Po naprawie TURBOSPREZARKI auto nadal kopci..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mi tez kopci,i zauważyłem ze jest to wina złej dawki paliwa, np. zauważ czy u ceibie kopci w upał-u mnie strasznie przy butowaniu,ale np.jak jest chłodniej-jest idealnie.. sprawdz-moze to cos ci pomoze.
pozdrawiam!
pozatym diesel zawsze musi przykopcic,taka jego natura..
pozdrawiam!
pozatym diesel zawsze musi przykopcic,taka jego natura..
Golf mk4 1.9 TDI 110PS
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]
Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.Sztomel pisze:jak kopci na czarno to świadczy to o tym, że paliwa ma zbyt dużo w stosunku do powietrza więc pompa jako przyczyna odpada;
za diagnozę zapłacisz 50 zł - za jedno podłączenie, nie lepiej dorzucić jeszcze z 20-40 złotych do tej ceny i zakupić własnego Vaga - polecam - inwestycja szybko się zwróci.
widzę, że kupiłeś bez CAN-a i chyba nie dokonałeś dobrego wyboru, z tego co się orientuję to Polskim Vagiem logów dynamicznych nie da się wykonać, musisz przebrnąć przez poniższą lekturę :Mic pisze:Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.
http://www.google.com/search?q=polski+v ... 1I7GGLL_en
szczerze powiedziawszy to mimo, iż znam angielski raczej na zasadzie domysłów to wybrałem VagCom USB KKL 311.2 N i mam jego pełną wersję. Byłem przekonany, że będziesz szukał Vaga z CANem więc nawet nie podejrzewałem, że wybierzesz to co wybrałeś więc nie sugerowalem.
Witam Sztomel
Też zakupiłem sobie Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na usb
Maiłbym do Ciebie prośbę czy mógłbym prosić o instalkę i jakieś pomoce
w obsługiwaniu tego Vaga co i jakie nr bloków oznaczają..??
z góry bardzo dziękuję..
pozdrawiam
PS.Sztomel jak tam Twoje autko??? doszedłeś co było przyczyną kopcenia??
Też zakupiłem sobie Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na usb
Maiłbym do Ciebie prośbę czy mógłbym prosić o instalkę i jakieś pomoce
w obsługiwaniu tego Vaga co i jakie nr bloków oznaczają..??
z góry bardzo dziękuję..
pozdrawiam
PS.Sztomel jak tam Twoje autko??? doszedłeś co było przyczyną kopcenia??
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 10:59 przez szwari, łącznie zmieniany 2 razy.
Więc nie zabieram się na razie za niego, dopiero w poniedziałek lub wtorek skorzystam z uprzejmości znajomego mechanika i użyczy mi odpowiednich kluczy, narzędzi, kluczy dynamometrycznych i blokad aby sprawdzić głowicę i klawiaturę no i jeszcze muszę się doprosić o dostęp do garażu i kanału od innego kolegi aby zająć się zapieczoną turbiną,
odnośnie Vaga to poszło PW.
odnośnie Vaga to poszło PW.
Sprawdzilem silnilk, wyskoczyly mi nastepujacy błedy:Sztomel pisze:widzę, że kupiłeś bez CAN-a i chyba nie dokonałeś dobrego wyboru, z tego co się orientuję to Polskim Vagiem logów dynamicznych nie da się wykonać, musisz przebrnąć przez poniższą lekturę :Mic pisze:Zakupilem Polski Vag 2,5 OBD2. Jak mam zrobic te logi dynamiczne, bo test opiera sie podajze na 16-stu jakis blokach.
http://www.google.com/search?q=polski+v ... 1I7GGLL_en
szczerze powiedziawszy to mimo, iż znam angielski raczej na zasadzie domysłów to wybrałem VagCom USB KKL 311.2 N i mam jego pełną wersję. Byłem przekonany, że będziesz szukał Vaga z CANem więc nawet nie podejrzewałem, że wybierzesz to co wybrałeś więc nie sugerowalem.
19557 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18058 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17957 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
To jakies powazne problemy czy moge spac spokojnie? Z tymi logami dynamicznymi musze sie zaglebic dopiero w temat , brak czasu
rozpiszę co oznaczają te kody ale dopiero po 22.00 jak będę miał wolny czas w pracy bo teraz tylko mam 5 minutek na przejrzenie postów - wytrzymaj trochęMic pisze:To jakies powazne problemy czy moge spac spokojnie?
[ Dodano: 24 Wrz 2009 23:16 ]
więc tak :
17552 - przepływomierz masowy powietrza G70 (czyli przepływka) - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięta sama przepływka,
17957 - elektrzawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięty sam N75,
17978 - zablokowany komputer sterujący, silnik po uruchomieniu gaśnie i miga kontrolka świec żarowych,
18058 - brak sygnału z zespołu przyrządów - przerwa na linii CAN-BUS,
19557 - silnik V157 sterujący klapą gaszącą usytuowaną przed zaworem EGR - przerwa w okablowaniu lub zwarcie z masą albo walnięty sam silniczek,
powyższe 2 pierwsze błędy i ostatni mają wpływ na pogorszenie mocy i dynamiki samochodu i nimi trzeba się zająć ale najpierw skasuj wszystkie błędy i po dniu lub dwóch jazdy samochodem sprawdź czy i które się pojawiły ponownie oraz czy doszły jakieś nowe,
poza tym ich pojawienie się jest też wynikiem odpinania od nich wtyczek na nieodłączonym akumulatorze i jak podejrzewam u Ciebie chyba tak było co ?
z tego co widzę to albo masz silnik o oznaczeniu ATD lub AXR bo w innych klapa gasząca nie jest sterowana silniczkiem V157.
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 23:18 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem ze pisze nie w tym temacie i ogolnie nie o tym silniku, ale na podobny temat.
Otoz auto przy odpalaniu zawsze puszczało czarna/niebieskawa chmure, ciezko okreslic kolor, po odpaleniu jeszcze chwile lekko dymił tak przez kilkanascie sekund, wczoraj z nudow wyjałem odme, wymyłem ją, poruszałem co nie co membrana i załozyłem i dokładnie pozkrecałem, dodatkowo dałem obejme na łaczeniu z dolotem, dodam ze oleju mi nie ubywa.
Dzis rano po odpaleniu o dziwo auto nawet malutkiej chmurki nie pusciło, ani typowego zapachu nie było przy tym, wiem ze moze chwale dzien przed zachodem słonca, ale moze to byc powiazane, jedno z drugim.
Dodam ze dodatkowo po umyciu sprawdzałem prace membrany, zaciagajac powietrze przez krociec przy zatkanych innych kroćcach, i membrana pracowała, jutro dodatkow sie upewnie czy to aby nie okresowe jest.
Otoz auto przy odpalaniu zawsze puszczało czarna/niebieskawa chmure, ciezko okreslic kolor, po odpaleniu jeszcze chwile lekko dymił tak przez kilkanascie sekund, wczoraj z nudow wyjałem odme, wymyłem ją, poruszałem co nie co membrana i załozyłem i dokładnie pozkrecałem, dodatkowo dałem obejme na łaczeniu z dolotem, dodam ze oleju mi nie ubywa.
Dzis rano po odpaleniu o dziwo auto nawet malutkiej chmurki nie pusciło, ani typowego zapachu nie było przy tym, wiem ze moze chwale dzien przed zachodem słonca, ale moze to byc powiazane, jedno z drugim.
Dodam ze dodatkowo po umyciu sprawdzałem prace membrany, zaciagajac powietrze przez krociec przy zatkanych innych kroćcach, i membrana pracowała, jutro dodatkow sie upewnie czy to aby nie okresowe jest.
ten silnik V157 znajduje się po lewej stronie wlotu powietrza do obudowy zaworu EGR i steruje widoczną we wlocie klapą gaszącą (na poniższym foto jest ona w pozycji otwartej czyli poziomej) :Mic pisze:19557(co to za silnik?)
a kolejny błąd 19559 również wskazuje na uszkodzenie tego silniczka V157, sprawdź w nim wtyczkę oraz piny, spryskaj je spay'em do złącz elektrycznych a jeśli nie pomoże to trzeba rozebrać jego obudowę bo możliwe, że jest wewnątrz zalany olejem z odmy i robi zwarcia na wyłącznikach krańcowych.
Ok posprawdzam,generalnie ten kabelek co idzie do przepustnicy to wczesniej wychodzi z takiej palstikowej wtyczki, to nie jest jakis czujnik tylko taka jakby przelotka, ta wtyczka jest peknieta, ostatnio sie z tym bawilem, jak jest odlaczona to nie ma dzwieku silnika (taki pisk jakby) gdy przekerecona jest stacyjka, ale jesli chodzi o ta przepustnice to roznicy nie zauwazylem gdy jest podpieta czy tez nie..? w razie jakby ten silniczek byl uszkodzony to trzeba wymienic cala przepustnice? przepustnica i zawor egr byly ostatnio czyszczone przy wymianie turbiny. Wtyczka jak ją sie ruszy to raz laczy a raz nie, ale jak laczy to tez wywalaja sie te bledy.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 15:55 przez Mic, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości