Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 15:00

EGR - czyszczenie tego zaworu to leczenie skutków.
Co jest przyczyną(myślę że wiem) i jak ją "wyleczyć"? Zanim zaproponuję cokolwiek to proszę o opinie co do przyczyny... :pub:
Wypinanie odpowietrznika nie jest rozwiązaniem.Jest tylko doraźnym odejściem od usterki.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 15:25 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 28, 2009 15:08

oldstaszek pisze:EGR - czyszczenie tego zaworu to leczenie skutków.
Co jest przyczyną(myślę że wiem) i jak ją "wyleczyć"? Zanim zaproponuję cokolwiek to proszę o opinie co do przyczyny... :pub:
przecież pisałem już jak zlikwidować wycieki oleju a przyczyną jest rozkalibrowanie górnego gniazda wewnątrz zaworu EGR przez które to gniazdo pomiędzy tłoczkiem zaworu EGR dostaje się olej do komory równania ciśnienia membrany sterującej EGR-em i olej wylewa się z otworków odpowietrzających widocznych po obydwu stronach obudowy pod grzybkiem podciśnieniowym, cóż tu więcej dywagować skoro wiadomo o co chodzi.


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 15:11

... a skąd tam olej?..


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 28, 2009 15:13

z odmy


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 15:24

@SZTOMEL - długo będziemy tak się przekomarzać?
Wiadomo że - olej w EGR z odpowietrzenia skrzyni korbowej a w odpowietrzeniu z mgły olejowej spowodowanej... - tu proszę dokończyć...
Jak "leczyć"?... :pub:
Wypinanie odpowietrzenia jest tylko doraźnym odejściem od usterki - przyczyna do leczenia...
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 15:27 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 28, 2009 15:27

oldstaszek pisze:@SZTOMEL - długo będziemy tak się przekomarzać?
no właśnie, napisz w końcu o co Ci chodzi bo nie mam, ja ani zapewne inni, zamiaru łamać w tym temacie Twojego szyfru Enigmy.

PS. Po wypięciu węża odmy i puszczeniu go do butelki śladu oleju w niej nie ma a wcześniej nigdy nie jeździłem na zapchanym filtrze powietrza więc turbinka działała i tak jak ssak.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 15:30 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 15:38

Może tak - nie jest to EGR(zawór recyrkulacji spalin) a zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej.Niedrożność obejścia przy biegu jałowym i dość duża ilość gazów w wyniku przedmuchów wzdłuż tłoków robi swoje - zbiera się olej niesiony tymi gazami i - jak widać.
Dobrze przemyć/przeczyścić tak zawór jak i kanały przed i za zaworem - tak aby olej się nie "wieszał"a odpływał do miski.
Innym zagadnieniem są wspomniane przedmuchy - są na to "leki"( ale nie chce być posądzonym o kryptoreklamę) jakie sam stosowałem i stosuję zależnie od wynikających potrzeb.. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 28, 2009 15:47

oldstaszek wiem co to EGR a co zawór regulacji ciśnienia skrzyni korbowej, zaworu u siebie nie płukałem ani przed ani po wypięciu wężyka odmy z dolotu, przed wypięciem ostro walił nim olej do dolotu a po wypięciu wcale więc co do jego drożności nie ma żadnych wątpliwości gdyż przedmuchy z tego węża są i je czuć na dłoni,
oldstaszek pisze:Dobrze przemyć/przeczyścić tak zawór jak i kanały przed i za zaworem
możesz mi wskazać kanały do płukania przed tym zaworem a już zwłaszcza za nim w silniku ALH, AGR, AHF i ASV ?


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 16:03

Jeżeli masz jakiś rysunek układu dolotowego z tym zaworem - to daj.Spróbujemy razem znaleźć na to odpowiedź.Przecież - jeżeli to zawór - musi mieć dojście i ujście.
Spokojnie i logicznie spróbujmy to razem rozwikłać... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 28, 2009 16:18

proszę :
Obrazek

i drugi rysunek wraz z separatorem oleju aby był komplet :
Obrazek

[ Dodano: 30 Wrz 2009 15:45 ]
oldstaszek, no i jak tam idzie Ci rozwikłanie tego problemu co :grin:
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 16:24 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 339 gości