Standardowe paliwa powinny wystarczyć, tyle, że tankując ulepszone teoretycznie zmniejszasz ryzyko, że trafisz na "partię paliwa-bubel" co się w naszym kraju może zdarzyć.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt wrz 29, 2009 13:27

W TD czuć małą różnice w mocach 3 miesiące tankowalem przeważnie orlen verve i jakoś dobrze mu bylo ale ostatnio tankuje lotos dynamic i jest lepiej nawet! zobacze jak ze spalaniem


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 29, 2009 13:46

Ponior pisze:Tak samo jakieś ceramizery, może przedłużają troche żywotność
ceramizer pozbawia smarowania ponieważ tworzy wew. silnika powłokę przy której olej traci właściwości smarowania i chłodzenia np. turbinki - to największy szajs

ja śmigam na V Power GTL, zrobiłem już 4 baki - odczucia to mniejszy dymek przy bucie i cichsza praca auta, wcześniej jak zalałem zwykłego V Powera zaczął klekotać strasznie, ale na GTL'u jest inaczej. Przy silnikach PD czystość ropy jest istotna. GTL różni się od innych paliw typu VERVA,ULTIMATE, bo jest ori rozlewany w Niemczech, więc w dniu dzisiejszym jest to paliwo najczystsze na rynku polskim ( oczywiście jeśli przysłowiowy Pan Kazik ze stacji nie maczał w nim swoich łapek :bigok: ). Ja w zwykłych Dieslach ( oprócz PD ) lałbym najzwyklejszą ropę i śmigał ile wlezie!



tomi36
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomi36 » wt wrz 29, 2009 13:54

Ja za każdą razą jak próbowałem zalać ulepszone paliwa o zwiększonej liczbie cetanowej i niezależnie jakiej firmy zawsze pali około 1l.więcej na sto i w róznych autach sprawdzałem fakt przyplyw mocy i jakby ciszej pracuje silnik ale pali wiecej.
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 13:55 przez tomi36, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 29, 2009 13:57

tomi36 pisze:zwiększonej liczbie cetanowej
bezpośrednio info z SHELA:
"Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-50 "

Warto policzyć ile płacisz za ulepszacz paliwa i jaka jest różnica pomiędzy zwykłym ON a GTL, może zwyczajnie w świecie warto zalać GTL'a



Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » wt wrz 29, 2009 14:58

pelton1985 pisze:ja śmigam na V Power GTL, zrobiłem już 4 baki - odczucia to mniejszy dymek przy bucie i cichsza praca auta, wcześniej jak zalałem zwykłego V Powera zaczął klekotać strasznie, ale na GTL'u jest inaczej.
Ja jak kupiłem Passka to już GTL zaczęli stosować. Nie wiem jak z klekotaniem bo nic innego do niego wcześniej nie lałem, a jeżeli chodzi o dym to mogę powiedzieć tyl, że czarnej chmury nie potrafie zostawić jakbym sie nie starał.
Wiem jedno. Na paliwie z Tesco bus mi bardziej kopcił :helm:



andryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt cze 13, 2008 16:32
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: andryu » wt wrz 29, 2009 15:46

kolego ja w swoim MK4 TDI PD 115km zawsze leje tylko i wyłacznie paliwko na "ORL...E" czy to verva czy zwykle i nie ma odczucia, polecam dolewanie raz na 8-10 pełnych bakow (ST Semisyntetik) przeczyści ci pompowtryski
polecam jeszcze wymienic filtr paliwa na taki z górnej pólki - polecam knechta
zobaczysz jak autko bedzie ci śmigac

ja mam juz od 3 latek prawie TDI z PD i tak stosuje
pozdro


andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 29, 2009 15:49

andryu, i racja bo PD wymaga odpowiedniej pielęgnacji
ja z filtrów też polecam knechta, natomiast ja dolewam co rok taki dodatek motula do silników z PD, buteleczka wychodzi 55 zł



andryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt cze 13, 2008 16:32
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: andryu » wt wrz 29, 2009 16:05

kazde autko wymaga pielegnacji!!!
ten proponowany przezemnie STs przeczyszcza pom-wtr.
a jak siadzie pom-wtr. to kase trzeba szykowa i to nie mala na nowe (ewentealnie uzywane)


andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 29, 2009 17:04

To tak samo jak nalejesz 1 bańkę mixolu na 10 zbiorników podobno pompy święcą w środku


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 29, 2009 17:12

andryu, czytaj dokładnie :chytry:
napisałem odpowiedniej pielęgnacji, pielęgnować trzeba każde :bigok:

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:13 ]
To tak samo jak nalejesz 1 bańkę mixolu na 10 zbiorników podobno pompy święcą w środku
a nic się niestanie z pompkami? pytam bo nie wiem



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 29, 2009 17:22

mixol to można do pompy VP ale nie do PD



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości