zmiana skrzyni z automatu na manualna a elektryka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Futrzasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:49
Lokalizacja: bialystok

zmiana skrzyni z automatu na manualna a elektryka

Post autor: Futrzasty » pn wrz 28, 2009 05:38

witam wszystki!!
Mam pytanko:
czy ktos sie orientuje jak bardzo roznia sie kompy od obu tych wersji w silniku 1.8 ke-jetronik??
napewno roznica jest w podawaniu sygnalu na rozrusznik bo w automatycznej daje tylko na biegu P i N ale czy trzeba eszcze jakies przerobki robic w wiazce??
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 05:38 przez Futrzasty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn wrz 28, 2009 10:45

Czujnik wstecznego - trzeba przeciągnąć kabelki do skrzyni, bo w automacie czujnik jest przy dźwigni.

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 10:46 ]
A jeszcze - blokada zapłonu jest na przekaźniku - to można go wywalić.



Futrzasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:49
Lokalizacja: bialystok

Post autor: Futrzasty » pn wrz 28, 2009 18:23

i to mnia wlasnie interesowalo. wiesz moze jeszcze ktory to przekaznik i jak go wywalic??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn wrz 28, 2009 19:06

Chyba skłamałem :) Nie było przekaźnika do blokady zapłonu. Za to jest dioda do sterowania zaworem w skrzyni.
Ogólnie sprawa nie jest jakś skomplikowana - można pójść na łatwiznę i przy dźwigni od biegów zewrzeć ze sobą kabelki czerwono-czarne, natomiast dwa czarne kabelki podciągnąc do wlacznika swaiteł cofania w skrzyni.

Jeżeli chcesz to zrobić bardziej porządnie, to wywalasz wiązke tą, która idze do dźwigni zmiany biegów (razem z diodą itp). Przy skrzynce bezpieczników Bedzie tam złacze 4 pin. W złaczu tym łączysz ze sobą czerwono-czarne przewody (lub jeden z nich będzie czerwony - w każdym razie te grubsze), a czujnik wstecznego podłączasz pod dwa pozostałe - czerno-nievbieski i czarno-czerwony (cienkie). Nie wiem tylko, czy przypadkiem wiązka idącza do dźwigni zmiany biegów nie zawiera w sobie przewódów od włącznika przy hamulcu ręcznym.



pysio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 18:53
Lokalizacja: montreal

Re: zmiana skrzyni z automatu na manualna a elektryka

Post autor: pysio » pn wrz 28, 2009 21:48

jesli nie chce ci sie szukac zrodla kabelkow laczysz poprostu dwa grube czerwone kable idace do dzwigni zmiany biegow i masz po problemie z uruchamianiem pojazdu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości