[mk3]bujanie silnikiem na wolnych obrotach 1,9TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[mk3]bujanie silnikiem na wolnych obrotach 1,9TD

Post autor: daszczyk » czw lut 09, 2006 21:31

Cześć Koledzy !!!

Dzisiaj na światłach na postoju na luzie podgazowałem sobie od 950- 3500tys obrotów i co zauważyłem że w okolicy 2300-2500 jest wyczuwalna cykliczna wibracja silnika (która przenosiła się aż na siedzenie ;)) taki wibracyjny rezonas w tych obrotach. Podczas jazdy jest to nie wyczuwalne ?? CO TO MOŻE BYĆ ?? że tak buja aż całym samochodem.

dzieki za sugestie
pozdro
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 14:06 przez daszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.


Seba

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw lut 09, 2006 22:54

po pierwsze 2300-2500rpm to nie wolne obroty tylko zakres normalnej pracy pod obciazeniem! Natomiast proponuje zrobic tak: Wsadz kumpla do auta niech dodaje gazu a ty słuchaj z zewnatrz bo jak mnie tak drgało to sie okazało ze tłumik środkowy był wypalony w środku! Ale to nie koniecznie musi byc to samo! na zewnątrz było slychac ze to układ wydechwy dostaje wibracji!



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pt lut 10, 2006 20:10

cześć !!

No wydesz wykluczam bo bujało tak przed zmianą całego wydechu (mam teraz nowy ) poduszki zimieniałem 15 tys temu ,ale na zamienniki. ( tego nie wykluczam może się skończyły ) ale co może generowac takie wibracje?? same z siebie się nie biorą ?? bo tylko przy tych 2-2,5tys. zaczyna się wzbudzać pożniej znowu spokuj ( nie wiem jakieś koła zamachowe itd. nie znam się co tam może wirowac ale to właśnie się wzbudza i buja )

pozdro


Seba

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt lut 10, 2006 20:19

poruszaj silnikiem pewnie przesuwa sie na ktorejs poduszce stawiam na ta przy sk. biegow
a te wibracie nie pojawily sie po wymianie wydechu ?



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pt lut 10, 2006 20:35

No właśnie wydech jest okey był stary to samo było (teraz jest nowy i to samo bez zmian to napewno nie to )
No dobra przyjmę że to poduszka to dlaczego nie drży w całym zakresie obrotów ??? tylko wzbudza to się przy konkretny obrotach silnika. Coś musi być krzywe i się wzbudza ?? nie wiem co może być przyczyną

pozdro


Seba

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt lut 10, 2006 20:59

poprostu w pewnych zakresach obrotow wystepuje zjawisko interferencji czyli nakladaja sie w tym przybadku drgania i akurat w tym zakresie obrotow najbardziej sa one odczuwalne, masz drozny katalizator ?



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pt lut 10, 2006 21:10

Jak robiłem wydech wyciołem kata i mam strumiennice. Wydech odpada bo jest cały nowy a na starym efekt był ten sam.


Seba

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt lut 10, 2006 21:21

sprawdz dokladnie poduszki pod silnikiem,
na kazdym biegu przy tych obr. co pisales wystepuje ten efekt ?



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pn lut 13, 2006 19:55

witam !!

dzisiaj rozgryzłem temat !! wiedziałem że jakieś zródło bujania musi być !! poszukałem i znalazłem ;))) pasek od alternatora wykruszył się z podspodu ( na odcinku 10 cm wyleciał wieloklin który pracuje na kołach!! Kto by pomyślał że coś takiego może się zdarzyć po roku czasu w pasku GATES ;)) !!! Może komuś to wyjaśnienie pomoże w przyszłości.

pozdro


Seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości