Dorobienie kluczyka w scyzoryku.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Dorobienie kluczyka w scyzoryku.

Post autor: kamska » ndz wrz 27, 2009 20:26

Witam,

Córka wrzuciła mi do jeziora kluczyk- wiadomo jak to dzieci, chwila nieuwagi i już....
Niestety pomimo największych starań, nurkowania w lodowatej wodzie kluczyka nie udało mi się odzyskać :((((.

Na szczęście mam jeszcze jeden komplet- kluczyk w scyzoryku+otwieranie centralnego.
Pytanie- gdzie dorobić nowy kluczyk z scyzorykiem, bo w ASO to kosmicznie drogie, no wlasnie ile?
Czy można dorbić gdzieś poza ASO?

Mam jeszcze pytanie odnosnie czarnego, plastikowego kluczyka, mianowicie byłem przed chwilą w aucie i tym zwykłym kluczykiem udało mi się odpalic samochód oraz otworzyć drzwi.
Jak to mozliwe? czyżbym nie mial fabrycznego imobilaizera? a moze ten czarny z pozoru plastikowy kluczyk ma w srodku zalany chip?


Jeszcze jedno banalne pytanie- czy jeśli znajdę- wyłowie kluczyk z wody, to bedzie sprawny, czy nada sie tylko na złom?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 20:37 przez kamska, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 27, 2009 21:16

No niestety dorobienie drugiego scyzoryka nie będzie tanie,sam klucz ok 200zł,nacięcie grota ok.80zł,i programowanie do tego.



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » ndz wrz 27, 2009 21:22

kamska pisze:a moze ten czarny z pozoru plastikowy kluczyk ma w srodku zalany chip?
tak musi miec to jest kluczyk serwisowy od ktorego dorabiasz nastepne kluczki...

Co do dorobienia to scyzoryka poszukaj sobie na allegro mozna znalesc do 100zl tak samo grot tez grosze... ale pozniej juz zaczynaja sie schody... jesli miales centralny to musisz zaprogramowac plytke od centralnego... Tak samo trzeba zaprogramowac chip od immo ktory ciezko jest kupic (kiedys byl na allegro widzialem) Dorobienie grota bedzie kosztowalo tak z 40zl (cena oddemnie z wioski) ale gorzej tak jak pisalem z immo... no chyba ze potrzeby ci tylko zapasowy do otwierania :)


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz wrz 27, 2009 21:31

kamska spróbuj rozłożyć ten scyzoryk, który masz i sczytaj jego parametry (numer i częstotliwość działania).
Scyzoryki są dostępne na Allegro, więc ewentualnie pozostawałoby dorobienie grota w jakimś punkcie dorabiania kluczy. A masz 2 czy 3 przyciskowe kluczyki? Bo z doświadczenia wiem, że 3-przyciskowych jest więcej i łatwiej coś dobrać. Gorzej jest z 2-przyciskowymi działającymi na 433MHz.
A samo zaprogramowanie kluczyka pod immobiliser było gdzieś opisane na forum. A jak nie to poproś kogoś obeznanego z tematem i posiadającego VAG-a z Twoich okolic to Ci to zrobi w parę minut.
kamska pisze:jak to mozliwe? czyżbym nie mial fabrycznego imobilaizera?
To raczej dziwne. Ja u siebie próbowałem i nie chciał odpalić.
Jeszcze jedno banalne pytanie- czy jeśli znajdę- wyłowie kluczyk z wody, to bedzie sprawny, czy nada sie tylko na złom?
Teoretycznie nie powinien działać, ale nigdy nic nie wiadomo :-)
No i jakby co zostanie Ci pasujący grot :-)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 21:34 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 27, 2009 21:33

K@mil_mk3 pisze: allegro mozna znalesc do 100zl
daj linka do aukcji



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz wrz 27, 2009 21:37

daj linka do aukcji
A proszę Cię bardzo:
http://www.allegro.pl/item742312425_klu ... yk_vw.html
http://www.allegro.pl/item752451065_klu ... do_vw.html
http://www.allegro.pl/item746533986_klu ... zoryk.html
http://www.allegro.pl/item746215874_klu ... klucz.html
http://www.allegro.pl/item752286406_klu ... 53_ag.html

Z tym, że tak jak napisałem, wszystko zależy od ilości przycisków i częstotliwości działania kluczyka.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » ndz wrz 27, 2009 21:42

Kamel pisze:kamska napisał/a:
jak to mozliwe? czyżbym nie mial fabrycznego imobilaizera?

To raczej dziwne. Ja u siebie próbowałem i nie chciał odpalić.
To dziwne, ale przy dokładniejszych ogledzinach widać, ze "kółeczko" jest rozpoławialne, wiec chip tam musi siedziec.
Kamel pisze:spróbuj rozłożyć ten scyzoryk, który masz i sczytaj jego parametry (numer i częstotliwość działania).
, to nie jest konieczne- przy tym czarnym plastikowym kluczyky mam pasek, a na pesku kilka nr, to co potrzebne do dorobienia kolejnego.

Na allegro są juz kluczyki od 25żł, ale to podróby. Orginalny VW od 130zł, a wiec cała operacja wyniesie powyzej 200zł ;(.

Co do programownia imo, to kiedyś w fordzie robilem to sam ;), mianowicie zgodnie z instrukcja wklada sie czystu kluczyk w stacyjke- robi sie kilka trików i po 10sek kluczyk jest zaprogramowany- sam zczytuje dane z kompa. Warunkiem jest wczesniejsze uzycie kluczyka tzw. " matki, w przydpadku forda czerownego"
Czy przypadkiem w VW tez jest taka mozliwosc? recznego programownia w stacyjce za pomoca matki?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz wrz 27, 2009 21:50

kamska pisze:To dziwne, ale przy dokładniejszych ogledzinach widać, ze "kółeczko" jest rozpoławialne, wiec chip tam musi siedziec.
To może z moim coś jest nie tak..
kamska pisze:przy tym czarnym plastikowym kluczyky mam pasek, a na pesku kilka nr, to co potrzebne do dorobienia kolejnego.
Tak, ale to są numery do dorobienia kolejnego w ASO.
Jak rozbebeszysz swój scyzoryk to na nim są dokładniejsze parametry (głównie chodzi o częstotliwość działania)
kamska pisze:Na allegro są juz kluczyki od 25żł, ale to podróby. Orginalny VW od 130zł, a wiec cała operacja wyniesie powyzej 200zł ;(.
Oryginał można znaleźć i za 50-80zł, ale większość działa na 434MHz.
kamska pisze:Czy przypadkiem w VW tez jest taka mozliwosc? recznego programownia w stacyjce za pomoca matki?
Tak, właśnie o tym myślałem :-) Gdzieś był opis kolejnych kroków.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 27, 2009 21:56

Kamel pisze:
daj linka do aukcji
A proszę Cię bardzo:
http://www.allegro.pl/item742312425_klu ... yk_vw.html
http://www.allegro.pl/item752451065_klu ... do_vw.html
http://www.allegro.pl/item746533986_klu ... zoryk.html
http://www.allegro.pl/item746215874_klu ... klucz.html
http://www.allegro.pl/item752286406_klu ... 53_ag.html
na sztukę,żeby tylko miec to oczywiście .



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz wrz 27, 2009 22:14

edzio pisze:na sztukę,żeby tylko miec to oczywiście .
Wiesz, zawsze można udać się do ASO i wydać kilka stówek za nówkę sztukę gotową do użycia.
A nie na sztukę tylko pierwsze z brzega..
I kolejny raz się powtórzę.. Cena na allegro zależy od ilości przycisków i częstotliwości.
U mnie np. jest 433MHz, więc dostępność z rynku wtórnego marna to i cena wysoka..


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » ndz wrz 27, 2009 22:17

Kamel pisze: Wiesz, zawsze można udać się do ASO i wydać kilka stówek za nówkę sztukę gotową do użycia.
A nie na sztukę tylko pierwsze z brzega..
I kolejny raz się powtórzę.. Cena na allegro zależy od ilości przycisków i częstotliwości.
U mnie np. jest 433MHz, więc dostępność z rynku wtórnego marna to i cena wysoka..
To niegłupi pomysł zakupić kluczyk użwany, na pewno sie opłaca.
A jak wyglada sprawa z przeprogramowaniem kluczyka?

[ Dodano: 27 Wrz 2009 22:20 ]
A co powiecie na coś takiego za parę groszy- http://www.allegro.pl/item731831846_obu ... ratis.html

Pewnie po miesiacy zacznie sie zacinać, a po roku sie rozpadnie ;). Mam racje?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 27, 2009 22:20

A jak wyglada sprawa z przeprogramowaniem kluczyka?
_________________
zalezy gdzie chcesz to zrobic,jak samemu to nic,z 15 min roboty

[ Dodano: 27 Wrz 2009 22:21 ]
kamska pisze:A co powiecie na coś takiego za parę groszy- http://www.allegro.pl/ite..._vw_gratis.html
to przecież tylko obudowa.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » ndz wrz 27, 2009 22:23

kamska pisze:A jak wyglada sprawa z przeprogramowaniem kluczyka?
Nie wiem jak to jest jeśli kupiłbyś kluczyk działający na innej częstotliwości, ale na logikę chyba nie da się tego zaadoptować.
Ja kupowałem używkę działającą na mojej częstotliwości (na allegro trafiłem za 120zł), dorabiałem grot w punkcie dorabiania kluczy (wziąłem jakieś lepiej wykonane, z trwalszego materiału itp. - koszt grota i robocizny w zeszłym roku ok. 40zł), a resztę robił mi brat stryjeczny obcykany w temacie i zajęło mu to wszystko może z 10-15min.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 22:36 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » ndz wrz 27, 2009 22:26

Kamel pisze:Nie wiem jak to jest jeśli kupiłbyś kluczyk działający na innej częstotliwości, ale na logikę chyba nie da się tego zaadoptować.
Czyli muszę szukać kluczyka na 2 przyciski, bo na 3 maja inne częstotliwosci, tak?

A co powiecie na to, jest na 2 przyciski- http://www.allegro.pl/item754956025_klu ... _nowy.html

Brać, bo taniej chyba tego tematu nie załatwie... ;)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 22:30 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 390 gości