Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » ndz kwie 19, 2009 14:08

Od dzis temat rusza z kopyta;D sprezarka zakupiona orginalna z Golfa II z przewodami za smieszne pieniadze;D a fotosy wieczorkiem bedą;P Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 22:43 przez Jessy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz kwie 19, 2009 15:11

Ja już kompresor zregenerowałem, przewody dostały nowe uszczelki, elektryka ogarnięta, nic tylko z tydzień wolnego i montaż :bigok:



Awatar użytkownika
misiek^wro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 23:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: misiek^wro » pn maja 11, 2009 12:36

Ja mialbym taka prosbe.

Chodzi mi o montaz od zera klimatronika w aucie jakim jest Octavia z 2002 roku. To jest to samo co GIV wiec czesciowo prosilbym o porade co dokladnie bedzie mi potrzebne do takiego zabiegu.

Wiem, ze poszukiwania mam rozpoczac od znalezienia lapy kompresora oraz czujnika z deski rozdzielczej. Ktos zna moze numery tych wszystkich niezbednych czesci i moglby je podac, a takze podzielic sie z ewentualnym problemami i mozliwoscia ich obejscia/rozwiazania?

Silnik, w jakim bedzie montaz, to poczciwy 1.9 TDI VP kod AGR. Obecnie nawet brak klimy manualnej.

Z gory dzieki za odp.



Awatar użytkownika
Świstak
Kto odważny, zwycięża!
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 04, 2008 23:17
Lokalizacja: SosnoVWiec / VWrocław

Post autor: Świstak » wt maja 26, 2009 23:34

Mam climatronik od passata b5 i chce go wcisnac jakos do gola 2... Czy jest tu ktos kto moglby mi podpowiedziec czy dam rade albo czy duzo trzeba by przerabiac? Klima z benzyniaka a golfa mam w dieslu i nie wiem czy to przeszkadza? Podpowiedzcie jakies rozwiazania... pozdro



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 08:01

po pierwsze to porównaj sobie nadmuch pod deskę , jaki jest do golfa a jaki do paska , druga sprawa to musisz gdzieś zamocować panel sterowania klimatronikiem , mocowanie kompresora jest inne do diesla a inne do benzyny , będzie mnóstwo przerabiania



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » wt cze 16, 2009 21:59

nadmuch w golfie i pasacie B3/B4 sa zupelnie inne i do golfa nie pasuje z pasata.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » śr lip 29, 2009 18:37

Witam, po długiej przerwie.
Jak już wyżej pisałem, nie chce mi się załączać sprężarka. Z tego co znalazłem na necie, nie załącza się bo sterownik jest z Passata i coś tam jest inaczej.
Poradźcie jak dobrać prawidłowo panel? Mam czujnik ciśnienia 4 pin i instalację na przekaźniki (wg opisu użytkownika golfiarz1) - nie jestem pewnien czy to ma jakieś znaczenie? (Bo wydaje mi się, że inny sygnał idzie do panela z czujnika na 3 pin a inny z czujnika na 4 pin) i jak teraz rozpoznać, który panel będzie działał z tym ustrojstwem?


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » pt lip 31, 2009 11:36

Ja z kolei mam takie pytanie, jak poradziliście sobie z montażem sprężarki? Czy konieczne jest szukanie i zakup łapy mocującej czy da się ją samemu wykonać? Sprawa kolejna, tu zwracam się do osób posiadających jakiekolwiek materiały, schematy etc. które pomogłyby w ogarnięciu climatronica (podłączenie, układ pinów w panelu itd.) za wszelką pomoc będę niezmiernie wdzięczny :bigok: i wreszcie, czy pojemność silnika, sposób zasilania w paliwo oraz pojemność akumulatora (ładowanie z alternatora) ma znacznie w montażu klimatyzacji? Czy są jakieś konkretne wymagania?
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 11:43 przez Dioda83, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sie 29, 2009 23:41

Odświeżę trochę temat... jaka nagrzewnica najlepiej podejdzie do mk2... Z tego co wiem to mk2 i toledo mają podobną płytę podłogową... nagrzewnice z mk2 i toledo są podobne... i dlatego się zastanawiam nad taką od toledo z klimą... a czy od mk3 podejdzie taka z wersją na klime?? Dodam, że mnie zadowoli zwykła klima... manualna nie chcę klimatronika, chcę zostawić wnętrze od mk2 w oryginale :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ukiloki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: wt sty 29, 2008 00:05
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: ukiloki » pn wrz 07, 2009 22:21

poczytaj caly temat, wszystko bylo napisane



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » czw wrz 17, 2009 23:50

Ja też już mogę się pochwalić, że i u mnie klima działa, tzn. prawie działa. Ale mam mały (?) problem-otóż wszystko jest niby OK, sprężarka się załącza i klima chłodzi (choć wydaje mi się, że trochę słabo), to po przejechaniu kilku kilometrów sprężarko chodzi tak ciężko, że aż silnik nie daje rady nią kręcić.Obydwa węże idące do sprężarki są gorące i sama sprężarka też jest gorąca; jeden wąż do nagrzewnicy zimny a drugi lekko letni; chłodnica lekko letnia.
Jak pojechałem do szpeca to stwierdził, że może mi tylko odessać czynnik i nabić odnowa ale właściwie to nawet nie wie ile powinno być nabite bo to samoróbka i nie wiadomo.

Co może być przyczyną takich objawów ile czynnika powinno być w układzie? Proszę, pomóżcie szybko bo znów mnie zima z tym zastanie :(


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz wrz 20, 2009 18:24

czynnika powinno być 850 g plus , minus 50 g , ten gość od klimy to kiep , nie fachowiec , nie wiem jaki masz filtr osuszacz , zawór rozprężny , parownik , nowe czy z odzysku , temu się przypatrz , na koniec zostaw sprężarkę , bo część najdroższa a najbardziej podejrzana



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » ndz wrz 20, 2009 21:24

Właśnie u mnie w okolicy niema żadnego porządnego warsztatu zajmującego się klimatyzacją, a te łosie odessali mi tylko czynniki powiedzieli, że sprężarka się najprawdopodobniej zaciera bo niebyło w układzie oleju (odessało 1 cm3). Więc pytam dlaczego nie było oleju, jak oni to nabijali, a gość mówi, że olej powinienem wlać do sprężarki przed montażem i oni myśleli, że olej jest wlany (ale wtedy mi nico tym nie powiedzieli). Poszukam jakiegoś lepszego zakładu.


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » ndz wrz 20, 2009 21:46

czynnika przy tej przerobce powinno byc kolo 600 plus olej niepamietam ile to oni powinni nalac razem z czynnikiem ale w tychserwisach kupuja tylko kombajny do nabijania klimy i mysla ze one za nich wszystko zrobia jak nienalali to teraz niech oddadza kase zanaprawe sprezarki


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości