1.8T AGU bierze olej, kopci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.8T AGU bierze olej, kopci

Post autor: strikerbest » pn wrz 28, 2009 00:42

Przeszukałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie niestety nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej mojego problemu.

Witam
Od 1,5 roku jestem właścicielem Audi A3 1.8T (AGU - 150km). Przewidywalny przebieg tego auta to ok 230tys (tak mi się wydaje). Jeżdżę na oleju Mobil1 10w40. W zeszłym roku w lipcu robiłem regeneracje turbiny K03. Auto odzyskało moc 156KM/204NM (wcześniej 120KM)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf ... f830f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eda ... 17b00.html
Od dwóch miesięcy trapi mnie problem kopcenia na niebiesko. Zauważyłem również znaczące ubytki oleju. Auto od lutego nie posiada katalizatora, wycięty choć nie był bardzo przytkany. Na komputerze od czasu pojawia się 00561 (mixed Adaptation, adaptation limit add execeed). Pierwsze uzupełnienie 400ml / 700km drugie uzupełnienie 250ml / 700km. Wcześniej uzupełniałem 350ml / 2500km. Auto kopci tylko na rozgrzanym silniku. Czasami przy wysokich temperaturach gdy dojadę do domku, przygazuję go jeszcze na luzie, wtedy potrafi zrobić gigantyczna niebieską chmurę. Mierzona ostatnio kompresja pokazała 14bar na dwóch cylindrach oraz 13,5 i 13 na pozostałych dwóch, ale ponoć to wcale nic nie oznacza...
Jakieś wskazówki gdzie mogę szukać usterki??



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pn wrz 28, 2009 00:51

uszczelka pod głowicą do wymiany po mojemu - bynajmniej objawy na to wskazują



strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: strikerbest » pn wrz 28, 2009 10:56

Czy AGU nie powinno mieć 12bar na cylindrach?
Jeśli to uszczelka to czy nie powinienem mieć białej mazi pod korkiem oleju lub oczka oleju w płynie chłodzącym?
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 11:00 przez strikerbest, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn wrz 28, 2009 15:09

Pije olej - którędy?
Turbina?
Pierścienie tłokowe?
nie jest to uszczelka głowicy.
Moja propozycja - przepłukać/przeczyścić silnik - może pierścionki się "przypiekły"(ciśnienie zaprzecza)...
Uszczelniacze zaworów?...lub wszystko razem.
Przepłukać + olej +...to prive(aby nie było że kryptoreklama).... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

strikerbest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: strikerbest » pn wrz 28, 2009 19:49

Odkręciłem kolektor ssący. Czyściutko i suchutko na zaworkach. Więc to jednak nie są uszczelniacze na kolektorze ssącym. Pozostaje kolektor wydechowy. Odma też sprawdzona. Jest drożna. Chmurka w komorze silnika to jakaś nieszczelność między kolektorem wydechowym a turbiną.
Zapach palonego oleju tylko na rozgrzanym silniku a niebieską chmurkę puszcza jak chwilę popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz na gdy ruszam z pod świateł na pierwszym i drugim biegu.
Nie wiem czy to będzie wskazówką ale jak pracuje na biegu jałowym i wkręcę go na obroty to wypuści chmurkę następnie musi znów trochę popracować zanim puści następną chmurkę. Pragnę zaznaczyć że to też nie jest reguła bo raz za kopci a drugi raz ani śladu mimo że zapach palonego oleju jest cały czas.

Poproszę o info tutaj jak przepłukać silnik, reklama nie zaszkodzi...
Czy w takim wypadku jak go przepłuczę jakimś "clean'em" to nie wypłucze jakichś osadów nagarów w silniku?

[ Dodano: 30 Wrz 2009 23:57 ]
Uszczelniacz na kolektorze wydechowym puszcza olej. Dziś rozebrałem całość. Okazało się że turbo jest ok. Kolektor wydechowy był lekko oblany olejem. Gdy zajrzałem w uszczelniacze okazało się że jeden z zaworków jest oblany olejem.
Zastanawia mnie jeszcze fakt ciśnienia sprężania na cylindrach. Silnik AGU ma fabrycznie 13BAR a granica zużycia to 7BAR. Maksymalna dopuszczalna różnica na cylindrach to 3 BAR.
Dlaczego przy pomiarze ciśnienia wyszło na dwóch cylindrach 14BAR na jednym 13 i na jednym 13,5. Skąd takie uszczelnianie silnika? Czy to np: kwestia zbyt gęstego oleju?
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 19:53 przez strikerbest, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości