Witam. Dziś pękł mi zimmering, i na sprzęgło kapie olej silnikowy, sprzęgło strasznie sie slizga, z trudem ruszam z miejsca.
Pytanie czy przy wymianie zimmeringów trzeba będzie również wymienić tarcze sprzęgła, czy wystarczy porządnie rozebrać i wymyć sprzęgło z oleju?
Pozdrawiam
Strzelił zimmering - sprzęgło mokre i sie slizga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Strzelił zimmering - sprzęgło mokre i sie slizga
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 20:27 przez mazloo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój golf: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=319894
[img]http://img521.imageshack.us/img521/2964/clipboardv.jpg[/img]
Piaskowanie felg TANIO! http://pokazywarka.pl/7s8n6p/
[img]http://img521.imageshack.us/img521/2964/clipboardv.jpg[/img]
Piaskowanie felg TANIO! http://pokazywarka.pl/7s8n6p/
przy tej operacji warto sprawdzic w jakim stanie jest tarcza
jezeli jest juz zuzyta (cienka warstwa okładziny ) warto wymienic ale razem z dociskiem
jezeli jest juz zuzyta (cienka warstwa okładziny ) warto wymienic ale razem z dociskiem
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 20:28 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko ocenisz jak wymontujesz skrzynię zobacz w jakim stanie jest tarcza jeśli jest Ok to dobrze wszystko oczyść i koniecznie odtłuść i zamontuj z powrotem lecz jeśli tarcza jest słaba to watro ją wymienić nie koniecznie razem z dociskiem (chyba że są na nim rysy lub inne uszkodzenia)
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Sprzęgło zazwyczaj zużywa się w ten sposób, że wytarciu ulegają okładziny cierne. Najczęściej dzieje się tak z powodu nieustannego gwałtownego ruszania lub jazdy z częściowo wciśniętym pedałem sprzęgła. Okładziny mogą też popękać lub ulec zaolejeniu - jeśli uszkodzony jest uszczelniacz skrzyni biegów. Psują się też elementy amortyzujące. Wtedy, puszczając pedał sprzęgła, odczuwamy gwałtowniejsze szarpnięcia niż normalnie. Może być to także powód zwichrowania tarczy, które objawia się utrudnionym przełączaniem biegów.
Docisk i łożysko
Docisk jest trwałym elementem. Niemniej jednak może odkształcić się, co powoduje szybkie zużycie pozostałych elementów. Mogą też zepsuć się sprężyny mające za zadanie dociskać tarczę docisku do tarczy sprzęgła. Dlatego jeżeli wymieniamy tarczę zużytą z powodu dużego przebiegu, na wszelki wypadek wymieniamy też docisk.
Okładziny mogą też popękać lub ulec zaolejeniu - jeśli uszkodzony jest uszczelniacz skrzyni biegów. Psują się też elementy amortyzujące. Wtedy, puszczając pedał sprzęgła, odczuwamy gwałtowniejsze szarpnięcia niż normalnie. Może być to także powód zwichrowania tarczy, które objawia się utrudnionym przełączaniem biegów.
Docisk i łożysko
Docisk jest trwałym elementem. Niemniej jednak może odkształcić się, co powoduje szybkie zużycie pozostałych elementów. Mogą też zepsuć się sprężyny mające za zadanie dociskać tarczę docisku do tarczy sprzęgła. Dlatego jeżeli wymieniamy tarczę zużytą z powodu dużego przebiegu, na wszelki wypadek wymieniamy też docisk.
Okładziny mogą też popękać lub ulec zaolejeniu - jeśli uszkodzony jest uszczelniacz skrzyni biegów. Psują się też elementy amortyzujące. Wtedy, puszczając pedał sprzęgła, odczuwamy gwałtowniejsze szarpnięcia niż normalnie. Może być to także powód zwichrowania tarczy, które objawia się utrudnionym przełączaniem biegów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 470 gości