problem po wymianie skrzyni vw golf 2.0 GTi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

problem po wymianie skrzyni vw golf 2.0 GTi

Post autor: skun871 » wt wrz 22, 2009 21:53

mój golf jest już po 3 wymianie skrzyni. VW GOLF 3 2.0 GTi 8v 116km 95'. w 1 pękł blok skrzyni. ciężko mi było znaleźć skrzynię do silnika 2.0 więc założyłem od 1.8 GT nie obyło się bez zmiany przy tym tarczy sprzęgłowej ponieważ wałek był cieńszy. po kilku miesiącach i ta skrzynia padła. najpierw 5 bieg, następnie 4 bieg. postanowiłem po raz kolejny wymienić skrzynię. zakupiłem znowu od 1.8. po wymianie skrzyni pojawił sie następujący problem. golf strasznie muli jakby go ktoś hamował. czuć że silnik chce więcej a nie może. aktualnie ma ze 40% mocy w stosunku tego co miał poprzednio. na 4 biegu max prędkość to 120km/h co jest dla mnie szokiem. do tego po przejechaniu 2km woda sie już zaczyna gotować. myślałem ze może to wina przestawionego zapłonu bo grzebałem w aparacie, ale byłem na warsztacie ustawili tam zapłon i dalej to samo. może jednak nie jest to skrzynia od 1.8 i stąd te problemy? czyżby sprzedawca mnie oszukał? proszę o jakieś rady zanim wybiorę sie ponownie na warsztat i mi to zdiagnozują, bo tam to mnie skasują dopiero.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 22, 2009 22:04

gdyby skrzynia dawała takie opory toby się zaraz w niej coś rozpieprzyło. Nawet na innych przełożeniach nie pownieneś czuć takiej różnicy. Grzanie i mulenie po robocie z zapłonem sugeruje że dalej coś z ustawieniem jest nie tak. A może rozrząd przestawiony, nie robiłeś paska przy okazji?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: skun871 » śr wrz 23, 2009 16:07

Aparat zapłonowy tylko ściągałem ale zapłon został już ustawiony na warsztacie -także jest ok. Z rozrządem nic nie robiłem więc powinno być wszystko ok. Wymieniana była tylko skrzynia. Przed wymianą było wszystko ok.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 23, 2009 16:17

mnie si e po prostu nie chce wierzyć że skrzynia daje takie duże opory. Może sprzęgło się slizga ale to byś chyba poznał? Lepiej sprecyzuj co z tym zapłonem. Chodzi o typ silnika, bo rok95 to masz pewnie silnik ADY lub AGG na wtrysku Simosa, a tam zadnego zapłonu sie nie ustawia tak normalnie wszystko się dzieje automatycznie auto ma czujnik obrotów wału. Sądzę że coś z tym warsztatem który niby zapłon ustwawiał sie to wiąże. A może jakas pierółka typu odłączony lub urwany przypadkowo kabel sondy, czy jakiś os wtrysku, ciezko powiedzieć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » śr wrz 23, 2009 16:53

ja tez ostatnio wymieniłem skrzynie w mym gti i zadnych problemów nie ma.a co do tego 4 biegu to jakie silnik ma obroty gdy jedziesz 120 ? bo z tego co widze po moim gti 8v to na 4 to na maxa to tak z 180 km/h powinno wycisnąc czyli masz jakas zła skrzynie. według mnie to skrzynia od gt do GTI to zły pomysł. a po drugie to jesli by cos blokowało skrzynie to by sie bardzo grzała. i sprawdz jaki masz kod skrzyni


VW NA ZAWSZE

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: skun871 » śr wrz 23, 2009 20:31

wcześniej miałem zamontowana skrzynię biegów od 1.8 GT i nie było żadnych problemów. różnica jest niewielka w przełożeniach i nie wyczuwalna a osiągi miał takie jak ze skrzynią od 2.0
sprzęgło się nie ślizga na 100% sprawne. zreszta ze sprzegłem nic nie robiłem
powtarzam że przed zmiana skrzyni wszystko było wporządku i na skrzyni od 1.8 również na 4 około 180 km/h wycisnął. w trakcie zmiany skrzyni żaden kabel się nie odłączył ani nic.
słyszałem że gdy przestawiłem zapłon mógł sie także przestawić rozrząd i dlatego silnik nie ma mocy prawda to jest? ale czy gdyby rozrząd sie przestawił trudno było by mojemu vw nawet z 1 ruszyć?



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » śr wrz 23, 2009 21:12

wedłub mnie to nie ma takiej fizycznej mozliwosci zeby sie rozrzad przestawił po wyciagnieciu aparatu zapłonowego. mozna sprubowac podłaczyc waga bo moze sie jakis kabel przełamał albo gdzies masy nie ma


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 23, 2009 21:20

skun871, od czegoś musisz zacząć, piszesz ze zaplon był ustawiany, ale czy dobrze? Myślisz ze mechanicy błędów nie robią? Pierwsza rzecz dio sprawdzenia to poprawność ustwienia zapłonu własnie. Może spec ustawił nie na ten znak na kole zamachowym co trzeba.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 9:22 pm ]
Podaj wreszcie typ silnika bo bez tego własciwie temat powinienem zamknąć, to warunek do uzyskania konkretnych porad. Daj fotki albo poównaj sobie w necie.
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 21:21 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: skun871 » czw wrz 24, 2009 11:31

nr silnika ABE ...
nr skrzyni CHD ... takie samo oznaczenie miała poprzednia skrzynia czyli powinna być taka sama



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 24, 2009 14:29

skun871 pisze:ABE
nie, to symbol z tabliczki znamionowej to nie jest typ silnika. Albo masz w numerze na silniku pierwsze numery albo na wlepie w bagażniku, albo popatrz na fotki w necie zwróć uwage na wygląd wtrysku w silniku 2E i AGG - ADY jest jak AGG


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: skun871 » pt paź 02, 2009 20:34

jest to 2E, byłem dziś w warsztacie i tak:
-rozrząd jest ok ustawiony prawidłowo
-zapłon ok
-świece, kable, aparat zapłonowy i cewka ok

po podłączeniu do kompa okazało się że czujnik temp mam do wymiany, po tym zabiegu woda już się nie gotuje. po za tym innych błędów nie było.

problem z muleniem trochę przeszedł i vw jest silniejszy ale nie do końca max prędkość to tylko 150km/h gdzie przed wyminą było 210km/h. takze nadal jest coś nie tak (obawiam sie że skrzynia jest od słabszego silnika i stąd ten problem)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 02, 2009 20:50

no a przy jakich obrotach masz na piątce te 150 km/h. Chyba nie ma takiej skrzyni która by go tak potrafiła zmulić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

skun871
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 21:42
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: skun871 » pn paź 05, 2009 18:08

1 bieg - 6500 tys obrotów (odcięcie)
2 bieg - 6500 tys obrotów (odcięcie)
3 bieg - 5500 tyś. obrotów max
4 bieg - 4500 tyś. obrotów max
5 bieg - 4000 tyś. obrotów max (150km/h)

na poprzedniej skrzyni kręcił na wszystkich biegach do 6500 tyś. a na 5-biegu do około 5000 tyś. (gdzie V-max wytnosiło 210km/h)

[ Dodano: 06 Paź 2009 14:56 ]
czy mozliwe jest abym podczas zmiany skrzyni biegów, ruszył w jakis sposób koło zamachowe i je przestawił albo coś i dlatego takie rzeczy mi się dzieją?

[ Dodano: 26 Paź 2009 15:38 ]
a więc tak: skrzynia była ok w 100% sprawna jak również sprzęgło bo wymieniłem skrzynię na oryginalną o silnika 2.0 i nowe sprzęgło

sprawdzić muszę jeszcze uszczelkę po głowicą.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 14:56 przez skun871, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości