Wytarta panewka rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wytarta panewka rozrządu
Witam, kilka miesiecy temu kupilem leona 1.9tdi AHF 2000r. Po wizycie na chipie u Rogala i stwierdzeniiu przez niego ze cykaja szklanki wymienilem je. I przestało cykac. Ale mechanik podczas wymiany dojrzał inny problem, a mianowicie ze srodkowa panewka wałka rozrządu jest wytarta i krzywka na wałku w tym miejscu rowniez. I ze jest chyba spory luz miedzy panewka a walkiem. Mowil zeby wymienic panewki bo walek moze złamac sie w pół podczas duzego obciazenia. Podobno to wszystko spowodowane jest tym ze ktos wczesniej za dluuuuuuuuuuugo nie zmienil oleju i przez to te wszystkie problemy. Doradzcie co moge w tej sytuacji zrobic bo nie chcial bym niepotrzebnie wywalac kasy. Bo niby wszystko jest dobrze, latwo odpala, malo pali, na vagu w logach wszystko jest ok. Wiec czy trzeba to zrobic? Nie wystarczy wymiana panewek? Czy trzeba od razu inwestowac dodatkowo w walek i szlif glowicy? Doradzcie
Zawsze daje sie nowe krzywki do nowego wałka, zuzytka krzywka wałka zuzywa szybko krzywki popychacza co powoduje ze do oleju dostaja sie opiłki metalu i przez to szynciej padaja panewki główne wału. Jak wałek to od razu nowe uszczelniacze zaworów, przez wyrobione krzywki leca szybciej popychacze i koło się zamyka 

Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 21:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomyliło mi sie z Oplowska wersja diesla tam popychacze sa uruchamiane krzywkami które poruszane sa wałkem rozrządu, w naszych jest bezpośrednio ale to nie zmienia rzeczy tylko jeden element ruchomy mniej, poza tym jak robic głowice to i uszczelniacze bo czemu w starym aucie tego nie zrobic, ja zrobiłem i żuzycie oleju spadło mi na 15 tys km do 0,2l.edzio pisze:o jakich krzywkach piszesz?PinkFloyd pisze:Zawsze daje sie nowe krzywki do nowego wałka
[ Dodano: 28 Wrz 2009 22:13 ]Po co? nie ma związku z wałkiem.PinkFloyd pisze:Jak wałek to od razu nowe uszczelniacze zaworów,
Kolego tam nie ma jako takich panewek, wałek jest łozyskowany w gniazdach z materiału takiego samego jak głowica, jeśli nawet kupiłbys górne nowe stopki tych gniazd, to co z dolnymi których nie da sie wymienic a sa napewno tez podtarte? Pozatym tam musi byc idealna współosiowość w tych gniazdach, a jak dasz nowe stopki to wspólosiowosci nie bedzie.
Dodatkowo mozliwosc zapchanego kanału olejowego własnie do tej podpory, stad wytarta, czyli tak czy siak głowica do regeneracji, badz nowa, tyle ze kupisz uzywke i tez pasowało by ja splanowac, dotrzec zawory, sprawdzic luz prowadnic i wymienic uszczelniacze.
Tak ze czy zrobisz ta, czy kupisz nowa to i tak ceny beda podobne, przy kupnie innej, nawet wieksze, gdyz koszt zakupu dochodzi.
Tak ze czy zrobisz ta, czy kupisz nowa to i tak ceny beda podobne, przy kupnie innej, nawet wieksze, gdyz koszt zakupu dochodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości