AAZ problem z odpaleniem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

AAZ problem z odpaleniem.

Post autor: tomecki83 » czw wrz 24, 2009 23:18

Witam!! Tak jak w temacie , silnik bez wciśnięcia pedału gazu nie da sie odpalić. Nawet przy wciśnięciu go musi pare razy obrócić rozrusznik żeby załapał i odpalił.Po odpaleniu nie kopci zbyt mocno (przebieg 240tys km), normalnie jak to na zimnym silniku i na auto z takim przebiegiem ;)Poza tym pracuje równo.Auto jest z końca 92r. nie posiada dźwigni włączenia urządzenia rozruchowego zimnego silnika(cięgno u dołu, z lewej strony kierownicy)Jeden znawca twierdził że nowsze modele juz tego nie potrzebują , że to jest zaślepione miejsce po nim. Mi wydaje sie że jest urwane.Auto to chce zakupić mój znajomy i nie wiem czy nie jest to jakiś poważny defekt tego auta i czy nie skonczy sie to dodatkowymi kosztami:/

Proszę i opinie i porade!!:)Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt wrz 25, 2009 19:29

zobacz na pompie wtryskowej od strony bloku silnika czy naie ma takiej małej dzwigni jeżeli jest to bedzie coś kombinowane przy "ssaniu" :bigok:

[ Dodano: 25 Wrz 2009 19:35 ]
bez dzwigni zmiany kąta wtrysku aaz-ety chyba dopiero po 95 roku wychodziły ale nie dam reki uciąć :bigok:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pt wrz 25, 2009 19:54

mój AAZ jest z 93 roku i ma tą dźwignę ale w tych temperaturach pali na dotyk bez przyspieszacza miałem lekką zadymę na biało i silnik chodził rano kulawo jak nie używałem przyspieszacza ale delikatne przyspieszenie wtrysku rozwiązało problem teraz jest super a przebieg ma większy niż twój 350tyś


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt wrz 25, 2009 20:06

tomecki83 pisze:Mi wydaje sie że jest urwane
Sprawdz na pompie od strony silnika powinno być cięgno od przyspieszacza ,gdyby był urwany i ktoś by zdemontował linkę to na pompie i tak zostało cięgno.Auto z końca 92 roku w orginale raczej powinno mieć ręczny przyspieszacz ,prawdopodobnie u ciebie ktoś już zmienił pompę wtryskową


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pt wrz 25, 2009 20:10

tak jak pisałem wcześniej auto powinno palić bez użycia przyspieszcza w takich temperaturach jak mamy obecnie może to wina złego konta wtrysku ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: punxbrygade » pt wrz 25, 2009 20:13

Jak dla mnie jest źle ustwawiony kąt wtrysku....pompa widać ze nie jest oryginalna.. i przy włożeniu nie był ustawiany początek tloczenia...
A po drugie co ma piernik do wiatraka..... po wciśnięciu gazu i tak się nie zmienia kąt wtrysku.. a dawka rozruchowa i tak jest ustawiona na pompie... silnik powienien odpalac od strzala jezeli jest w dobrej kondycji i ma ustawiony dobrze kąt.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pt wrz 25, 2009 20:18

no więc nie zawracaj sobie głowy dźwignią tylko sprawdź na początek ustawienie rozrządu (może przeskoczył na pompie o jeden ząb) jak długo jeździsz tym autem ? do tej pory było OK ? no bo raczej tak z dnia na dzień nic nie powinno się samo przestawić czy robiłeś coś poważniejszego np: zmiana paska rozrządu itp.?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » sob wrz 26, 2009 21:38

włącze się do tematu. czy jeśli jest żle ustawiony kąt wtrysku to może być zwiększone spalanie?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob wrz 26, 2009 22:47

bburdach pisze:czy jeśli jest żle ustawiony kąt wtrysku to może być zwiększone spalanie?
Jak najbardziej


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 27, 2009 08:01

szczególnie jeśli wtrysk jest za późny


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » ndz wrz 27, 2009 18:06

Witam!! Nie wnikałem głębiej co jest , byłem obejrzeć to Vento bo chciałem kupić, jeden koleś go przyprowadził z Niemiec. Chciałem go odpalić ale bez wciśnięcia "gazu do podłogi" auto nie chce zapalić :/Nie przyglądałem się pompie wtryskowej bo oglądałem to auto wieczorem (wcześniej gościu niby nie mógł ;P), ale dziwnie zalatywało paliwem jak pochyliłem sie nad silnikiem, może filtr paliwa jest przytkany. Mam takie pytanie :
Czy ustawia się na pompie dawke rozruchową ?Może wystarczy to ustawić i będzie dobrze??Po odpaleniu silniczek chodzi w miare OK :)A może uszkodzona/uszkodzone świece żarowe maja wpływ na ciężki rozruch??
Proszę o pomoc bo nie wiem czy silnik czasem nie był składany z kilku innych silników i teraz chcą go opchnąć :/:/

[ Dodano: 27 Wrz 2009 18:12 ]
Co do tego przyspieszacza to ewidentnie widać jakby ta rączka w kabinie od niego była urwana, ale sprzedawca uważał że od końca 92r nie było juz przyspieszacza montowanego w tych silnikach ( co też mi sie wydawało nieprawdą).Sprawdziłem i jednak większość ma ten przyspieszacz:)

[ Dodano: 27 Wrz 2009 18:36 ]
Acha , jeszcze zapomniałem wspomnieć o jednej rzeczy.
Mianowicie w silniku z opisywanego przezemnie VW Vento na pasku od alternatora jest dodatkowo rolka napinacza która napina ten pasek.Zdziwiło mnie to bo słyszałem o dwóch wersjach napinania paska alternatora , krótszy pasek jest w aucie bez klimy (rolę napinacza pełni altenator i sprężyna pod nim) a dłuższy pasek jest w aucie z klimą (wtedy jest tam ten napinacz). Chyba ze AAZ miały różne alternatory i jeden napinał pasek a drugi potrzebował dodatkowego napinacza?Proszę o info w tej kwestii:)



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 27, 2009 18:42

kolego dokładne sprawdzenie i ustawienie pompy jest możliwe na stole u pompiarza sam nie pokombinujesz zbyt wiele, auto z tego rocznika powinno mieć przyspieszacz może linka jest zerwana ? co nie zmienia faktu że w tej temperaturze powinien palić bez niego
co do smrodu ropy może pompa ma wycieki i to jest powodem kiepskiego odpalania ?
auto trzeba dokładnie obejrzeć na pewno nie wieczorem jeśli jestes nim zainteresowany to może podjedz z jakimś znajomym mechanikiem na pewno coś ci doradzi co do napinacza to nie bardzo pomogę mój aaz jest napinany sprężyną pod alternatorem nie wiem czy były jakieś inne wersje
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 18:43 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz wrz 27, 2009 20:06

tomecki83 pisze:ale sprzedawca uważał że od końca 92r nie było juz przyspieszacza montowanego w tych silnikach
Bajki opowiada ,jak większość sprzedających auta ,mniejsza z tym .Tak jak ci kolegaNeoarti, radzi obejrzeć auto z kimś kto się trochę bardziej zna i nie wieczorem .Co do pompy to szczerze mówiąc można za rozsądne pieniądze kupić sprawną pompę .Ja wyszukałam coś takiego za 300zł +przesyłka ,bez LDA ale to zaden problem dla mnie bo mam LDA na przeszczep .W sumie to mi nie potrzebna bo moja pompa pomimo 267tys jest ok...ale lepiej posiadać coś na zapas
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 20:44 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 27, 2009 21:30

Tak jak pisze kolega jeśli to wina pompy to zakup używanej sprawnej to koszt ok 300 - 350 zł
wiec nie ma sensu regenerować (chyba że masz sprawdzoną pewną firmę) bo nie wiesz co z twoja pompą zrobią w takim zakładzie w zeszłym roku oddałem pompę z t2 mojego ojca do regeneracji (bo miała luz i spychała pasek rozrządu) po tym zabiegu auto chodziło jak stary transit nie dało się wyregulować, nie miało mocy okazało się ze pompa tak naprawdę była tyko wypiaskowana i wymieniona została jedna tuleja i to jeszcze chyba w imadle sądząc po jakości wykonania tej pracy więc o ile te problemy spowodowane są pompą to lepiej kupić dobrą używkę tak jak radziliśmy wcześniej jeśli poważnie myślisz o tym aucie udaj się z kimś kto potrafi zdiagnozować usterkę i daj sobie czas nie spiesz się jak źle czujesz sprzedawcę to po prostu go olej i tyle w obecnych czasach nie problem kupić auto bop jest tego pełno natomiast problemem jest kupić auto dobre takie którym będziesz jeździł a nie od razu pakowa kupę kasy w poważne naprawy


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości