akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

akumulator

Post autor: tomi-ex » pt wrz 25, 2009 12:41

Jakie jest prawidłowe napiecie dla akumulatora 45ah . Moje pomiary : przy wyłaczonym silniku 12,68V na klemach, przy właczonym 13,98V na alternatorze 14,3V



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt wrz 25, 2009 12:49

sprawdz polaczenia aku - alternator i aku rozrusznik, szczota druciana w reke i maja blyszczec

prawidlowe ladowanie to 13.8v-14.4v na postoju nie mniej niz 12v

teoretycznie ladownanie powinno byc jednakowe na alternatorze i aku - znaczy wiec z emasz jakies straty - stawiam na zasyfiale styki



zwykly123
VW-Fairest Car !
VW-Fairest Car !
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: zwykly123 » pt wrz 25, 2009 12:58

tomi-ex, tak polaczenie miedzy aku a alternatorem musisz posprawdzac , pewnie sie cos zasniedzialo , ladowanie musi byc powyzej 14 V do ~14.50 V..



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pt wrz 25, 2009 13:10

kedzior pisze:sprawdz polaczenia aku - alternator i aku rozrusznik, szczota druciana w reke i maja blyszczec

prawidlowe ladowanie to 13.8v-14.4v na postoju nie mniej niz 12v

teoretycznie ladownanie powinno byc jednakowe na alternatorze i aku - znaczy wiec z emasz jakies straty - stawiam na zasyfiale styki

Wszystkie połączenia błyszczą szorowałem je szczotka druciana i papierem ściernym .Połaczenia na rozruszniku , alternatorze i przewody masowe



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt wrz 25, 2009 14:14

albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem ale kolega napisał
tomi-ex pisze:przy właczonym 13,98V na alternatorze 14,3V
więc chyba jest dobrze, a na postoju to rozumiem że na biegu jałowym na wolnych obrotach
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 14:15 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » pt wrz 25, 2009 15:17

Masz dobre napięcia...
Nie ma się do czego przyczepić :)

Sprawdź jeszcze jakie masz napięcie pod obciążeniem tj. radio na full, halogeny, migacze, p/mgłowe i halogeny odpalone na raz.



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt wrz 25, 2009 17:37

Freeq pisze:Masz dobre napięcia...
Nie ma się do czego przyczepić :)
ja to rozumiem ze:

wylaczony silnik - pomiar na klemach - 12...v
wlaczony silnik - pomiar na klemach 13.98v
wlaczony silnik pomiar na alternatorze 14.3v

wiec pomiar na wlaczonym silniku jest rozny na klemach i rozny na alternatorze?!?!

nie ma sie czego przyczepic?



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » pt wrz 25, 2009 18:05

tomi-ex,
jakj masz takie parametry to ja tu nie widzę żadnej usterki
jak samochód daje przy włączonych światłach i dmuchawie(nawiew) 14v to nawet dobrze się wszystko sprawuje
ja jak mam spadki napiec na odbiornikach radio, dmuchawa, ogrzewanie itp to nawet mam 13,7-8
chciałbym mieć takie jak Ty masz


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pt wrz 25, 2009 18:21

tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » sob wrz 26, 2009 15:27

Dzisiaj mierzyłem jeszcze raz (na wolnych obrotach)
napiecie na klemach akumulatora przy wyłaczonym silniku 12,93V
na właczonym silniku alternator 14,30
akumulator 13,92

przy właczonych światłach mijania , awaryjnych , dmuchawie , radiu
akumulator 13,5V
alternator 14,10V



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » sob wrz 26, 2009 17:04

no mogło by być więcej na akumulatorze ale tragedii niema
poszukaj regulatora napięcia 14,5 albo 14,8(niekiedy ciężko dostać do golf II takie)
ale wtedy na altku będzie Ci ładowało akumulator napięciem 14,3-5 przy obciążeniu (przy regulatorze napięcia 14,8)
im większe regulatory napięcia skracają żywotność akumulatora 14,5-14,8 jest taki najbardziej optymalny


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pt paź 16, 2009 20:32

czy rodzaj przwodu ma jakies znaczenie czy poprostu moge wybrac dowlony oczywiescie bez przesady

Kubus20 pisze:tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 20:36

tomi-ex, należałoby jeszcze sprawdzić jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu - najlepiej kilku rozruchów po kolei - ostatnio musiałem wymienić aku bo rano słabo juiż kręcił - a napięcie wynosiło 12,4 V, przy pierwszym rozruchu spadek napięcia do 11V, przy drugim około 9V a już przy trzecim poniżej 8V



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pt paź 16, 2009 20:49

umie tak nie jest próbowałem juz tak i napięcie jest takie samo spada co najwyżej z 12,68V na 12,48V

mettenos pisze:tomi-ex, należałoby jeszcze sprawdzić jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu - najlepiej kilku rozruchów po kolei - ostatnio musiałem wymienić aku bo rano słabo juiż kręcił - a napięcie wynosiło 12,4 V, przy pierwszym rozruchu spadek napięcia do 11V, przy drugim około 9V a już przy trzecim poniżej 8V


[ Dodano: 17 Paź 2009 12:26 ]
Ponawiam pytanie

tomi-ex pisze:czy rodzaj przwodu ma jakies znaczenie czy poprostu moge wybrac dowlony oczywiescie bez przesady

Kubus20 pisze:tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości