najwieksza pompa hamulcowa co pasuje do mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr wrz 23, 2009 09:05

edzio, tak jest, któryś z chłopaków z kącika mk2 założył jakąś dużą pompę i teraz ciężej się pedał wciska. Większa powierzchnia tłoczka to większa wydajność (ilość przetłoczonego płynu) ale niższe ciśnienie - zakładając jednakową siłę nacisku na pedał hamulca.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr wrz 23, 2009 09:08

No oczywiście ,że tak jest tylko zastanawia mnie ,dlaczego wszyscy piszą,że trzeba założyc pompę o większej średnicy.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr wrz 23, 2009 09:19

Ma to sens jeśli się zmienia hamulce na takie z większymi tłoczkami albo z ich większą ilością. Wtedy w parze powinna iść też wymiana pompy na większą, bo mniejszej zabraknie skoku żeby napompować większe tłoczki.
Większa pompa ze standardowymi hamulcami nic nie da poza tym, że hamulec będzie "brał" wyżej, ale za to będzie twardszy.
W GTI większa pompa była zakładana z powodu tarczowych hamulców na tyle, które mają większe tłoczki niżeli hamulce bębnowe, lecz serwo w GTI też jest większe. Czyli jak zmieniać, to komplet.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr wrz 23, 2009 17:45

A powiedzcie mi co mam zrobić - w moim RPku mam z przodu standardowe heble, a z tyłu bębny. Będę na przód niedługo zakładał heble z G60 (280mm) i na tył będą zakładane tarcze z GTI i co polecacie zrobić z serwem i pompą? Pompę dać 22mm - taka jak jest w G60?
RP miał pompę 20mm? A co z serwem? Jakie założyć?
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 17:47 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 23, 2009 17:55

Z GTI Mk3, 23.81 mm to byłby komplet


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr wrz 23, 2009 18:41

No wlasnie wymienie plyn hamulcowy odpowietrze i zobacze jak bedzie



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 24, 2009 01:01

chodzi o powierzcnię czołową tłoka pompy. Im większa powierzchnia czołowa tłoka tym więcej płynu on pcha dlatego hamulce stają się bardziej ostre. Natomiast jeśli właśnie wymieniasz zaciski na takie gdzie tłoczek ma większą średnicę to zakładając że nie zmieniasz pompy będziesz miał hamulce nieco bardziej tempe (jedni to czują inni nie. Dlatego można zauważyć pewną prawidłowość w układach hamulcowych tj im większa średnica tłoczka w zacisku tym większa średnica tłoka pompy. pzdr
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 01:03 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości