[b3]stuka a nie stuka dlaczego?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
[b3]stuka a nie stuka dlaczego?
witam....mam problem , przy rannym odpaleniu auta gdy jest calkiem zimne oczywiscie jak przez ok.2s slychac klekotanie samoregulatorow (zwlaszcza jak sa duze mrozy)ale zaraz jest cisza i silnik chodzi normalnie . Problem zaczyna sie jak zaczynam ruszac tzn.jak silnik jest obciazony wtedy slychac klekotanie zaworow . Wszystko wraca do normy jak silnik sie lekko rozgrzeja ok.1km jazdy DLACZEGO DLACZEGO DLACZEGO CO JEST PROBLEMEM czy to samoregulatory czy CO ?
POZDRAWIAM.....
POZDRAWIAM.....
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:53 przez darek i jadzka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
a zapłon masz dobrze ustawiony ewentualnie paliwo ok? bo moim zdaniem jeśli zawory są dobrze ustawione to spalanie detonacyjne czyli albo przywczesny zapłon albo paliwo nie bardzo - kiedyś w Krakowie z tego co pamiętam był problem z oszukanym paliwem i wielu kierowców niepotrzebnie jechało regulować zawory
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
musiałbyś ściągnąć 1 część książki którą przeskanowałem tj dla silników 1,4-1,6 - http://rapidshare.de/files/12401794/Roz ... 6.rar.html i na stronie 47 i 48 masz opis z rysunkiem...
[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:01 pm ]
[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:01 pm ]
tak ale jeśli jest luz na popychaczach to też może być hałaśliwa pracawara99 pisze:przecierz chyba zawory sa hydrauliczne a jak tak to sie same ustawiaja
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
Stukanie samoregulatorów na zimnym silniku jest normalne.Do poprawnej pracy potrzebują oleju którego tuż pozapaleniu nie ma.Masz olej mineralny który w niskich temp. jest dość gęsty, i potrzebuje trochę czasu aby dotrzeć do góry. W zapłon jakoś nie bardzo wierzę. Po 1 - objaw znika po rozgrzaniu silnika (zapłon sam się nie przestawi) 2-jest coś takiego co się nazywa "czujnik spalania detonacyjnego i powinien "pilnować" aby do tego nie dochodziło. 3- spalanie detonacyjne brzmi inaczej niż klekotanie zaworów.
Co do oleju -jeśli auto nie ma bardzo dużego przebiegu, możesz zaryzykować półsyntetyk, markowy, np Mobil..
Co do oleju -jeśli auto nie ma bardzo dużego przebiegu, możesz zaryzykować półsyntetyk, markowy, np Mobil..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 128 gości