chodzi na 3 gary

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr wrz 23, 2009 09:21

Jest prosty sposób ,żeby się o tym przekonac,czy pompa sprawna ,odkręcasz przewód wtrysku ,zakładasz inny wtryskiwacz na zewnątrz i patrzysz czy pompa daje radę i wszystko wiadomo w 2min.



arwam

Post autor: arwam » śr wrz 23, 2009 09:39

edzio,

to co ja wcześniej napisałem żeby poluzoważ w w trakcie pracy silnika przewód wysokiego ciśnienia więcej Ci powie i jest mniej pracochłonny, trzeba tylko umieć zinterpretować wynik.

może Ci się wydaje niedorzeczne co piszę ale takimi sposobami się dochodzi w mechanicznym dieslu co go boli.

i wiem co piszę bo w dieslach to ja nie od dziś siedzę a efekty są widoczne u mnie w temacie o moim aucie.
wszystko po za wtryskiwaczami robię sam włącznie z pompą.Nidgy jeszcze nic nie dawałem do mechanika czy do innego zakładu zawsze wszystko robię sam chyba że tak jak wspomniane przed chwilą wtryski bo nie mam do nich próbnika ale to myślę że w przyszłości się zmieni :chytry:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr wrz 23, 2009 16:37

odkrecilem głowice i na tłokach widac odbite zawory spalinowe... na 2 srodkowych najbardziej, obejrzałem głowice szklanki sa w jako tako w normie, teraz mnie ciekawia zawory, bo jak sie zgiął to mogł wydawac taki dzwiek?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr wrz 23, 2009 16:57

Zawory raczej napewno będą pogięte, jak nie chodził na jeden cylinder to znaczy że grzybek się skrzywił i nie leżał szczelnie w gnieździe :? Tylko ciekawe dlaczego tak Ci się zrobiło, przekręciłeś silnik, czy może się rozrząd przestawił? Badałeś klin na wale czy cały?

Może to dymienie i brak mocy o którym pisałeś wcześniej to był wczesny objaw.
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 16:59 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr wrz 23, 2009 18:56

wlej rope do kanalow wylotowych i wlotowych przy zamknietych zaworach. sprawdz czy szczelne.

rozrzad sprawdzales przed rozbieraniem?
slady na tlokach sa dopuszczalne( podobno)
u mnie tez byly i bylo git


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr wrz 23, 2009 19:03

slady na tlokach sa dopuszczalne( podobno)
No raczej da się z tum żyć gorzej z zaworami i gniazdami.

Koledze kiedyś w poldoloce wleciała kiedyś śrubka w kolektor i przez otwarty zawór do cylindra, że nie chciało mu się rozbierać odpalił :) chwile pogrzechotało i ucichło, tak jeździł, dopiero po jakimś czasie jak zdjęliśmy głowicę to okazało się że wbiła się w tłok i tak sobie siedziała :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 23, 2009 20:26

Hmm,już kiedyś pisałem o tym,ale jeszcze raz napiszę.Otóż w moim 1V na wszystkich tłokach są zatoczenia dokładnie pod zaworami,tylko już nie pamiętam czy pod ssącymi,czy pod wydechowymi.Na pewno nie są to odbicia zaworów,bo po umyciu widziałem w tych zatoczeniach rysy po nożu lub jakimś frezie.Poza tym mają większe średnice niż zawory.
Trochę odjechałem od tematu,ale... :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr wrz 23, 2009 20:58

obstawiam ze rorzad mi sie przestawil i tak zaczeło sie dziac, jutro sprawdze klin na wale i sprawdze co z tymi zaworami, a jezeli tak sie dzialo to panewki tez mogły dostac?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 23, 2009 21:10

obstawiam ze rorzad mi sie przestawil i tak zaczeło sie dziac, jutro sprawdze klin na wale i sprawdze co z tymi zaworami, a jezeli tak sie dzialo to panewki tez mogły dostac?
Jak nie było to mocne uderzenie,a zakładam,że nie,skoro zdziwiłeś się po zdjęciu głowicy,to raczej nic nie powinno się im stać.Mam tu na myśli panewki wału i na korbach.
Natomiast panewki wałka rozrządu-do przeglądu.
Szklanki raczej do wymiany.Prowadnice zaworów-do przeglądu.Wałek tak samo.Zawory-wiadomo.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw wrz 24, 2009 01:25

Michaś_1977 pisze:.Zawory-wiadomo.
jezeli odbite sa tyko wydechowe to wystaczy wymienic wydechowe, bo po co ssace jezeli sa dobre ;)
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 01:26 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 24, 2009 06:54

jezeli odbite sa tyko wydechowe to wystaczy wymienic wydechowe, bo po co ssace jezeli sa dobre
Tak,ale jak już będziesz rozbierał tą głowicę,to proponuję wyjąć wszystkie zawory i sprawdzić ich luz w prowadnicach,a także dotrzeć je i zmienić uszczelniacze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw wrz 24, 2009 11:24

Napisz co z tym klinem, będę wiedział czy się bać.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw wrz 24, 2009 16:39

sprawdzałem dzis klin na wale, tam jest wszystko ok,sciagnełem kółko i kiln, wszystko tak jak powinno byc,Dobrałem sie do głowicy, sprawdzilem ktore sa nieszczlene to tylko 2 ssace byly szczlene, po dalszym rozebraniu zaczeło sie, zawory ssace mialy ledwo wyczuwalne luzy, za to wydechowe to az mnie zaniepokoiły , luz jest naprawde duzy, wszystkie zawory proste ale wstawie nowe wydechowe, wstawie tez nowe prowadnice 8 sztuk i dotre gniazda, ale dalej mnie niepoki czy ten metaliczny dzwiek moglbyc od tych roklekotanych zaworow i tak nierowno pracowac?

[ Dodano: 24 Wrz 2009 19:21 ]
nie moglem wytrzymac i zdjełem miskie olejowa sprawdzilem luzy na korbach i stan panewek i jest ok ;) wiec dol silnika jest w normie, wiec pozostaje ta głowica, jutro sie nia zajme...

[ Dodano: 26 Wrz 2009 15:22 ]
pytanie jedno takie, jak sprawdzic czy wałek rozrzadu w głowicy sie nie skrecil? moze macie jakies schematy?dane? cokolwiek w jakich połozeniach powinny byc krzywki itd...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości