1.9tdi 1z + kompresor z corrado g60

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

1.9tdi 1z + kompresor z corrado g60

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 09:02

witam panowie. Mam takie pytanie czy ktos kiedys próbowal zamontowac kompresor do swojego VW golfa 1.9TDI 90 KM od corrado g 60? :chytry: jezeli tak to dajcie jakis opis czy napiszcie czy to wogole mozliwe bo wczoraj dostalem za free taki. I jeszcze moze napiszcie czym taki kompresor sie rozni od turbiny bo nigdy nie mialem doczynienia z tym.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » pn wrz 28, 2009 09:07

kompresor się załącza odrazu a turbina od ok.2tys obr



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 09:09

Linc pisze:kompresor się załącza odrazu a turbina od ok.2tys obr
to akurat wiem


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » pn wrz 28, 2009 09:12

tedeI 66kw pisze:czym taki kompresor sie rozni od turbiny bo nigdy nie mialem doczynienia z tym.
to po co się pytasz ? :)



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 09:17

to tylko tym sie rozni?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 28, 2009 09:50

kompresor jest napędzany paskiem i nie ma sensu go zakładać do 1Z
weź sie dobrze zastanów poczytaj forum jak chcesz sie bawić w podnoszenie mocy a nie wyskakuj z takimi absurdalnymi pomysłami...



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 10:31

To_mas,

to nie jest absurdalny pomysł tylko problematyczny w realizcji bo raz że trzeba go jakoś na silniku zamocować to jeszcze trzeba go machanicznie napędzać paskiem od wału.
można też założyć większe turbo typu T3 lub coś większego a kompresor pompuje od dołu zanim się turbo obudzi

[ Dodano: 28 Wrz 2009 10:32 ]
tedeI 66kw,

ewentualnie jak ty nie chcesz go zakładać to nie chcesz go odsprzedać?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 10:44

arwam pisze:ewentualnie jak ty nie chcesz go zakładać to nie chcesz go odsprzedać?
wiesz no nie wiem jeszcze czy go sprzedac. moze przyda sie. jezeli sie nie da do 1z zalozyc to moze sie zda do innego


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn wrz 28, 2009 10:53

Zakładaniem tego to będzie grubszy koszt, przydałoby się poza większym turbo, jakieś sterowanie tego systemu, tak żeby kompresor nie dmuchał na sprężarkę i odwrotnie, pozatym kompresor od g60 nie nadmucha ci tyle co dobre turbo.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 10:53 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 10:54

t0mal, turbo ma za zadanie tylko wtedy lekko dmuchać w sam kompresor po czym on podnosi ciśnienie



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 11:11

moze lepiej napiszcie czy to jest warte jakiegos wysilku bo takiej kombinacji jeszcze nie widzialem w 1z i czy to podniesie jakos moc silnika albo zeby uniknac chociaz turbo dziury.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 11:26

tedeI 66kw,

z tą turbiną co masz teraz ( albo Garrett GT15 albo KKK KO3) nie ma to wielkiego sensu bo one można rzec że nie mają turbo dziury ale jeśli chcesz się przesiąść na coś większego pokroju Garrett T3 ewentualnie KKK K24 to jaknajbardziej jest sens bo przy nich będzie spora bezwładność a kompresor będzie ładował już sporo wcześniej



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pn wrz 28, 2009 11:31

mam turbo od Audi A4 2,5tdi. nada sie?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 11:38

tedeI 66kw, jak z silnika 2.5TDI V6 to zastosowanie tych dwóch urządzeń spowoduje wytworzenia takieo momentu obrotowego że silnik odrazu się podda.
jak kompresor w połączeniu z turbo to turbo musi być większe i klasyczne na WG nie na VNT.
będziesz chciał założyć GT2052V do swojego 1Z?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości