klin na wale czy turbo wylało??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

klin na wale czy turbo wylało??

Post autor: zielu » pt wrz 18, 2009 12:14

podczas jazdy coś chrupnęło strzeliło z tyłu pojawiła się chmura dymy z oleju.. tłoki się zakleszczyły...

pasek rozrządu jest cały...
z tego co się dowiedziałem to albo turbo wylnęło i wylało olej na tłoki albo klin na wale...
tylko jak rozpoznać co i jakie są mniej wiecej ksozta naprawy??


Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 18, 2009 13:51

belcho99 pisze:jak silnik zdechł to klin
czyli jak cos to tłoki mogły miec spotkanie z zaworami ? mnie to na turbo nie wyglada, bo to zrobiło sie ssanie w misce oleju :) wyysało by olej , a z tego co mi quatro pisał, to oleju ubyło okolo 200-300 ml , i rury od turba sa w miare suche , wirnik chodzi lekko i nie ma luzów... co mogło spowodowac scięcie klina ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt wrz 18, 2009 13:58

no z tego co mi opowiadał ojciec to najpierw była chmura dymu i silnik słabł... coś tam jeszcze ciagnął chwile i całkiem klęknął..
jeżeli klin to co dokłądnie poszło i jakie koszta orientacyjnie??


Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 18, 2009 14:08

tak czy siak , nie dowiemy sie jak sie nie zdejmie głowicy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt wrz 18, 2009 14:14

ogólnie nastąpiło podczas jazdy spokojnej...
na szabelce jak wyciągam opiłków raczej brak...
ale jak wyciągam szabelkę to tak raczej jakby był rzadszy ten olej bo kropla czy z dwie od razu z niego skapują.. czyli pewnie woda z układu


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 16:38

belcho99,

chyba że poszło go tyle żę odrazu zablokowało tłoki ale wtedy to masakra będzie z silnika i już nie będzie co z niego odzyskać ale raczej mi to na klin wygląda i też to nie wesoło wróży

[ Dodano: 18 Wrz 2009 16:41 ]
Quatro7 pisze:była chmura dymu i silnik słabł... coś tam jeszcze ciagnął chwile i całkiem klęknął..
jeżeli klin to co dokłądnie poszło i jakie koszta orientacyjnie??
]
jeśli okaże się że to klin to radzę szukać już drugiego silnika skoro to nie padło na wolnych obrotach tylko na biegu to juz tam wszystko najprawdopodobniej pogięte jest.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt wrz 18, 2009 17:22

wiec rekonstrukcja dokładna zdarzeń od ojca...

jak ruszał ze świateł coś chrupnęło i zaczął kopcić oraz stracił na mocy, a starszy nadal jechał (już sie z nim trochę o to pożarłem :grrr: ), i tak przejechał bliżej nieokreśloną odległość, następnie na przejeździe kolejowym znowu coś chrupnęło i silnik od razu zgasł i na luzie się dotoczyli do zatoczki. ...
ehh witki opadają :grrr:


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 17:31

Quatro7,

nie che Cię straszyć ale chyba nie obejdzie siebez wymiany silnika.
Rozbierzcie ten i zobaczcie bo może tylko sie sypneła pompa ale raczej to klin będzie..
jak rozbierzesz silnik to daj znać co i jak.
Jakbyś chciał to mój silnik jest na sprzedaż

o szczególy na PW uderzaj jeśli Cię będzie interesować cały kompletny z osprzętem. i na upartego za nie wielką dopłatą ze skrzynią



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » pt wrz 18, 2009 20:20

Dlaczego tak upierasz się przy wymianie silnika? Przecież, tak jak ktoś napisał, mogło zostać uszkodzonych parę zaworów. Zrobi sobie głowicę i ma pewność, że jeszcze na tym pojeździ, o ile usunie przyczynę(np. ścięty klin - kółko od TDI). Kupując inny silnik można się gruuubo nadziać.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
ZibiGolfTDI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:49
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: ZibiGolfTDI » pt wrz 18, 2009 20:54

Quatro7, w TDI nie ma klina tylko półksiężyc, u mnie się wyrobiło koło na tym półksiężycu, objawy ciężko zapalał, aż wreszcie nie chciał zapalić, zdjęliśmy z mechanikiem rozrząd, koło pasowe z wału i wszystko jasne, koło było wewnątrz wyrobione, czop wału w miarę dał radę, kupiłem nowe koło, porządny klej i jak widziałeś śmiga po dziś dzień, ty też podobno miałeś ostatnio kłopoty z rozruchem, ja stawiam na klin, mi na szczęście nic podczas jazdy się nie stało. Wstaw sobie TDI :grin:


VW GOLF 1.9 TDI + VW POLO 1.0 HZ

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt wrz 18, 2009 21:12

U mnie było tak samo z Krośniewić wróciłem jeszcze do Łodzi na drugi dzień nie odpaliłem , ścieło klin na wale i wywaliło jedną szpilkę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 22:55

apln pisze:Dlaczego tak upierasz się przy wymianie silnika? Przecież, tak jak ktoś napisał, mogło zostać uszkodzonych parę zaworów. Zrobi sobie głowicę i ma pewność, że jeszcze na tym pojeździ, o ile usunie przyczynę(np. ścięty klin - kółko od TDI). Kupując inny silnik można się gruuubo nadziać.
chyba że się kupuje od pewnego człowieka bo ja mam np już wał z TDI i silnik przygotowany pod większe moce tak że zostało tylko już zrobić podpory wału korboewgo.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob wrz 19, 2009 09:46

Quatro7 pisze:pasek rozrządu jest cały...
sprawdź czy pasuje na znaki i się trochę wyjaśni.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob wrz 19, 2009 10:09

edzio pisze:sprawdź czy pasuje na znaki i się trochę wyjaśni.
tylko problem chyba jest taki, ze nie da sie przekręcic silnikiem :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości