[b3]stuka a nie stuka dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

[b3]stuka a nie stuka dlaczego?

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 22:19

witam....mam problem , przy rannym odpaleniu auta gdy jest calkiem zimne oczywiscie jak przez ok.2s slychac klekotanie samoregulatorow (zwlaszcza jak sa duze mrozy)ale zaraz jest cisza i silnik chodzi normalnie . Problem zaczyna sie jak zaczynam ruszac tzn.jak silnik jest obciazony wtedy slychac klekotanie zaworow . Wszystko wraca do normy jak silnik sie lekko rozgrzeja ok.1km jazdy DLACZEGO DLACZEGO DLACZEGO CO JEST PROBLEMEM czy to samoregulatory czy CO ?
POZDRAWIAM.....
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:53 przez darek i jadzka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw lut 09, 2006 22:25

Ale jak się wszytsko uspokaja to jest chyba ok?? czy się mylę.


Obrazek

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 22:28

wlasnie to jest dziwne ze po jakims czasie sie uspokaja . Ale czy to jest normalne ?



greg

Post autor: greg » czw lut 09, 2006 22:30

a zapłon masz dobrze ustawiony ewentualnie paliwo ok? bo moim zdaniem jeśli zawory są dobrze ustawione to spalanie detonacyjne czyli albo przywczesny zapłon albo paliwo nie bardzo - kiedyś w Krakowie z tego co pamiętam był problem z oszukanym paliwem i wielu kierowców niepotrzebnie jechało regulować zawory



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 22:34

szczerze co do zaplonu to sie juz zastanawialem bo czasem mam objaw ze jak mu przycisne to go przymuli ale zaraz puszczajac lekko gaz autko wyraznie przyspiesza

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 21:37 ]
tylko dlaczego to slychac jak jest zimny a nie caly czas?



greg

Post autor: greg » czw lut 09, 2006 22:44

sprawdź zawory a potem zapłon - wszystko się wyjaśni



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 22:48

a jak mam sprawdzic te zawory bo nie mam pojecia .......



wara99

Post autor: wara99 » czw lut 09, 2006 22:59

przecierz chyba zawory sa hydrauliczne a jak tak to sie same ustawiaja . To moze byc faktycznie zaplon a jezeli nie to zmien olej .
Ile masz przejechane na oleju i na jakim jezdzisz??



greg

Post autor: greg » czw lut 09, 2006 23:00

musiałbyś ściągnąć 1 część książki którą przeskanowałem tj dla silników 1,4-1,6 - http://rapidshare.de/files/12401794/Roz ... 6.rar.html i na stronie 47 i 48 masz opis z rysunkiem...

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:01 pm ]
wara99 pisze:przecierz chyba zawory sa hydrauliczne a jak tak to sie same ustawiaja
tak ale jeśli jest luz na popychaczach to też może być hałaśliwa praca



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 23:27

jak go kupilem to byl zalany polsyntetykiem ale z braku kasy(i mojej glupoty)zalalem go LOTOSEM MINERALNYM i zrobilem ok.7tys
czy moze to byc wina oleju . Problem jest bo jak go kupilem to bylo lato i wtedy takiego problemu nie ma a to jest moja pierwsza zima (a mrozy BYLY)



greg

Post autor: greg » czw lut 09, 2006 23:41

no olej może byc przyczyną - zimny inne ciśnienie

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 10:43 pm ]
i trzeba było tak od razu zacząć...



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » czw lut 09, 2006 23:53

to co w pierwszej kolejnosci mam zmienic olej?a moze ktos mi doradzi jakis olej minerakny(bo chyba raczej juz nie lac polsyntetyka?)czy moze jest mineralny zadszy niz 15w 40 ?prosze o nazwe.



greg

Post autor: greg » pt lut 10, 2006 01:26

ponieważ jeździłeś krótko (7tys.) ja bym jednak zaryzykował powrót do półsyntetyka, ale nie lotos....



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 10, 2006 07:15

Stukanie samoregulatorów na zimnym silniku jest normalne.Do poprawnej pracy potrzebują oleju którego tuż pozapaleniu nie ma.Masz olej mineralny który w niskich temp. jest dość gęsty, i potrzebuje trochę czasu aby dotrzeć do góry. W zapłon jakoś nie bardzo wierzę. Po 1 - objaw znika po rozgrzaniu silnika (zapłon sam się nie przestawi) 2-jest coś takiego co się nazywa "czujnik spalania detonacyjnego i powinien "pilnować" aby do tego nie dochodziło. 3- spalanie detonacyjne brzmi inaczej niż klekotanie zaworów.
Co do oleju -jeśli auto nie ma bardzo dużego przebiegu, możesz zaryzykować półsyntetyk, markowy, np Mobil..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości