Po naprawie TURBOSPREZARKI auto nadal kopci..

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn wrz 21, 2009 22:45

Alchemik_2006
możesz przeczytać sobie jeszcze to..może się przyda..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

pozdrawiam



Awatar użytkownika
daruhe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: sob lip 11, 2009 11:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: daruhe » wt wrz 22, 2009 00:43

mi tez kopci,i zauważyłem ze jest to wina złej dawki paliwa, np. zauważ czy u ceibie kopci w upał-u mnie strasznie przy butowaniu,ale np.jak jest chłodniej-jest idealnie.. sprawdz-moze to cos ci pomoze.
pozdrawiam!
pozatym diesel zawsze musi przykopcic,taka jego natura.. :crazy:


Golf mk4 1.9 TDI 110PS
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Mic » wt wrz 22, 2009 21:17

Sztomel pisze:jak kopci na czarno to świadczy to o tym, że paliwa ma zbyt dużo w stosunku do powietrza więc pompa jako przyczyna odpada;
za diagnozę zapłacisz 50 zł - za jedno podłączenie, nie lepiej dorzucić jeszcze z 20-40 złotych do tej ceny i zakupić własnego Vaga - polecam - inwestycja szybko się zwróci.
Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 23, 2009 04:15

Mic pisze:Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.
widzę, że kupiłeś bez CAN-a i chyba nie dokonałeś dobrego wyboru, z tego co się orientuję to Polskim Vagiem logów dynamicznych nie da się wykonać, musisz przebrnąć przez poniższą lekturę :
http://www.google.com/search?q=polski+v ... 1I7GGLL_en
szczerze powiedziawszy to mimo, iż znam angielski raczej na zasadzie domysłów to wybrałem VagCom USB KKL 311.2 N i mam jego pełną wersję. Byłem przekonany, że będziesz szukał Vaga z CANem więc nawet nie podejrzewałem, że wybierzesz to co wybrałeś więc nie sugerowalem.


Obrazek

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » śr wrz 23, 2009 10:56

Witam Sztomel
Też zakupiłem sobie Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na usb
Maiłbym do Ciebie prośbę czy mógłbym prosić o instalkę i jakieś pomoce
w obsługiwaniu tego Vaga co i jakie nr bloków oznaczają..??
z góry bardzo dziękuję..

pozdrawiam :pub:

PS.Sztomel jak tam Twoje autko??? doszedłeś co było przyczyną kopcenia??
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 10:59 przez szwari, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 23, 2009 13:45

Więc nie zabieram się na razie za niego, dopiero w poniedziałek lub wtorek skorzystam z uprzejmości znajomego mechanika i użyczy mi odpowiednich kluczy, narzędzi, kluczy dynamometrycznych i blokad aby sprawdzić głowicę i klawiaturę no i jeszcze muszę się doprosić o dostęp do garażu i kanału od innego kolegi aby zająć się zapieczoną turbiną,
odnośnie Vaga to poszło PW.


Obrazek

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » śr wrz 23, 2009 15:38

Sztomel dzięki..
Ja z moim też nadal walczę..właśnie chce zrobić sobie logi dynamiczne i statyczne może one coś powiedzą na temat mojej usterki :helm: (w sumie już straciłem nadzieje by zdiagnozować bez rozkręcania silnika)
Powodzenia
Pozdrawiam :pub:



Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Mic » czw wrz 24, 2009 18:48

Sztomel pisze:
Mic pisze:Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.
widzę, że kupiłeś bez CAN-a i chyba nie dokonałeś dobrego wyboru, z tego co się orientuję to Polskim Vagiem logów dynamicznych nie da się wykonać, musisz przebrnąć przez poniższą lekturę :
http://www.google.com/search?q=polski+v ... 1I7GGLL_en
szczerze powiedziawszy to mimo, iż znam angielski raczej na zasadzie domysłów to wybrałem VagCom USB KKL 311.2 N i mam jego pełną wersję. Byłem przekonany, że będziesz szukał Vaga z CANem więc nawet nie podejrzewałem, że wybierzesz to co wybrałeś więc nie sugerowalem.
Sprawdzilem silnilk, wyskoczyly mi nastepujacy błedy:


19557 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18058 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17957 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


To jakies powazne problemy czy moge spac spokojnie? Z tymi logami dynamicznymi musze sie zaglebic dopiero w temat , brak czasu :(



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 24, 2009 19:59

Mic pisze:To jakies powazne problemy czy moge spac spokojnie?
rozpiszę co oznaczają te kody ale dopiero po 22.00 jak będę miał wolny czas w pracy bo teraz tylko mam 5 minutek na przejrzenie postów - wytrzymaj trochę :wink:

[ Dodano: 24 Wrz 2009 23:16 ]
więc tak :

17552 - przepływomierz masowy powietrza G70 (czyli przepływka) - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięta sama przepływka,
17957 - elektrzawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięty sam N75,
17978 - zablokowany komputer sterujący, silnik po uruchomieniu gaśnie i miga kontrolka świec żarowych,
18058 - brak sygnału z zespołu przyrządów - przerwa na linii CAN-BUS,
19557 - silnik V157 sterujący klapą gaszącą usytuowaną przed zaworem EGR - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięty sam silniczek,

powyższe 2 pierwsze błędy i ostatni mają wpływ na pogorszenie mocy i dynamiki samochodu i nimi trzeba się zająć ale najpierw skasuj wszystkie błędy i po dniu lub dwóch jazdy samochodem sprawdź czy i które się pojawiły ponownie oraz czy doszły jakieś nowe,
poza tym ich pojawienie się jest też wynikiem odpinania od nich wtyczek na nieodłączonym akumulatorze i jak podejrzewam u Ciebie chyba tak było co ?

z tego co widzę to albo masz silnik o oznaczeniu ATD lub AXR bo w innych klapa gasząca nie jest sterowana silniczkiem V157.
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 23:18 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Mic » pt wrz 25, 2009 17:15

Wtyczek nie wyciagalem, ale ostatnio sprawdzalem bezpieczniki wiec moze przez to wysypaly sie bledy. Skasowalem bledy, sprawdzilem zaraz po chwili i wywalilo ten 19557(co to za silnik?),chwile poźniej jeszcze doszedl 19559... ? Ciekwe czy nastepne dojda, ale to sie okaze jak pojezdze autem.



Magik123

Post autor: Magik123 » pt wrz 25, 2009 21:54

Wiem ze pisze nie w tym temacie i ogolnie nie o tym silniku, ale na podobny temat.

Otoz auto przy odpalaniu zawsze puszczało czarna/niebieskawa chmure, ciezko okreslic kolor, po odpaleniu jeszcze chwile lekko dymił tak przez kilkanascie sekund, wczoraj z nudow wyjałem odme, wymyłem ją, poruszałem co nie co membrana i załozyłem i dokładnie pozkrecałem, dodatkowo dałem obejme na łaczeniu z dolotem, dodam ze oleju mi nie ubywa.
Dzis rano po odpaleniu o dziwo auto nawet malutkiej chmurki nie pusciło, ani typowego zapachu nie było przy tym, wiem ze moze chwale dzien przed zachodem słonca, ale moze to byc powiazane, jedno z drugim.
Dodam ze dodatkowo po umyciu sprawdzałem prace membrany, zaciagajac powietrze przez krociec przy zatkanych innych kroćcach, i membrana pracowała, jutro dodatkow sie upewnie czy to aby nie okresowe jest.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 10:58

Mic pisze:19557(co to za silnik?)
ten silnik V157 znajduje się po lewej stronie wlotu powietrza do obudowy zaworu EGR i steruje widoczną we wlocie klapą gaszącą (na poniższym foto jest ona w pozycji otwartej czyli poziomej) :
Obrazek

a kolejny błąd 19559 również wskazuje na uszkodzenie tego silniczka V157, sprawdź w nim wtyczkę oraz piny, spryskaj je spay'em do złącz elektrycznych a jeśli nie pomoże to trzeba rozebrać jego obudowę bo możliwe, że jest wewnątrz zalany olejem z odmy i robi zwarcia na wyłącznikach krańcowych.


Obrazek

Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Mic » sob wrz 26, 2009 15:49

Ok posprawdzam,generalnie ten kabelek co idzie do przepustnicy to wczesniej wychodzi z takiej palstikowej wtyczki, to nie jest jakis czujnik tylko taka jakby przelotka, ta wtyczka jest peknieta, ostatnio sie z tym bawilem, jak jest odlaczona to nie ma dzwieku silnika (taki pisk jakby) gdy przekerecona jest stacyjka, ale jesli chodzi o ta przepustnice to roznicy nie zauwazylem gdy jest podpieta czy tez nie..? w razie jakby ten silniczek byl uszkodzony to trzeba wymienic cala przepustnice? przepustnica i zawor egr byly ostatnio czyszczone przy wymianie turbiny. Wtyczka jak ją sie ruszy to raz laczy a raz nie, ale jak laczy to tez wywalaja sie te bledy.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 15:55 przez Mic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 16:03

samego silniczka V157 nie kupisz, w każdym razie jak nie będziesz mógł odpalić silnika i będziesz czuł jak rozrusznik swobodnie kręci wałem silnika jakby ten nie miał kompresji to od razu sprawdź pozycję klapy gaszącej bo z pewnością będzie wtedy zamknięta.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości