Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]
Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 22:41 przez yykkes, łącznie zmieniany 5 razy.
Diesel Power!!! :D
Trzeba zdemontować dolot ( kolektor i go wyczsicic ) , najlepie zaslepić EGR i wywalic na zewnatrz odme zeby poxniej tego nie było, masz cos tam takiego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=75 , a tu poczytaj temat rzeka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 0047d9b974
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
U mnie jest tak samo- moze nie az tak, ale tez mam troszke zalany olejem. Moj motor, to brat- AXR tez z 2002r. Gdy nabyłem swoje autko juz tak bylo- przebieg troche powyzej 100tyś, dzis mam 150tyś i nic sie nie dzieje. Oczywicie nic nie grzebalem przy tym zaolejonym zawoże . Autko chodzi jak pszczółka .yykkes pisze:Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r
A TY jaki masz przebieg?
Nie radziłbym CI tego ruszać, bo jeszcze coś rozgrzebiesz i dopiero bedzie....
Na moje tak po prosty musi być, ta częśc musi sie pocić i już....)))
pozdraiwam
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 02:06 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.
z powyższym problemem borykał się dawno temu kolega losdamianos więc wie dokładnie co zrobić aby się tego pozbyć, najlepsza rada to ta jaką podał PinkFloyd czyli wywalić wężyk odmy z dolotu i poprowadzić najlepiej do butelki i jeśli po tym zabiegu nikt nie będzie czyścił dolotu z pozostałości oleju to problem jeszcze przez jakiś czas będzie się utrzymywał, nie proponuję nikomu zakupu nowego EGR bo nie ma to sensu skoro można bez kosztów usunąć ten problem, trzeba jednak po wypięciu odmy wyczyścić rurę dolotową powietrza do turbosprężarki, wąż i rurę wylotową z turbiny, płukanie intercoolera i rury oraz węża z IC do kolektora ssącego.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 10:48 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Moj motor ma przejechane już 170 tys. km Nie chce zaślepiać EGR tylko to wszystko wyczyszcić i złożyć tak jak było pierwotnie. Ja nie lubię jak się leje coś pod maską. Wszystko musi picuś glancuś Tylko jeszcze mnie jedna rzecz zastanawia... Od góry do EGR idzie taki wężyk, tam jakiś olej płynie? Mogę to zdemontować i zaślepić na czas czyszczenia czy z tym się trzeba jakoś specjalnie obchodzić?
Diesel Power!!! :D
yykkes ten wężyk od góry to wężyk podciśnienia i nic w nim nie leci - jeśli myślisz o jakiejś cieczy - w nim jest podciśnienie wytwarzane przez pompę vacuum, które unosi do góry zawór EGR aby spaliny dostawały się wraz ze świeżym powietrzem do kolektora ssącego, jeśli nie chcesz niczego zaślepiać ani (przede wszystkim) wywalać odmy z dolotu to nie licz, że bez wymiany EGR pozbędziesz się wycieków oleju z jego obudowy, dla zaspokojenia Twojej ciekawości podam tylko, że koszt nowego EGR to kwota ponad 500 zł. więc zastanów się co Ci się lepiej opłaca.
[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:17 ]
ponadto widzę, że fotka z Twojego pierwszego postu nie pochodzi z Twojego zaworu EGR skoro masz silnik ATD, pewnie ją zapożyczyłeś z forum.
[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:17 ]
ponadto widzę, że fotka z Twojego pierwszego postu nie pochodzi z Twojego zaworu EGR skoro masz silnik ATD, pewnie ją zapożyczyłeś z forum.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 11:12 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Sztomel w takim razie radzisz zaślepienie EGR? Czyszczenie kolektora to chyba też swoją drogą. Myslisz, że jeżeli bym wszystko wypucował, wymienił uszczelki problem znowu by sie pojawił? Trochę to jest irytujące Diesel jest ekonomiczny, ale eksploatacja chyba wyrównuje bilans :/ Niedawno wymieniłem komplet kolo dwumasowe+sprzęgło+docisk, teraz mam rozrząd i jeszcze ten EGR pocący się A auto w moich rękach nie ma jeszcze pełnego roku :/
[ Dodano: 26 Wrz 2009 12:22 ]
Kolego Sztomel chyba nie bardzo się orientujesz gdzie co w jakim silnku jest, bez urazy oczywiście. Masz tu fotki silnika dzisiaj je specjalnie robilem Motor 1,9 TDI PD ATD z 2002r
[ Dodano: 26 Wrz 2009 12:22 ]
Kolego Sztomel chyba nie bardzo się orientujesz gdzie co w jakim silnku jest, bez urazy oczywiście. Masz tu fotki silnika dzisiaj je specjalnie robilem Motor 1,9 TDI PD ATD z 2002r
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 12:24 przez yykkes, łącznie zmieniany 1 raz.
Diesel Power!!! :D
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Sorry, za wprowadzenie w błąd- dziś spr. u mnie zawór jest suchutki- az sie błyszczy.
Zaolejona mam inna cześć po przeciwnej stronie, takie coś w rodzaju skrzyneczki- aluminowej, ponizej foto gdzie ta "skrzyneczka" sie znajduje, lecz tu na zdjeciu jej nie widać
co to???
Zaolejona mam inna cześć po przeciwnej stronie, takie coś w rodzaju skrzyneczki- aluminowej, ponizej foto gdzie ta "skrzyneczka" sie znajduje, lecz tu na zdjeciu jej nie widać
co to???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 18:28 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.
No tak czy siak ja muszę się wziąc za EGR! Ogólnie dzieki wielkie za wszelkie informacje! Jak się za to wezmę i pojeżdżę trochę podzielę się tutaj spostrzeżeniami i ewentualnymi uwagami Pozdro
I ogólnie troche muszę silnik odkurzyć bo wygląda jakbym go ze strychu po 20 latach wyciągnął
I ogólnie troche muszę silnik odkurzyć bo wygląda jakbym go ze strychu po 20 latach wyciągnął
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 19:36 przez yykkes, łącznie zmieniany 1 raz.
Diesel Power!!! :D
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Bardzo DZIĘKUJĘ SZTOMEL, nie mogę dodać punktu, bo to nie moj temat .Sztomel pisze:podaję numer tej większej uszczelki - 038 109 293
a ta podwójna okrągła - 038 109 293 A
[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:44 ]
to oczywiście info dla kolegi kamska
Co do skrzyneczki, to nie wiedziałem co to jest, oto mi chodzilo jest to pompa paliwa jak na Twoich zdjeciach.
Jesli chodzi o wymiane uszczelki, to nie bede jej na razie wymienial, poniewaz z pompy nie cieknie, jest tylko pokryta kurzem, ktory przykleił sie do paliwa....
jeszcze raz DZIEKI i pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 281 gości