Uszczelka pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą

Post autor: prezesik25 » czw wrz 17, 2009 17:52

Witajcie!

3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (przebieg 190 kkm) z powodu przedmuchu spalin do układu chłodzenia (wywalało płyn ze zbiorniczka).
Wczoraj powtórka z rozrywki, czyli przy przebiegu prawie 290 kkm znów spaliny poszły w układ chłodzenia i wywala płyn przez zbiorniczek, temp. zaczyna rosnąć do 110 stopni, masła na korku oleju brak (czyli jeszcze nie jest tak źle :hmm: )

Do tej pory silnik nigdy nie był przegrzany, choć go nie oszczędzałem - przy tej pojemności wyprzedzanie przychodzi z trudem i często deptałem mu nawet 100-110 km/h na III biegu, ale problemów nie było, poziom oleju i płynu w normie. Od około miesiąca na zimnym silniku po odpaleniu zaczął nierówno chodzić, szarpać, ale jak się rozgrzał było OK, choć odczułem spadek mocy.

Pytanko:
Ile czasu powinna wytrzymać uszczelka pod głowica? ile kkm?


Obrazek
Obrazek

DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » czw wrz 17, 2009 18:42

sam sobie odpowiadasz ;) deptales az wyszlo, przebieg tez spory, moze sa duze wżery w glowicy lub bloku, kup lepsza uszczelke pod glowice, pewnie LPG masz, a to skraca zwywotnosc



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw wrz 17, 2009 19:37

uszczelke mozna wydmuchac nawet po kilku k km jak sie mocno katuje silnik [ b wysokie obroty]
ale nie jest to czeste
oddaj glowice do planowania zaloz pozadna uszczelke
i powinna zyc sporo czasu


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw wrz 17, 2009 19:39

oddaj glowice do planowania
a jak była już planowana przy poprzedniej wymianie i jak nie będzie miała wżerów to raczej dać spokój z planowaniem...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 17, 2009 20:29

Lepiej od razu się przyznaj co narobiłeś ze szpilkami przy tamtej zmianie, bo wkleję link z drugiego forum gdzie to opisałeś i będzie ci łyso. Przyczyna jest oczywista.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw wrz 17, 2009 20:35

no ok, 3 szpilki mi się lekko przekręciły, ale nie kręciłem nimi, tylko jak nie chciały dojść do 120 Nm tylko doszły do 100 Nm i dalej nie to dałem spokój, chyba to dlatego, że nie trzymały te trzy szpilki.

No ale 100 tys. zrobiłem? - zrobiłem :helm: a wtedy myślałem, że za tydzień będę znów wymieniał.

Teraz zamówiłem już nowe szpilki. W sklepie są po 3 zł za sztukę.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 20:41 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw wrz 17, 2009 22:21

Napewno nie kupiles nowych szpilek, byly rozciagniete.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw wrz 17, 2009 23:47

Pisałem chyba wcześniej, że nie kupiłem bo nie wiedziałem. Teraz mam nowe. Przy okazji jak zdejmę głowicę to wymienię też Uszczelniacze zaworów, nie przepuszczają, ale warto wymienić.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 18, 2009 08:13

do dobra, ale chyba gwint się zepsuł skoro nie mogłeś dokręcić z odpowiednią siłą, pytanie teraz gdzie, oby na szpilkach

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 8:15 am ]
A opza tym jakie 120 NM. Masz dokręcać 4-etapowo 40 potem 60 Nm, na koniec 2x po 90 stopni


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 18, 2009 11:38

prezesso, no to ciekawie :)wiesz jaka jest przyczyna wydmuchania uszczelki, a zadajesz pytania ,jakbys mial nadzieje ze to moze cos innego :)
ja mam uszczelke od ponad 110 tys , około 100 na gazie i nic sie nie dzieje, a czasem tez w palnik dziadzius dostanie :)
teraz sie módl, zeby to gwint sie zeerwał na szpilce , a nie w bloku :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości