Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
inek01
- Lord GTI
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » sob lut 11, 2006 14:49
wojciech_marchel pisze:Ja slyszalem ze musi zgadzac sie tylko maksymalna przedkosc w 1.4 jest 200 km/h wiec taki trzeba zalożyc ale powiem szczerze ze strasznie mnie zestresowaly te rozbierznosci w waszych odpowiedziach
Kazdy cos slyszal...ale jakis dowod w tej sprawie to chyba tylko ja przedstawilem...
Zainteresowanym moge wyslac cale dwie strony z tabelkami.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
romek126
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: romek126 » sob lut 11, 2006 16:10
Wygląda że
"inek01" ma bezsporną rację dlatego punkt dla niego.
Jednak większość podzieliła się empirycznymi doświadczeniami.
Nadal nie wiem po czym poznam właściwą tablicę zegarów do 1.4 gdy będę kupował.
Może wystarczy że będą do 200?
Bo chyba inne silniki prócz diesla miały już większy zakres.
I jak nie pomylić z dieslem?
-
inek01
- Lord GTI
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » sob lut 11, 2006 16:13
romek126, dzieki za to ze chociaz Ty mnie popierasz
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
djtom
- V.I.P.
- Posty: 32768
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: djtom » sob lut 11, 2006 16:25
Ja tam nadal nie widzę kłopotu. Po co tworzyc je na siłę? Jeśli kupowałbym nowe zegary to interesowałoby mnie tylko to czy sa od diesla czy benzyny i czy po podłączeniu działają. Zgodność z fabryką nie bardzo mnie interesuje. Działa? Jeśli tak to czy nie ma ważniejszych spraw niż dywagowanie czy jest tak jak powinno byc czy nie? Jeśli po podłączeniu okazałoby sie że coś jest nie tak to rzeczywiscie nie ma wetdy sensu tego kupować. I tak lwia częśc Naszych aut ma poprzekręcane przebiegi i przy kupnie samochodu każdy ma świadomość ze było w nim grzebane. Więc jeśli okazało by się ze licznik wskazuje wolniejsze nabijanie przebiegu to powiem szczerze - dla mnie byłoby tylko lepiej. Przecież i tak przy rocznikach naszych MK przeglądy i naprawwy robi sie na oko a nie na kilometry.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
-
Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
-
Kontakt:
Post
autor: Marihuana Man » sob lut 11, 2006 17:32
romek126 pisze:Wygląda że "inek01" ma bezsporną rację dlatego punkt dla niego.
Jednak większość podzieliła się empirycznymi doświadczeniami.
Nadal nie wiem po czym poznam właściwą tablicę zegarów do 1.4 gdy będę kupował.
Może wystarczy że będą do 200?
Bo chyba inne silniki prócz diesla miały już większy zakres.
I jak nie pomylić z dieslem?
Tak czy inaczej zakres nie ma znaczenia... Tak czy inaczej każde zegary będą pasowac... Ja w starym 1,4 ABD (seria do 200km/h) miałem zegary od GTI (do 240 km/h) i wszystkie wskazania były bez zarzutu...
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
-
djtom
- V.I.P.
- Posty: 32768
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: djtom » sob lut 11, 2006 17:40
Marihuana Man pisze:romek126 pisze:Wygląda że "inek01" ma bezsporną rację dlatego punkt dla niego.
Jednak większość podzieliła się empirycznymi doświadczeniami.
Nadal nie wiem po czym poznam właściwą tablicę zegarów do 1.4 gdy będę kupował.
Może wystarczy że będą do 200?
Bo chyba inne silniki prócz diesla miały już większy zakres.
I jak nie pomylić z dieslem?
Tak czy inaczej zakres nie ma znaczenia... Tak czy inaczej każde zegary będą pasowac... Ja w starym 1,4 ABD (seria do 200km/h) miałem zegary od GTI (do 240 km/h) i wszystkie wskazania były bez zarzutu...
Równiez mi się wydaje że nawet zegary od vr'a chodziły by bez problemu. Inna sprawą jest obecność czujników MFA ale to juz inna historia.
[+]
Diesla najłatwiej poznac po tym ze obrotek jest do 5k lub widać ikonkę świecy żarowej. Wiem, zaraz podniosą się głosy że po 94 liczniki nie miały już namalowanych na zewnątrz symboli, ale wtedy to juz sam bym nie wiedział.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
-
Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
-
Kontakt:
Post
autor: Marihuana Man » sob lut 11, 2006 17:48
djtom pisze:Równiez mi się wydaje że nawet zegary od vr'a chodziły by bez problemu. Inna sprawą jest obecność czujników MFA ale to juz inna historia.
Niestety od VR-a nie pasują... Sprawdzone... Wyraźne przekłamania na całej linii...
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
-
djtom
- V.I.P.
- Posty: 32768
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: djtom » sob lut 11, 2006 17:51
Niestety od VR-a nie pasują.
A jednak..
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
-
mufik900
- Ma gadane
- Posty: 159
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 22:29
- Lokalizacja: F-RK1099
-
Kontakt:
Post
autor: mufik900 » sob lut 11, 2006 23:09
najlepiej kup zegary z tarcza do 200km/h.Dzis przejechalem z GPS 120km i tyle nabił moj licznik.Powiem jeszcze ze moj stary licznik pokazywał o 6km/h za duzo i w tym nowym jest takak sama historia.Poza tym jestem kierowca samochodow ciezarowych jezdze trzema roznymi i w nich sa oryginalne zegary to rowniez pokazuja za duzo od 5km/h do 10km/h.Smialo zakladaj zegary do ABD od innych modeli bo wszystko wskazuje bardzo precyzyjnie mam to juz w swoim przypadku sprawdzone w dniu dzisierjszym a mam zegary od AEX z 95'
-
romek126
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: romek126 » ndz lut 12, 2006 14:34
Tak więc teoria swoje a praktyka swoje
-
inek01
- Lord GTI
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » ndz lut 12, 2006 15:07
romek126 pisze:Tak więc teoria swoje a praktyka swoje
Chociaz Mk3 to nie najnowsza fura, ale teorie wymyslili chyba konstuktorzy auta i powinna sie sprawdzac w praktyce. Nie obrazajac nikogo, ale to nie Maluch czy Polonez.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
-
mufik900
- Ma gadane
- Posty: 159
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 22:29
- Lokalizacja: F-RK1099
-
Kontakt:
Post
autor: mufik900 » ndz lut 12, 2006 15:41
ja tam nie mam zadnych problemow,mam nowe zegaryt pokazuja tak samo jak stare czyli zawyzaja okolo6km/h gdzie w innych seryjnych salonowych samochodach jest to okolo10km/h.Jedyne co mysle bo nie wiem napewno moze byc jakas roznica jesli zalozy sie zegary od 5cio biegowki do 4ro lub odwrotnie tam impulstaor zlicza inaczej impulsy
-
pico
- Mały gagatek
- Posty: 134
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 00:34
- Lokalizacja: pomorskie
-
Kontakt:
Post
autor: pico » ndz lut 12, 2006 16:14
Jeżeli można to dodam coś z innej beczki.Pracuje w fabryce skrzyń biegów konkretnie na hamowni(DLA CIĘŻARÓWEK) ale zasada jest dzialania jest ta sama.Są dwa rodzaje szybkościomierzy mechaniczny i elektroniczny,oby dwa są testowne elektronicznie.do testowania urzywa sie zmodyfikowanego licznika w którym wpisuje się ilość impulsów na minute i ilość zębów zębatki tachografu wewnątrz skrzyni biegów(występują 6,7,8 zebów)ilość zębów jest potrzebna do zmierzenia kilometrów a ilość impulsów na minute by odczytać prędkość,nie ma problemu jeżeli jest to prędkoścomierz elektroniczny bo jest tylko zębatka i impulsator.Jeżeli jest to prędkościomierz mechaniczny czyli ślimak i wałeczek to w takim przypadku nakręca sie na złączko szybkościomierza przetwornik impulsów i w takim przypadku działa jak układ elektroniczny.prędkoścomierz na linke[MECHANICZNY]np.1,3 w takim przypadku nakłada sie przetwornik na 7 impulsów a wliczniku wpisuje sie 6.w takim przypadku ilość kilometrów będzie zliczana prawidowo[PRZEŁOŻENIA I IMPULSY PODAJE PRZYKŁADOWO BO NIE PAMIĘTAM W TEJ CHWILI]
Wychodzi na to że każdy licznik można tak ustawić by pasował do każdego auta.
Czyli wychodzi mi na to że można zmienić przetwornik np z 6 na 7 wtedy wskazanie będzie zanizone albo z 6 na 5 wtedy wskazanie będzie zawyżone.lub jeżeli ktoś potrafi to zminić w liczniku to zp zamiast 3000 impulsów wpisze 3200 to wskazanie bedzie zaniżone lub np. 2800 to będzie zawyżone.Tylko ten drugi sposób wymaga kompa aby zmienić cokolwik w zaprogramowaniu licznika.
To że każdy licznik inaczej wskazuje jest spowodowane przełożeniem szybkościomierza i zapisem w liczniku.
Nie wiem czy komuś się to przyda ale dziele siętym co wykonuje na codzień
-
bigozz
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontakt:
Post
autor: bigozz » czw mar 09, 2006 10:35
czy ktoś może mi podać info na temat jak zmienić tę wartość w liczniku od mkIV
mianowicie przełożyłem licznik z 1.9TDI mk 4 do mojego 1Z mk3 i przekłamuje mi ojakieś 10km dystans. z domu do poznania mam jakieś 110km a pokazał mi 99 czy można jakoś wpisać mu wagiem to 3819 impulsów dzięki i pozdrawiam.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 453 gości