zbyt wysokie obroty na biegu jałowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kacper87k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 20:38
Lokalizacja: Starachowice

zbyt wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: kacper87k » wt wrz 22, 2009 20:46

Witam jak w temacie, gdy zapale silnik po 1--15 sekundach na luzie lub sprzęgle wskakuje mi na wysokie obroty 3000, czasami falują od 1000 do 2500, brałem samochód pod komputer no i wykazały się błędy sondy lambda i czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Czy wymiana samej sondy lambda wystarczy?? jeżeli to wogule ona jest uszkodzona, a zapomniałem napisać samochód pali tez wiecej paliwa około 3 l na 100km więcej. I czy taka sonda lambda z allegro bedzie funkcjonować i czy potem nie bede musiał nic zmieniać tzn. czy z wymianą poradze sobie sam, czy lepiej oddać do mechanika?? autko to golf mk3 1,4 benzyna 1995r. 230000 przebiegu
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 20:46 przez kacper87k, łącznie zmieniany 1 raz.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » wt wrz 22, 2009 20:59

Co do wariowania obrotów to winił bym czujnik temp a co do spalania to sonde i czujnik również. Sonde wymienisz sam raczej bez wiekszych problemów. Tylko najpierw upewnij sie że twoja nie chula jak należy.



Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarnykurczak » wt wrz 22, 2009 21:03

Czujnik temperatury to zdaje się groszowa sprawa. Z lambdą może być gorzej, bo musisz kupić taką samą jaką masz teraz a po zamontowaniu jechać "na komputer".

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że czasem dobrze jest jechać do innego mechanika, który ma inny soft w komputerze. Mnie na jednym wyskakiwał błąd sondy lambda a drugi (chyba nowszy) nie wyrzucił żadnego błędu.


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 22, 2009 22:09

kacper87k, typ silnika napisz, albo chociaż czy to wtrysk jedno czy welopunktowy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarnykurczak » wt wrz 22, 2009 22:51

Jak 1.4 to na 99% jest to monowtrysk. Chyba, że znów mam niepełne info :)


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 22, 2009 23:08

czarnykurczak pisze:Chyba, że znów mam niepełne info
no, tak jakby. AEX na wielopunktwym wyszedł w 95, APQ w 97. A kolego ma 95 i może mieć AEX albo ABD


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kacper87k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 20:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kacper87k » śr wrz 23, 2009 13:16

niemam pojęcia jak sprawdzić jaki to wtrysk, to gdzieś pisze czy jak?? w tym tyg wybieram sie do mechanika więc jak bede wiedział co jest dokładnie grane to napisze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 309 gości