Wentylator od MKI do MKII ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylator od MKI do MKII ?
Witam. Dzisiaj dostałem od znajomego wentylatorek w super stanie od golfika1 i chciałbym wsadzić go do mojego. Problem jest tylko z kablami (wentylator pasuje znakomicie) bo ten mój ma 3 kable a ten od I 2. Przypuszczam że jeden to masa a 2i3 to biegi, jak podłączyć ten stary aby tylko był jeden bieg ( jaki kolor kabla: czerwony czy czerwony z czarnym paskiem?) ten najszybszy ?
aha zapomniałbym dodać, podłączyłem ten od I i na pierwszy rzut oka widać że jest szybszy niz mój na 1 biegu ( nie wiem jak jest na 2 bo nigdy mi sie nie włączył )
aha zapomniałbym dodać, podłączyłem ten od I i na pierwszy rzut oka widać że jest szybszy niz mój na 1 biegu ( nie wiem jak jest na 2 bo nigdy mi sie nie włączył )
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 19:11 przez yogi_zg, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jaki tu problem?
Stojąc przed samochodem i patrząc na wtyk silniczka, od strony pasażera pierwszy kabel to brąz - masa; drugi środkowy czerwono-biały lub czerwony zależnie od pojazdu to pierwszy bieg; trzeci czerwono-czarny to bieg drugi.
Z resztą można przecież sprawdzić doświadczalnie, nic się nie stanie. Nawet przy odwrotnym podłączeniu silnik się nie spali ale trzeba zamienić kable by wiatrak odciągał powietrze od chłodnicy a nie na nią nawiewał; a piszę to bo i ta sprawa kiedyś na forum nie była oczywista!
Stojąc przed samochodem i patrząc na wtyk silniczka, od strony pasażera pierwszy kabel to brąz - masa; drugi środkowy czerwono-biały lub czerwony zależnie od pojazdu to pierwszy bieg; trzeci czerwono-czarny to bieg drugi.
Z resztą można przecież sprawdzić doświadczalnie, nic się nie stanie. Nawet przy odwrotnym podłączeniu silnik się nie spali ale trzeba zamienić kable by wiatrak odciągał powietrze od chłodnicy a nie na nią nawiewał; a piszę to bo i ta sprawa kiedyś na forum nie była oczywista!
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 19:48 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosze bardzoa wiesz możne jak podłaczyc to z wykorzystaniem przekaźnika zeby były obydwa biegi ?
rysunek troszkę chaotyczny ale elektrycznie poprawny :
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Schemat ten umożliwi pracę wentylatora w obu pozycjach wyłącznika termicznego, to znaczy gdy płyn będzie zarówno "bardzo ciepły" jak i "gorący" i jest bardziej właściwe niż wersja na którą udzieliłem dosłownej odpowiedzi.
Jednak dwóch prędkości silnika się nie uzyska, to sprawa budowy silniczka; może gdyby zastosować rezystor dmuchawy nawiewu, to by coś z tego wyszło?
Jednak dwóch prędkości silnika się nie uzyska, to sprawa budowy silniczka; może gdyby zastosować rezystor dmuchawy nawiewu, to by coś z tego wyszło?
no trzeba by było obnizyc napięcie na 1 biegu, rezystor nie da rady bo się przy takim prądzie zrobi sie z niego na chwilke żarówka i się spali , można wsadzić dodatkowy stabilizator np 9V... ale czy gra warta jest świeczki ???ednak dwóch prędkości silnika się nie uzyska, to sprawa budowy silniczka; może gdyby zastosować rezystor dmuchawy nawiewu, to by coś z tego wyszło?
p.s
nie taki z poltronica za 1zł bo to oczywiście jest 9V ale 2A, a w twoim przypadku to potrzeba tak kolo min 15-30A !!!!!
Ja na twoim miejscu, jeśli już zdecydujesz sie na przekaźniki zamknął bym je w jakimś ładnym małym pudełku i podwiesił gdzieś kolo akumulatora ( z tego co pamiętam tam jest troszkę miejsca). Nie zawadzałoby i estetycznie wyglądało.
sorki kolego nie doczytałem że ty chcesz z dmuchawy rezystor wsadzić .....? Myslałem że zwykły taki 5W :d no może by to dało rade sklecić. Jutro pomyśle na trzeźwo to Ci coś napisze
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 23:18 przez Lucki, łącznie zmieniany 3 razy.
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- zależy jaki rezystor. Było kilka rozwiązań, gdzie, nie wiem z jakiego powodu, ale w mkII był dawany dodatkowy rezystor wentylatora. Po prostu był to rezystor większej mocy, drutowy.Lucki pisze:no trzeba by było obnizyc napięcie na 1 biegu, rezystor nie da rady bo się przy takim prądzie zrobi sie z niego na chwilke żarówka i się spali
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 379 gości