Problem po wymianie filtra powietrza...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem po wymianie filtra powietrza...
Witam Wszystkich Od jakiegoś czasu śledzę forum ale jest to mój pierwszy post więc wypada powiedzieć coś o sobie- jestem Przemek dla znajomych Przemo, mieszkam w Sztumie 3 tygodnie temu kupiłem golfika Mk3 TDI AFN, bardzo zadbanego od młodego małżeństwa. Jako że nie jeździłem wcześniej TDI'kiem to jestem pod wrażeniem dynamiki i ekonomiki jazdy:)
A teraz do rzeczy... Dwa dni temu wymieniłem filtr powietrza na nowy bo stary dawno był chyba nie ruszany. Wymiana filtra zbiegła się z tankowaniem bo pusty zbiornik prawie miałem. Zatankowałem na nieznanej mi stacji LOTOS w Elblągu (Diesel Dynamic). Po tym niby wszystko ok, dynamika się poprawiła ale na trochę.. Wracając z Elbląga chcę wyprzedzić na 5 biegu jakieś 2100obr/min miałem więc powinienem go łyknąć, więc pedał w podłogę a traktorek jak jechał tak jechał, obroty się nie zwiększały więc i prędkość też nie. Redukcja do 4- troszkę lepiej ale dalej lipa Po powrocie z trasy zostawiłem auto na wjeździe do garażu jadę później- 3 bieg 2tys obr/min, pedał w podłogę i ku mojej uciesze moc wróciła niestety nie na długo bo później znów to samo. I tak do tej pory. Raz moc jest, raz nie ma. w zakresie obrotów >1900/min auto nie chce przyspieszać- ja mu mogę dać pedał w podłogę a on się toczy dalej powolutku żółwim tempem przyspiesza. Czaem wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i jest juz ok ale tylko przez jakiś czas. Dodam że na luzie jest ok, auto ładnie wkręca się na obroty, turbinka gwiżdże bardzo ładnie..
Macie pomysł co to może być ? Za wszelkie rady bardzo dziękuję pozdrawiam
A teraz do rzeczy... Dwa dni temu wymieniłem filtr powietrza na nowy bo stary dawno był chyba nie ruszany. Wymiana filtra zbiegła się z tankowaniem bo pusty zbiornik prawie miałem. Zatankowałem na nieznanej mi stacji LOTOS w Elblągu (Diesel Dynamic). Po tym niby wszystko ok, dynamika się poprawiła ale na trochę.. Wracając z Elbląga chcę wyprzedzić na 5 biegu jakieś 2100obr/min miałem więc powinienem go łyknąć, więc pedał w podłogę a traktorek jak jechał tak jechał, obroty się nie zwiększały więc i prędkość też nie. Redukcja do 4- troszkę lepiej ale dalej lipa Po powrocie z trasy zostawiłem auto na wjeździe do garażu jadę później- 3 bieg 2tys obr/min, pedał w podłogę i ku mojej uciesze moc wróciła niestety nie na długo bo później znów to samo. I tak do tej pory. Raz moc jest, raz nie ma. w zakresie obrotów >1900/min auto nie chce przyspieszać- ja mu mogę dać pedał w podłogę a on się toczy dalej powolutku żółwim tempem przyspiesza. Czaem wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i jest juz ok ale tylko przez jakiś czas. Dodam że na luzie jest ok, auto ładnie wkręca się na obroty, turbinka gwiżdże bardzo ładnie..
Macie pomysł co to może być ? Za wszelkie rady bardzo dziękuję pozdrawiam
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
jaxon1987, typowy notlauf, wpisz w wyszukiwarkę i czytaj
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
np. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27187
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przyczyną mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...
na początek do zrobienia VAG-iem logi statyczne a zwłaszcza dynamiczne
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
jak zrobić diagnozę dynamiczną VAG /videoporada/ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
ps. jeżeli to się stało po wymianie filtra powietrza to możliwe że to zasyfiony przepływomierz, ostatnio szwagier miał tak samo w 1.9 TDI ASV ale diagnoza VAG na dobry początek a potem wrzuć do działu "diagnostyka" chłopakom do oceny
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przepływomierz można też przeczyścić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107515 ale wpierw logi
i pamiętaj żeby nie naprawiać metodą prób i błędów tzn. w ciemno wymiana przepływki a nie daj Boże turbosprężarki, od tego jest diagnoza VAG żeby wykluczyć pewne sprawy
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
np. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27187
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przyczyną mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...
na początek do zrobienia VAG-iem logi statyczne a zwłaszcza dynamiczne
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
jak zrobić diagnozę dynamiczną VAG /videoporada/ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
ps. jeżeli to się stało po wymianie filtra powietrza to możliwe że to zasyfiony przepływomierz, ostatnio szwagier miał tak samo w 1.9 TDI ASV ale diagnoza VAG na dobry początek a potem wrzuć do działu "diagnostyka" chłopakom do oceny
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przepływomierz można też przeczyścić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107515 ale wpierw logi
i pamiętaj żeby nie naprawiać metodą prób i błędów tzn. w ciemno wymiana przepływki a nie daj Boże turbosprężarki, od tego jest diagnoza VAG żeby wykluczyć pewne sprawy
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 10:58 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki mettenos za szybką i rzeczową poradę. Nie mam VAG'a i nikt znajomy raczej też nie ma ale skocze może dziś do warsztatu żeby zrobić logi.
Tak rozmawiając z ojcem przed chwilą doszedłem do wniosku że prawdopodobnie odpiął on wtyczkę od przepływki na włączonym zapłonie (miał włączone radio a jako że niedawno autko kupiłem to nie miałem kiedy na stałego plusa zmienić). Więc może jakiś błąd w komputerze przez to?
Ile może kosztować zrobienie logów?
Tak rozmawiając z ojcem przed chwilą doszedłem do wniosku że prawdopodobnie odpiął on wtyczkę od przepływki na włączonym zapłonie (miał włączone radio a jako że niedawno autko kupiłem to nie miałem kiedy na stałego plusa zmienić). Więc może jakiś błąd w komputerze przez to?
Ile może kosztować zrobienie logów?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
jakiś forumowicz z twojej okolicy pewnie za , podpięcie pod kompa w warsztacie i zczytanie błędów średnio kosztuje 50 zł, diagnozy dynamicznej w zwykłych warsztatach raczej ci nie zrobią ale dobry mechanik który za się na blokach pomiarowych powinien wyszukać problemjaxon1987 pisze:Dzięki mettenos za szybką i rzeczową poradę. Nie mam VAG'a i nikt znajomy raczej też nie ma ale skocze może dziś do warsztatu żeby zrobić logi.
Tak rozmawiając z ojcem przed chwilą doszedłem do wniosku że prawdopodobnie odpiął on wtyczkę od przepływki na włączonym zapłonie (miał włączone radio a jako że niedawno autko kupiłem to nie miałem kiedy na stałego plusa zmienić). Więc może jakiś błąd w komputerze przez to?
Ile może kosztować zrobienie logów?
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
zapytaj w Grupie Pomorze może ktoś ci zrobi diagnozę VAG-iem http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=50
Jest taki kolega norek111 zajmuje się elektroniką samochodową, zadeklarował się w forumowym assistance i jest z okolic twojego miasta
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 11:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
mam ten sam problem w passacie,dokladnie taki sam,ale jak mi spada moc w czasie jazdy to turbo dokladnie sie nie załącza to gasze silnik,odczekuje kilka minut i dalej jade i czasami jest ok,ale jak dzis dwa razy gasilem silnik bo nie było mocy i nie wiem dokladnie co jest, od czego zacząc najpierw jakas diagnostyka wykaz e kiedy podepnę go pod komputer ? Mam teraz passata 2000 rok TDI 115 KM
Dzięki za poradę jak odczytasz !
[ Dodano: 05 Lut 2010 22:29 ]
Cześc mentos jak dobrze napisalem, a wiec mam problem z moim passatem 200o rok TDI 115 KM awiec pompowtryski i problem taki ze w czasie jazdy czasami brakuje mocy, nie załącza sie turbo wiec zjęzdzam na pobocze,gasze auto na minutę po czym odpalam i jest ok,ale problem ten narsta od ok miesiąca !
Pytanie więc co jest nie tak , zaznaczam ze na desce NIE zapalają sie wtedy żadne kontrolki !!!!
Od czego zacząć co jest w mym aucie,czy podpięcie go do komputera wykaże błedy i przyczynę????
Dzięki za pomoc,jestem na tym forum muszę przyznać nowicjuszem ,wiec miło bedzie jesli udzielisz mi w miarę wyczerpującej odpowiedzi !
Z góry dzięki Tobie i ewentualnie innym użytkownikom.
Dzięki za poradę jak odczytasz !
[ Dodano: 05 Lut 2010 22:29 ]
Cześc mentos jak dobrze napisalem, a wiec mam problem z moim passatem 200o rok TDI 115 KM awiec pompowtryski i problem taki ze w czasie jazdy czasami brakuje mocy, nie załącza sie turbo wiec zjęzdzam na pobocze,gasze auto na minutę po czym odpalam i jest ok,ale problem ten narsta od ok miesiąca !
Pytanie więc co jest nie tak , zaznaczam ze na desce NIE zapalają sie wtedy żadne kontrolki !!!!
Od czego zacząć co jest w mym aucie,czy podpięcie go do komputera wykaże błedy i przyczynę????
Dzięki za pomoc,jestem na tym forum muszę przyznać nowicjuszem ,wiec miło bedzie jesli udzielisz mi w miarę wyczerpującej odpowiedzi !
Z góry dzięki Tobie i ewentualnie innym użytkownikom.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
77maximus diagnostyka wszystko wykaże,77maximus pisze:mam ten sam problem w passacie,dokladnie taki sam,ale jak mi spada moc w czasie jazdy to turbo dokladnie sie nie załącza to gasze silnik,odczekuje kilka minut i dalej jade i czasami jest ok,ale jak dzis dwa razy gasilem silnik bo nie było mocy i nie wiem dokladnie co jest, od czego zacząc najpierw jakas diagnostyka wykaz e kiedy podepnę go pod komputer ? Mam teraz passata 2000 rok TDI 115 KM
Dzięki za poradę jak odczytasz !
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 23:30 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości