Ukryty wyłącznik zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob wrz 26, 2009 23:22

Damian-jg pisze:Nie bardzo wiem jak to obrazowo napisac ale przejezdzajac pod linia wysokiego napiecia gdzie pole magnetyczne jest dosc spore, mogło by dojsc do zakłocenia sygnału i przerwe w pracy silnika. JEZELI TO ZŁY PRZYKŁAD PROSZE O KOREKTE. Nie przyszło mi nic innego do głowy.
Koncepcja przykładu dobra, ale musiałbyś przejechać około 0.5 metra od samej linii aby pole magnetyczne wytworzone przez płynący w przewodniku napięcie zakłóciło sygnał z czujnika obrotów płynący w postaci impulsu elektrycznego w nieekranowanym kablu.
A takie napięcie w pierwszej kolejności zabije kierowce, potem wszystkich pasażerów, następnie wszystkie muchy w aucie a dopiero na koniec zakłócić prace silnika, który troszkę zakaszle, albo i nie a następnie będzie pracował dalej.


W pewnym sensie masz racje bo taka jest koncepcja i i zamierzenie konstruktorów - nie dopuścić do zakłócenia sygnału z czujnika przez ekranowanie, ale w rzeczywistości jest to zupełnie nie potrzebne.

Takie ekranowane przewody były i są w MK IV, ale w MK V i MK VI już nie.
A wiem to na pewno ponieważ zakładam w nich alarmy na codzień i wiem co przecinam i co jest ekranowane a co nie.

Tak że tnijcie panowie ekranowane kable i jak chcecie to owijajcie je w złotko od czekolady co bardzo dobrze zaekranuje dołożony kabel, albo i nie ekranujcie.
Tak i tak auto pojedzie bez komplikacji.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 23:34 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz wrz 27, 2009 07:09

Mam nadzieje że te nasze wypociny sie komuś przydadzą. Ok mariusz75 niech będzie ze nie trzeba ekranowc tych czujników. :)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 07:23 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Post autor: MD2 » ndz wrz 27, 2009 09:49

ja dodam ze u mnie tylko jeden czujnik ma przewody ekranowane a od drugiego kabelki sa puszczone z innymi w wiązce na "wariata".



spidermonkey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 02, 2009 23:50
Lokalizacja: warszawa - praga

Post autor: spidermonkey » pt paź 02, 2009 23:53

witam
powiedzcie mi co z silnikami AHF bo tam jest chyba pompa paliwa..co w takim przypadku najlepiej odciąć? bo jak sie odepnie te czujniki to silnik chyba będzie chodził tylko trochą przebierał.. czy da się coś innego odciąć tak żeby było ok?



Awatar użytkownika
jarusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 19:31
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:

Post autor: jarusss » wt paź 06, 2009 14:46

a co powiecie na zamontowanie wyłącznika na przewodach idących lub wychodzących z bezpiecznika który jest pod numerem 34-sterowanie silnika??

po wyjęciu bezpiecznika i przekręceniu kluczyka wszystko świeci i działa tak jak należy tylko przy kręceniu rozrusznikiem nie odpala!! Aha i nie wyskakują żadne błędy!!



bullet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 01:25
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:

Post autor: bullet » czw lis 19, 2009 19:51

a jak wygląda sprawa z odcięciem rozrusznika? Tam jest plus, masa i wzbudzenie z tego co pamiętam? Chce odciąć wzbudzenie, wykorzystujac w tym celu immo, który ma obciążalnosc 20A? Tam sa jakies wieksze obciążenia? Bo w instrukcji jest zastrzezenie ze przy dużych silnikach diesla nalezy zmostkowac 2 obwody (ten immo odcina 2 rozne obwody). A zostal mi juz jeden wolny obwód i chcialbym go wykorzystac. Chodzi mi o TDI PD jakby co. No chyba że cos jeszcze ciekawego można odciąć w tym silniku jednym obwodem, no i żeby to bylo pod maską bo już mam wyprowadzone przewody do odcięcia :helm:


:)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lis 19, 2009 20:43

bullet, odcięcie rozrusznika obchodzi sie po prostu podając na niego napięcie prosto z akumulatora - dlatego tez oryginalne immo nie odcinają rozrusznika ;)



bullet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 01:25
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:

Post autor: bullet » czw lis 19, 2009 20:45

mi tego nie musisz mówic, ale oprocz tego mam kilka innych odciec, a zostal mi jeden wolny obwod i tak kombinuje co by jeszcze odciac :grin:


:)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lis 19, 2009 22:43

zamiast rozrusznika odpinałbym nawet światła - bez świateł wieczorem mało kto się odważy jechać, bo kontrola przy pierwszym patrolu pewna ;)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 20, 2009 00:38

Shmatan pisze:zamiast rozrusznika odpinałbym nawet światła - bez świateł wieczorem mało kto się odważy jechać, bo kontrola przy pierwszym patrolu pewna ;)
jest to całkiem rozważne rozumowanie, złodziejaszki jadąc jakąś główną estakadą świateł nie potrzebują ale narażają się na kontrolę stróżów prawa, jadąc zadupiami bądź lasem będą mieli problem w sprawnym poruszaniu się, sęk w tym, że podanie zasilania na światełka to zupełnie prosta sprawa, choć kwestia zabezpieczenia dostępu do kostki reflektorów warta poruszenia wg mnie - sprawa niby błaha ale zawiera dużo racji - sęk w tym by to sprawnie załatwić.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 00:42 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt lis 20, 2009 08:28

Sztomel, ale kto kradnąc auto będzie zapinał na krótko światła pod maską? fakt faktem, samochody zwykle znikają w nocy, a w nocy każdy patrol zauważy brak świateł.


Tak sobie myśle i rozważam teoretyczną opcje - a gdyby tak siłownikiem (czy też czymś innym) napinać linke ręcznego? np. przy aktywowaniu centralnego zaciąga Ci się ręczny (lub po np. 30 sek. żeby niepotrzebnie nie chodził), i pozostaje zaciągnięty do czasu, aż naciśniesz ten nasz ukryty włącznik. Z mocno zaciągniętym ręcznym nie da się jechać (przy najmniej nie kradnąc samochód), a obejście tego będzie trudne, bo cały układ nie będzie znajdował się pod maską, i z komory silnika nie będzie się go dało rozbroić (chyba że odłączając akku)



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob lis 21, 2009 19:44

czy macie jakieś pomysły na zabezpieczenie auta z silnikiem AGR ??
czy po odcięciu napięcia z zaworka w pompie wtryskowej vag wykryje błąd ?
choć takie zabezpieczenie da się przeskoczyć w 2min :)
a co myślicie o odcięciu zasilania z bezpiecznika sterowania silnikiem ? czy ten bezpiecznik nie odpowiada za prąd do zaworka w pompie??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

jarekb_2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 19, 2009 23:57
Lokalizacja: małopolska

Post autor: jarekb_2006 » ndz lis 22, 2009 00:03

Zacząłem śledzić temat bo mam zamiar robić taką blokadę.Mam silnik atd (1,9 tdi pompowtryski) więc po odcięciu czujników g28 i g40 silnik powinien nie odpalić.Mam kupioną blokadę smartblock firmy remotronix działa tak jak wiele blokad aby uruchomić silnik trzeba najpierw wcisnąć ukryty przycisk ma jeszcze antynapad.Zaletą blokady jest jej samoczynne włączenie po wył. zapłonu ale mam pytanie czy jeśli odetnie się czujniki gdy silnik pracuje to czy nie pojawią się błędy? bo gdy zadziała antynapad to zgaśnie pracujący silnik.I jeszcze problem z zastosowaniem przekaźników bo do rozłączenia czujników posłuży wyłącznik od blokady który może rozłączyć jeden czujnik.Jakie przekaźniki należało by zastosować i jak je połączyć może ktoś narysowałby prosty schemat.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 19:37 przez jarekb_2006, łącznie zmieniany 1 raz.



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » ndz lis 22, 2009 23:27

Shmatan pisze:Tak sobie myśle i rozważam teoretyczną opcje - a gdyby tak siłownikiem (czy też czymś innym) napinać linke ręcznego? np. przy aktywowaniu centralnego zaciąga Ci się ręczny (lub po np. 30 sek. żeby niepotrzebnie nie chodził), i pozostaje zaciągnięty do czasu, aż naciśniesz ten nasz ukryty włącznik. Z mocno zaciągniętym ręcznym nie da się jechać (przy najmniej nie kradnąc samochód), a obejście tego będzie trudne, bo cały układ nie będzie znajdował się pod maską, i z komory silnika nie będzie się go dało rozbroić (chyba że odłączając akku)
A w zimie Ci zaciągnięty ręczny zamarznie i sam nigdzie nie pojedziesz ...


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 243 gości