Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michalak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2006 23:49
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.

Post autor: Michalak » sob lut 11, 2006 04:52

Jak w temacie chodzi mi o to czy można nim żaglować czyli gaz hamulec itp.


[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 10:00

Jak chcesz diesla który ciągnie na wysokich obrotach to kup TD (serio) :) Poza tym przed dawaniem w palnik musisz poczekać aż rozgrzeje sie olej (nie woda!) w silniku, a po ostrym dawaniu w palnik trzeba go studzić dłużej niż 30s, czasem nawet do kilku minut, także lepiej jechać spokojniej jeśli się wie, że niedługo i tak się trzeba zatrzymać. To chyba tyle jeśli chcesz, żeby ci długo służył... Jak chcesz mieć prawie całkowitą pewność to możesz zainwestować w czujnik temperatury gazów spalinowych EGT...Niektórzy jednak twierdzą, że diesel się nie nadaje do dawania w palnik i mają rację ale tylko wtedy jak się nie wie jak o niego zadbać :D


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Michalak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2006 23:49
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: Michalak » sob lut 11, 2006 11:42

Mam kolegę co jak da w palnik to mu z wydechy nieraz zadymi na czarno tak jakby kichnął czymś czemu tak to robi.
On twierdzi ze dostaje silnik z dużą dawkę ropy i nie zdąży ja spalić to ja wyzuci
Objaw jest wtedy gdy go przeciąga po każdym biegu na maxa

Ps.
Po jakim czasie jest nagrzany olej w silniki w stosunku do wody.
Np. jak Tempa wody ma 60C to olej już jest nagrzany czy jak.


[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 12:28

Michalak, jak dymi na wysokich obrotach to nie swiadczy za dobrze... moze puscic chmurke jak z niskich obrotow nacisnie sie mocno pedal i sprezarka nie zdazy napompowac odpowiedniego cisnienia... moza ta chmurka o ktorej mowisz wystepuje wlasnie PO zmianie biegu?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Michalak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2006 23:49
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: Michalak » sob lut 11, 2006 12:43

Tak po zmianie biegu. za zwyczaj jak się rozpędzie w pierwszej fazie.

ps.
Przed chwilą z nim rozmawiałem przez Tel.
Cytat:
Zakopci od czasu do czasy nie zauważyłem żeby zakopcił jak jadę szybko równo miernie.


[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 12:49

jak w pierwszej fazie pusci chmurke to nic zlego, "it's a diesel!" :D


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Michalak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2006 23:49
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: Michalak » sob lut 11, 2006 14:50

No ale ja słyszałem że każdy diesel potrafi zakopcić.


[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 15:00

to wlasnie napisalem :p


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » sob lut 11, 2006 15:21

co to za diesel co nie kopci? :D ojciec ma voyagera 2002 r 2,5 CRD jak mu wcisniesz to czarna chmura ale ciagnie ladnie ladnie jak na 2 tony.

Co do zaglowania gazem i hamulcem to TDI maja elektroniczny pedal (nie maja linki) no i z tego co pisalismy na forum to nie da sie hamowac lewa noga (przy jednoczesnym wcisnieym gazie)



Awatar użytkownika
Michalak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2006 23:49
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: Michalak » sob lut 11, 2006 15:32

Chodzi mi o to ze nie na raz Gaz Hamulec a na zmianę ja nie (mistrz kierownicy ucieka.)


[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lut 11, 2006 20:18

Nie widze problemów, jeśli juz jest rozgrzany silnik (istotne żeby nie mylic temperatury wody z olejem - jak to juz napisał zaprzal, )

Mało tego, w autach ze zmienną geometrią turbiny wręcz nalezy wkręcać silnik na obroty bo inaczej będzie kłopot.

Właśnie jestem świerzo po wymianie wtrysków na ASV i moje pierwsze wrazenie było takie że mi się sprzęgło slizga :) - niewiadomo kiedy jest 3-3,5k :P.

TDI dzieki duzemu momentowi jest bardzo elastyczny i można sobie jechac spokojnie nie przekraczając 2,5k, ale jak sie chce można poszaleć - tyle tylko że robi się to inaczej niż w benzynie, dzieki duzemu momentowi i krótkiej skrzyni trzymaj go w zakresie 2,5-3,5k - czyli poniżej 2,5k redukujesz powyżej 3,5k zmieniasz na wyzszy. Przy 4k moment leci na łeb i nie ma go po co dłużej męczyć. Staraj się tak zmieniać biegi żeby obroty nie spadały ponizej 2,5k i idzie jak rakieta :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob lut 11, 2006 21:36

Corvax, ile dales za te wtryski ASV??



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lut 11, 2006 22:51

powiem tak, mój jak pociągne ponad 3k to kopci ale jak za radą zaprzala pokombinowałem z moim garetem, to przy doładowaniu 1 bar i troche ponad ni było nawet mgiełki. więc chyba na turystyczna jazdę mam za dużą dawkę. ale to pewnie wina bolca...i dobrze mi z tym, niech se podymi czasem, przynajmniej ci z tyłu widzą przewage diesla nad benzynką :hehe:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości