Wymiana koła pasowego z tłumikiem drgań AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Wymiana koła pasowego z tłumikiem drgań AAZ

Post autor: goryl3 » pn maja 25, 2009 13:40

Witam

Zakupiłem koło pasowe z tłumikiem drgań poniewaz na tym mam bicie (prawdopodobnie jest to koło pasowe a nie klin bo raz bije a raz nie, kółko rozrządu jest dokręcone.) Mam silnik AAZ ze wspomaganiem kiery, i kołko od wspomagania kiery wygląda jakby bylo wprasowane na gumie w to duze kolo pasowe, a nowe kolo z tłumikiem drgań jest pojedyncze. Probowalem to rozdzielac na rozne sposoby ale sie nie udało. I teraz niewiem czy da sie dokupic samo to kolo do wspomagania, czy do auta ze wspomaganiem trzeba kupić całość te dwa koła razem.... ? bo w tym nowym kole z tlumikiem, kolo od wspom. kier. nie było by tłumione gumą.... zdjęcia dodam niedługo...



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn maja 25, 2009 14:18

wklej lepiej te foty :chytry: AAZ to ma te kolko takie same chyba co AHU, u siebie wymienialem i poszlo bez problemu, powinny byc 4 sruby na gwiazdke, kolo zebate zostaje a te schodza



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » pn maja 25, 2009 15:12

Z silnika te koła mi zeszły, odkreciłem 4 sruby M8 na imbus. Tylko nie moge rozdzielic tych dwóch kółek od siebie, zdjecia beda jak wroce z pracy.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn maja 25, 2009 15:29

1Z, AHU, ALE, AFN mają takie koło...
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 15:32 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: krzysiek1aa » pn maja 25, 2009 17:21

Witam umnie w 1z musialem wymienic cale koło pasowe, z kolem od wspomagania koszt nowego to ok 400zł


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » pn maja 25, 2009 20:23

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A gdzie kolego kupowałeś to koło ?



Awatar użytkownika
krzysiek1aa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: krzysiek1aa » wt maja 26, 2009 09:54

W sklepie z czesciami w Opolu na zamowienie !!
Wiec chyba powinno byc wszedzie dostepne :)


1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS

Pikusplock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 28, 2007 17:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Pikusplock » wt maja 26, 2009 16:25

Panowie a co moze byc przyczyna ze kolo pasowe mi dak ostro drga, wyglada to jakby z ósemkowane koło rowerowe. Silnik odrazu głośniej chodzi ;/ . Mechani kpowiedzial ze niema obaw. Mowi ze moze ktos mlotkem dobijal kiedys i teraz bije. Mam pytanko co moze byc przyczyna.



Awatar użytkownika
zangief
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 05, 2009 00:49
Lokalizacja: OPOLSKIE

Post autor: zangief » wt maja 26, 2009 18:20

goryl3 mam identyczny problem u siebie, zabralem sie za zciaganie koła pasowego,odkrecilem 4 sruby a koło niechce zejsc-odginałes te dwie blaszki ktore są blisko otworów po srubach?



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » wt maja 26, 2009 20:32

koła pasowe od paska wieloklinowego oraz klinowego nie sa połączone na stałe,ciezko uzyć sciągacza wiec proponuje czyms prysnac odpowiednim a pozniej z kilku stron podwazac, musi zejsc, co do drgan to najgorsze sa te na boki, w AAZ moze to swiadczyc o wybijaniu sie klina, wtedy silnik słabo zapala oraz kopci na niebiesko,szarpie przy tym strasznie.wytrzyma tak z 500 km i szlak tarfi silnik.koLo spada lub sie miele na wale, tłoki wala w zawory a korbowody trzeba łapać.....



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » czw lip 02, 2009 12:06

podepnę sie pod temat, bo zamierzam własnie wymieniać koło pasowe. mam kilka pytań:

- ogólnie w sklepach ceny koła to od 400 do 460zł, a ja znalazłem na allegro takie zapołowe ceny

http://moto.allegro.pl/item673713060_ko ... 9_tdi.html

co o tym myslicie?

- ogólnie koło wymieniam, bo dość mocno bije, zdziera mi przy tym dość czesto pasek wieloklinowy i silnik bardziej hałasuje przy rozrządzie, przy zakupie auta (55 tyśkm temu - 1 rok) sprawdzalismy z mechanikiem to nieszczesne kolo zebate i klin i bylo ok, przez ten caly rok silnik odpala bez wiekszych wibracji, nie kopci, wiec chyba tam sie nic nie dzieje i moje bicie ma przyczyne tylko przez koło pasowe<czy dobrze myśle?

- jeśli ta cena na allegro jest podejrzana, to jakiej firmy polecacie koło i czy muszą być nowe śruby?



Awatar użytkownika
dave19dave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw lip 16, 2009 23:26
Lokalizacja: Bronikowo
Kontakt:

Post autor: dave19dave » śr wrz 23, 2009 19:59

ja mam tez problem z tym kołem pasowym ale od początku gdy kupiłem mojego golfa III TDI 1z 6 miesięcy temu cos popiskiwało przy ruszaniu ale od razu poz zakupie wymieniłem rozrząd rolke napinacza i alternatora i pasek od alternatora mechanik powiedział ze to rolka tak popiskiwała chyba bo już nie pamiętam i od pewnego czasu przy ruszaniu znowu cos popiskuje wiec poczytałem na forum i sprawdziłem te koło pasowe i niestety te wewnętrzne ma bicie:( około 1mm a te zewnętrzne idzie równiutko pojechałem do mechanika i powiedział że to napinacz mi tak piszczy bo skacze a nie stoi nieruchomo a tym kołem nie mam się przejmowac bo niema dużego bicia nie chodzi juz mi o to piszczenie ale o te koło już bo czytałem że z tym niema żartów więc już sam nie wiem czy wymieniac czy nie :(


http://dave19dave.blogspot.com

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr wrz 23, 2009 21:09

z tego co piszesz to masz TDI, a tam nie ma problemu z klinem na wale, i dalej z biciem głównego koła. jest tam inny rodzaj zabezpieczenia - półksiężyc, który w zasadzie się nie może urwać jak w przypadku TD (AAZ, 1Y)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
dave19dave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw lip 16, 2009 23:26
Lokalizacja: Bronikowo
Kontakt:

Post autor: dave19dave » śr wrz 23, 2009 21:23

no tak jest tam pół księżyc chyba ale przeglądałem forum i znalazłem przypadek że nie urwał się klin tylko urwała się cała śruba od bicia tego koła bo z foty widac było że klin nie był wyjechany tak mi się przynajmiej wydawało że to tak było wiec tutaj pół księżyc by zbytnio nie pomógł jakby tak się stało :( jeszcze pół biedy jakby się okazało że do wymiany jest tylko to większe koło bo np wyjechala się ta guma co tłumi drgania gorzej jakby końcówka wału była *#cenzura#* więc już sam niewiem może zobacze co powie mi inny mechanik


http://dave19dave.blogspot.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości