uszkodzony pasek wieloklinowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
- Lokalizacja: Trójmiasto
uszkodzony pasek wieloklinowy
Cześć,
Pasek wieloklinowy był wymieniony około 60tyś km temu. Ostatnio zauważyłem, że pasek jest uszkodzony - tak jakby jeden klin się oderwał, przez co cały pasek jest teraz węższy o 2mm. Ale nadal pracuje tak jak trzeba.
Czy należy niezwłocznie wymienić ten pasek na nowy, czy można tak jeździć? Nie będzie się dalej pruł?
Z góry dzięki za odpowiedź
marcinicho
Pasek wieloklinowy był wymieniony około 60tyś km temu. Ostatnio zauważyłem, że pasek jest uszkodzony - tak jakby jeden klin się oderwał, przez co cały pasek jest teraz węższy o 2mm. Ale nadal pracuje tak jak trzeba.
Czy należy niezwłocznie wymienić ten pasek na nowy, czy można tak jeździć? Nie będzie się dalej pruł?
Z góry dzięki za odpowiedź
marcinicho
Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
- Lokalizacja: Trójmiasto
dzięki za rady, dziś wieczorem zmienię ten pasek klinowy na nowy.
Pytanie: Jak poluzować pasek od wspomy? Nie mam kanału, czy podniesienie prawej strony auta na lewarku i zdjęcie przedniego prawego koła wystarczy, żeby poluzować pompę wspomy?
z góry dzięki za odpowiedź
Pytanie: Jak poluzować pasek od wspomy? Nie mam kanału, czy podniesienie prawej strony auta na lewarku i zdjęcie przedniego prawego koła wystarczy, żeby poluzować pompę wspomy?
z góry dzięki za odpowiedź
Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
starczy Chociaż mogłes napisać co masz za silnikmarcinicho pisze:czy podniesienie prawej strony auta na lewarku i zdjęcie przedniego prawego koła wystarczy, żeby poluzować pompę wspomy?
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 16:42 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
- Lokalizacja: Trójmiasto
TD 1.9, bez klimykawowy19 pisze:starczy Chociaż mogłes napisać co masz za silnikmarcinicho pisze:czy podniesienie prawej strony auta na lewarku i zdjęcie przedniego prawego koła wystarczy, żeby poluzować pompę wspomy?
Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
w tym silniku dasz radę go wymienić bez podnoszenia samochodu:
- luzujesz pompę wspomagania (sięgając od przodu samochody, najlepiej na leżąco) i ściągasz z niej pasek
- popuszczasz śruby naciągu alternatora (dolna) i górną trochę - chyba, że masz naciąg przez napinacz, ale bez klimy chyba nie
- jeśli mocno naciśniesz na luźny alternator i go sobie zablokujesz, to pasek ściągniesz przez kółko alternatora
60 tyś. to chyba dobra wytrzymałość mi w Golfie padają po 20-30tyś
- luzujesz pompę wspomagania (sięgając od przodu samochody, najlepiej na leżąco) i ściągasz z niej pasek
- popuszczasz śruby naciągu alternatora (dolna) i górną trochę - chyba, że masz naciąg przez napinacz, ale bez klimy chyba nie
- jeśli mocno naciśniesz na luźny alternator i go sobie zablokujesz, to pasek ściągniesz przez kółko alternatora
60 tyś. to chyba dobra wytrzymałość mi w Golfie padają po 20-30tyś
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 18:19 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
pasek alternatora tyle wytrzymał??Paweł Marek pisze:bo miał 300 tysięcy
u mnie to wiem, że słabo trzyma, bo mam do wymiany koło pasowe, to z tłumikiem drgań, ale teraz golf będzie robił max. 7-10tyś km rocznie, więc nie zamierzam wydawać 400zł
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 12:25
- Lokalizacja: Trójmiasto
No to wymieniłem. Bardzo dobrze, że się za to zabrałem, bo okazało się, że pasek już ledwo się trzymał. Naderwany klin, wirując uderzał w pasek przez co porobił w nim otwory, zadziory i pęknięcia. Jeszcze tydzień dwa, i pewnie bym miał przykrą niespodziankę na trasie.
Zastanawiam się tylko, skąd ten oderwany klin: Auto było dwa razy u mechanika, który grzebał mocno przy silniku, może przez przypadek uszkodził ten nieszczęsny pasek? W jednym miejscu plastikowa osłona rozrządu, jest około 1mm od paska, możliwe że podczas wibracji uderzyła i spowodowała zniszczenia?
Aha, sorki za wprowadzenie w błąd: Pasek miał faktycznie 30tyś km.
Zastanawiam się tylko, skąd ten oderwany klin: Auto było dwa razy u mechanika, który grzebał mocno przy silniku, może przez przypadek uszkodził ten nieszczęsny pasek? W jednym miejscu plastikowa osłona rozrządu, jest około 1mm od paska, możliwe że podczas wibracji uderzyła i spowodowała zniszczenia?
Aha, sorki za wprowadzenie w błąd: Pasek miał faktycznie 30tyś km.
Panie Boże, lubiłem dżem truskawkowy
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
I ciemną słodycz kobiecego ciała.
Jak też wódkę mrożoną…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości