upgrade zapłonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
upgrade zapłonu
Witam! Panowie potrzebuje niezmiernie szybkiej pomocy z takich względów iz mam jechac autem do Katowic a nie mam iskry na świecach ;/
Zmieniałem zapłon ze standardowego na ten z golfa mk2 (tranzystorowy) i cos chyba namieszałem bo nie działa. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry. Iskra pojawia się natomiast w momencie kiedy kiedy dotknę kabelkiem z zacisku nr 15 plusa na akumulatorze to wtedy na jednej z świec pojawia się prąd. Prytknięcie go nan stałe do +12 również nic nie daje ;/
Całość podłączałem wg tego http://www.scirocco.pl/content/view/90/66/ z tym że wydaje mi się ze na tym schemacie cos chyba jest nie tak bo ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.
U mnie jest cała wiązka z mk2 i tam od zaparatu zapłonowego idą 3 kabelki i pozniej rozchodzą się na kable do modułu i do cewki. Do cewki z tej wiązki idzie zielony kabel do zaciskku nr 1 i do tego samego zacisku podłączyłem też czerwono-czarny kabel z obrotomierza.Drugi kabel z wiązki to czarny kabel który podłączyłem do zacisku nr 15 i do tego samego zacisku +12 z akumulatora. Opornika nie mam - ale wydaje mi się że nie jest to jakoś nadzwyczajnie podtrzebne. Wszakże jutro kupie z rana.
Proszę o szybką odpowieldz bo jutro mam o 11 wyjechac a jeszcze w lesie jestem;/
Zmieniałem zapłon ze standardowego na ten z golfa mk2 (tranzystorowy) i cos chyba namieszałem bo nie działa. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry. Iskra pojawia się natomiast w momencie kiedy kiedy dotknę kabelkiem z zacisku nr 15 plusa na akumulatorze to wtedy na jednej z świec pojawia się prąd. Prytknięcie go nan stałe do +12 również nic nie daje ;/
Całość podłączałem wg tego http://www.scirocco.pl/content/view/90/66/ z tym że wydaje mi się ze na tym schemacie cos chyba jest nie tak bo ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.
U mnie jest cała wiązka z mk2 i tam od zaparatu zapłonowego idą 3 kabelki i pozniej rozchodzą się na kable do modułu i do cewki. Do cewki z tej wiązki idzie zielony kabel do zaciskku nr 1 i do tego samego zacisku podłączyłem też czerwono-czarny kabel z obrotomierza.Drugi kabel z wiązki to czarny kabel który podłączyłem do zacisku nr 15 i do tego samego zacisku +12 z akumulatora. Opornika nie mam - ale wydaje mi się że nie jest to jakoś nadzwyczajnie podtrzebne. Wszakże jutro kupie z rana.
Proszę o szybką odpowieldz bo jutro mam o 11 wyjechac a jeszcze w lesie jestem;/
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To coś na rysunku o wartości 2,2µF to kondensator, w elektronicznym zapłonie nie występuje! - wyrzucić. Dalej wyjścia z modułu na czujnik Halla też niezbyt dobrze:
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.
Źródło: książka Naprawa VW Golf 2.
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.
Źródło: książka Naprawa VW Golf 2.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 21:56 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
O to to, ale nie wiem dalej po co kondensator.bandyta mk1love, pasowała by cewka od golfa na tranzystorowym zapłonie, ta od platynek ma inne parametry, co nie znaczy ze nie będzie działać, ale odpowiednia cewka do mk2 to groszowa sprawa gdzieś na szrocie czu u mechanika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Paweł Marek, edzio jeszcze jakis dokładniejszy opid jak to pozłanczac....
zielony do zacisku 1 na cewce tak samo jakczerwony do obrotmomierza.
Z drugiej strony cewki do zacisku 15 czarny i zasilanie...tak? z kąd ma być to zasilanie żeby to działało jak należy?
No i na koniec brązowy do masy.
I czy tak podłączony zapłon ma działać?
zielony do zacisku 1 na cewce tak samo jakczerwony do obrotmomierza.
Z drugiej strony cewki do zacisku 15 czarny i zasilanie...tak? z kąd ma być to zasilanie żeby to działało jak należy?
No i na koniec brązowy do masy.
I czy tak podłączony zapłon ma działać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości