Automatyczna skrzynia wyje na wyższych biegach ????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

apacz_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 02, 2007 18:47
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontakt:

Automatyczna skrzynia wyje na wyższych biegach ????

Post autor: apacz_w » pn sie 06, 2007 17:39

Poradżcie co robić mam golfa 2002 1.9 TDI o mocy 101 konnym i z automatyczną skrzynią biegów . Skrzynia na niskich biegach chodzi normalnie ale od biegu 3 i 2000 obrotach silnik wyje i nie ciągnie . Prubowałem przełączyć na tiptronic ale efekt jest taki sam , olej zmieniony na czerony . Ratunku pomocy co mogło się zepsuć ? ? ? :grrr:


Apacz

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » pn sie 06, 2007 21:17

A gdzie zmieniałeś olej? Jaki wlałeś? Sprawdź na rozgrzanym silniku, za pomocą punktu kontrolnego z boku skrzyni, czy nie wylewa się lub nie jest za mało. Sprawdź VAGiem błędy skrzyni.


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » wt sie 07, 2007 03:24

Czerwony olej!!!??? Profanacja. Olej do tej skrzyni ma mieć kolor miodowy. Czerwony, obojętnie czy to dextron II, czy III. Jast wyrokiem dla skrzyni VW. Jest specjalny olej tylko do skrzyń VW. W serwisie ok 90pln/ 1.0l, a w Inter Cars ok 30pln/ 1.0l. Olej nazywa się MAXX0N. Coś mogę doradzić. Naprawiam automaty od 12lat, a VW jest moim konikiem(oprucz modeli z Multitronikiem, gdyż jest to porażka koncernu VW). A jeżeli idzie o usterkę to na 90% padło sprzęgło biegu 3 i 4. Jest to ten sam kosz tarczek. Patrząc po roczniku, i że jest to tiptronik, to musi być skrzynia produkcji ZF o symbolu 5HP-22. Bo na DSG to za stary rocznik. Konieczne wyjęcie skrzyni i naprawa. Ale najpierw test VAS.


michal0604

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » wt sie 07, 2007 10:30

Hmmmmm

Podaj jakies szczegóły odnośnie tego oleju. Czy do AG4 podejdzie?


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

apacz_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 02, 2007 18:47
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontakt:

Padła mi skrzynia ? ?

Post autor: apacz_w » śr sie 08, 2007 22:30

Co do oleju jaki mi został zalany to valvoline dextron III , i nie został zmieniony filtr . Mam pytanie gdzie jest filtr i ile oleju się zalewa do takiej skrzynie i jaki jest przewidywalny koszt naprawy i czy skrzynia padła od oleju czy nie jest to aż tak mocno ze sobą powiązane .


Apacz

maniektax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 18, 2009 10:33
Lokalizacja: Ełk

Post autor: maniektax » czw wrz 24, 2009 19:51

michal0604, Witam Mając takie doświadczenie w naprawach automatów, może doradzisz mi co mozna zrobić sensownego w moim przypadku. Mianowicie, niedawno nabyłem (2 miesiące temu) z serwisu VW w niemczech borę z tiptronikiem.Autko w super stanie (jak dla mnie), stosunkowo niewielki przebieg i co ważne automacik sprawował się wyśmienicie. Jak to przy takim zakupie, zacząłem od przeglądu wszystkiego na co trzeba zwrócić uwagę po dokonaniu zakupu. Mianowicie wymieniłem olej w silniku, filtry itd...przy okazji prosząc mechanika aby sprawdzil olej przekładniowy w skrzyni. Przy wyłączonym silniku odkręcił jedną śrubę z boku skrzyni, wsadziła tam palucha i stwierdził że oleju jest dość i że ma kolor odpowiedni - czyli jasno cytrynowy (lekko miodowy), zapach oleju nie wskazywał na jego przepalenie. Wszystko wszystkim, ale po wyjechaniu od mechanika, zaczęły się moje problemy. Skrzynia zaczęła chuczeć, opornie przerzucała biegi i...w końcu po zaparkowaniu nie mogłem wbić żadnego biegu do przodu, lecz wchodził wsteczny. Tak samochód stał całą noc, po czym rano uruchomiłem go jakby niby nic. Biegi wchodzą, auto jeździ tak do przodu jak i do tyłu, lecz co zauważyłem, obroty kręci do 5tyś, słabo przełącza biegi i brakuje mu piątego biegu. Po kolejnej kontroli stanu oleju, jego kolor zmienił się na brązowy i czuć specyficzny smrodek przypalenia. Dodam że wszystko działo się w przeciągu dwóch dni. We wtorek auto oddałem do serwisu (oczywiście nie ASO), tego samego dnia nie wchodziły biegi do przodu, a już we środę brakuję piątego biegu i z olejem stało się to co opisałem, zmętniał i śmierdzi. Czy mogę liczyć na jakąś poradę, ewentualnie skoro zajmujesz się naprawami, może coś w tym kierunku byśmy uradzili. Nie wiem sam co mam robić, nie chcę oddawać auta pierwszemu lepszemu mechanikowi, sam wiesz jak z nimi jest. Piszę do Ciebie, jako do fana VW, tacy ludzie z reguły wiedzą co robią i robią to z zamiłowaniem. Jeśli jesteś w stanie coś mi doradzić itp, z góry dziękuję i czekam na info. Pozdrawiam :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości