najwieksza pompa hamulcowa co pasuje do mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

najwieksza pompa hamulcowa co pasuje do mk2

Post autor: wojtass31 » pn wrz 21, 2009 19:41

siemka chciałem sie dowiedzieć jaka największa pompa hamulcowa podejdzie do mk2 i od jakiego samochodu



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 10:28

było na forum... w słabszych wersjach była pompa o średnicy 20mm tłoczyska,w większych 22mm. Np w G2 GTI, passat GT. i cała reszta szybkich które nie miały ABSu.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt wrz 22, 2009 13:43

na pewno od transporterów.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 14:34

a od transportera to może być nawet 24mm...


vwlifestyle.pl
Obrazek

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » wt wrz 22, 2009 18:33

-=ren=- pisze:a od transportera to może być nawet 24mm...
podobno jeszcze 25 od transportera



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt wrz 22, 2009 19:46

A g60 jaką miało? Też 22mm?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » wt wrz 22, 2009 19:51

Xabingo pisze:A g60 jaką miało? Też 22mm?

tak 22



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt wrz 22, 2009 19:52

Według ETKI pompa 22,2x16/18 nr. kat. 357611019B szła do silników KR, PL, 9A i PG (oczywiście mowa tylko o mk2).
A i co ciekawe pompa 22mm pojawiła się dopiero w 89 roku, wcześniej nawet do 16v KR i PL (do nr F 1G-KW240 000 i F 1G-KB075 000) szła pompa 20,64x16/14.
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 20:09 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 22:57

ja mam złożone hebelki od GTI przód 256x22 i tył tarcza i chodzi na pompie od seryjnego 1,6 czyli 20mm... hamulce spokojnie dają sobie radę tylko zablokowanie kół następuje w połowie wysokości pedału


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 22, 2009 23:33

-=ren=-, jakbys załozył 22 to gałek ocznych szukałbys na desce rozdzielczej :)
przy takim zestawie to mocniejsza pompa spowoduje ze nawet jak niee lubisz jezdzic w pasach ,to musiałbys polubiec :)

ja tak mialem jak zmieniłem na 22 :) kolosalna roznica, ciezko wykorzystac pełną moc hamowania, ale jak wcisne mu mocniej to sie nie zastanawia, od razu pisk :)

duza role w hamowaniu w autach z bebnami z tyłu ponosi stan tylnych hamulców :) u mnie po wymianie samych szczek i poprawnym wyregulowaniu ręcznego nie dosc ze reczny supr, to jeszcze pedał twardszy sie zrobił i nie trzba ostro deptac, zeby to hamowało :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr wrz 23, 2009 06:32

a u mnie wlasnie jest tak ze wymienialem heble na 239x20 tyl bebny mam i pompe 20 i nie moge zablokowac kol ;/



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr wrz 23, 2009 08:48

musisz dobrze odpowietrzyć układ zgodnie ze sztuką i muszą się zablokować... nie ma takiej opcji, chyba że masz uszkodzona pompe..


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr wrz 23, 2009 08:58

Panowie,a to nie jest tak ,że mniejsza średnica pompy to lepsze hamowanie? większa średnica pompy to tylko większa wydajnośc,czyli przy mniejszym wciskaniu pedału pompuje więcej płynu,a przy mniejszej średnicy tłoka wytwarza się większe ciśnienie przy użyciu mniejszej siły.
Większa średnica tłoczków hamulcowych w zaciskach ,czy cylinderkach to się zgodzę,że porawi siłę hamowania ,ale pompy?
Jedno wiem,że na pewno zmiana serva na większe poprawi hamlce.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 23, 2009 09:03

czyli najlepiej zmienić i serwo i pompę. Tylko tak szczerze, nie wiem po co takie cuda wyczyniać w tak lekkim aucie. Nie lepij zadbać o markę i dobry stan wszystkich komponentów hamulców przy kołach?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości