Pytanie o krociec cieczy chlodzacej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o krociec cieczy chlodzacej
Witam,
mam silnik 2E 2.0 8v w swoim secie ibiza 96 i cieknie mi plyn chodzacy tym kroccem z przodu bloku z czujnikiem - ale wszedzie gdzie sie dowiaduje maja taki tylko na 2 czujniku
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL
a ja u siebie mam na 1 czujnik - czy jest szansa ze dostane gdzies na 1 czy musze kupic ten na 2 bo tatych juz nie sprzedaja??
mam silnik 2E 2.0 8v w swoim secie ibiza 96 i cieknie mi plyn chodzacy tym kroccem z przodu bloku z czujnikiem - ale wszedzie gdzie sie dowiaduje maja taki tylko na 2 czujniku
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL
a ja u siebie mam na 1 czujnik - czy jest szansa ze dostane gdzies na 1 czy musze kupic ten na 2 bo tatych juz nie sprzedaja??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie ma szansy, polecam kupić to w ASO - koszt niewiele wyższy, a niepotrzebną dziurę zatyka się odpowiednią zaślepką ktora też jest dostępna, jeśli nie w ASO to w każdym sklepie moto do króćców zamienników firmy Topranczy jest szansa ze dostane gdzies na 1 czy musze kupic ten na 2 bo tatych juz nie sprzedaja??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
To znaczy? Ty masz mieć jeden, a w innych silnikach mogą byś dwa i cała filozofia. Króciec pasuje do wielu różnych typów silników.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 14:14 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ten króciec jest dość nazwałbym to - uniwersalny - stosowany był w silnikach 1.6, 1.8 i 2.0 w tamtych latach, a silniki te wywodziły sie z silników jeszcze golfa mkII (nawet mkI, ale przy przejściu z mkI na mkII nastąpiła różnica właśnie w tych króćcach - w mkI było to troche inaczej rozwiązane), stad rodzajów króćców jest kilka - na różne ilości czujników. Jednak w miarę rozwoju zmieniał się sposób zasilania silnika w mieszankę (gaźnik wtrysk, wtrysk wielopunktowy...) stąd zmieniał się układ elektryczny, a co za tym idze ilość czujników itp. Następował też rozwój elektryki - i tak np. w golfie mkII był oddzielny czujnik do wskaźnika w desce rozdzielczej, natomiast w mkIII w obudowie jednego czujnika były tak na prawdę dwa - do sterowania wskaźnikiem i do sterowania pracą silnika. Z kolei w bardziej prymitywnych instalacjach bylo więcej czujników, gdyż było mniej elektroniki i każdy czujnik sterował innym urządzeniem. Przy tych wszystkich zmianach ogólna budowa głowicy, bloku itp się nie zmieniała, nie zmieniała się także znacząco budowa układu chłodzącego, stąd wiele rodzajów króćców. Tak więc może być tak, ze dla twojego silnika potrzeba króćca z jednym czujnikiem, ale np. do golfa mkII z silnikiem 1.6 potrzeba już dwóch czujników a w niektórych przypadkach nawet trzech - ale wszystkie te króćce da się przykręcić do twojego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości