Problemy z układem chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Problemy z układem chłodzenia

Post autor: Q_mac » czw wrz 17, 2009 10:51

Witam. Mam problem z moim dosyć świeżym nabytkiem, a mianowicie Golfie MK II z silnikiem 1,6 TD 1V. Ogólnie jestem z samochodu zadowolony, ale martwi mnie praca układu chłodzenia. Otóż w czasie jazdy po mieście wskazówka wychyla się kilka mm poza środek (na trasie trzyma się na środku), a przy jeździe w korku dość często włącza się wentylator. Ale to akurat mniejsze zmartwienie, bo podejrzewam że w układzie jest już dużo brudu, więc w najbliższym czasie czeka mnie czyszczenie. Większym problemem jest jednak ubywanie płynu chłodniczego i to dość spore. Nawet 0,5cm na zbiorniku wyrównawczym dziennie. Przekopałem forum i sprawdziłem następujące rzeczy:

-po przegazowaniu, węże twardnieją, po puszczeniu płyn powraca jednak pojawiąją się pęcherzyki powietrza. Co mnie trochę martwi
-auto nie kopci na biało (w sumie to nawet w ogóle nie kopci, jedynie podczas startu leciuteńki dymek)
-oleju nie przybywa, od ostatniej wymiany po 1,5 kkm stan jest taki jaki był
-przed wymianą olej był czarny jak smoła, teraz jest prawie czarny jak smoła :P
-pod korkiem nie ma masełka
-w płynie nie zauważyłem (raczej) żadnych "oczek" przynajmniej widocznych na pierwszy rzut oka
-silnik odpala normalnie i chodzi normalnie
-wczoraj pod samochodem rozłożyłem całą wyborczą :P i zauważyłem że mniej więcej w okolicach zbiornika wyrównawczego nakapało i to dość trochę-więc mam nieszczelość w układzie.

Jednak martwią mnie te bąbelki-czy mogą pojawiać się przy nieszczelnym układzie, lub zapowietrzonej instalacji ? Co do temperatury to przejmować się czy przemyć chłodnice czyścikiem i wymienić płyn na nowy, naprawić nieszczelność i jeździć.

Dodam, że chciałbym pojeździć tym samochodem, a po pracach które już w nim zrobiłem staje się coraz wygodniejszy ;)
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 10:52 przez Q_mac, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw wrz 17, 2009 14:02

Przy dziurawej nagrzewnicy smierdzi płynem w środku i szyby paruja, inne
typowe miejsca wycieków płynu w golfie to metalowy przewód z prawej strony silnika przy głowicy (raczej od niego zacznij sprawdzanie), plastikowy króciec przy głowicy i górne węże przy chłodnicy, przy sporym przebiegu przecierają się też te pokręcone kiszki przy pompie wody.

Rozgrzej dobrze silnik, i oglądaj skąd tryska, te skoki temperatury są spowodowane brakiem ciśnienia w układzie.

[ Dodano: 17 Wrz 2009 14:05 ]
Bąblami sięnie przejmuj narazie, jak przy przegazowaniu z otwartym zbiorniczkiem pojawią się duże bąble i bedzie uciekał płyn - wtedy uszczelka ado wymiany, z reguły jak pojawi się kopcenie na biało to znak, że niedługo nigdzie nie zajedziesz.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » czw wrz 17, 2009 15:07

W środku mam sucho, szyby bardzo mało parują (prawie w ogóle) w środku nie czuć płynu. Ale sprawdzę to jeszcze. Za podanie podejrzanych miejsc dziękuje ;) Co do uszczelki pod głowicą to wygląda na to, że była robiona (chyba wymieniania, lub myta bo ma sporo jaśniejszy kolor od reszty silnika). Kilka osób oglądających samochód tak stwierdziło przynajmniej. Bąbelki mają góra 7-8 mm wielkości (takie są rzadkie i to raczej bańki jak się kilka pęcherzyków do kupy zbierze), a najczęściej drobne pęcherzyki 1-1,5 mm.



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » czw wrz 17, 2009 17:02

Jeśli cieknie z okolic zbiorniczka...
* Sprawdź korek czy się nie zatkał...
* Nie puszcza czujnik płynu w zbiorniczku...
* Sam zbiorniczek czy nie puszcza na zgrzewach
* Przede wszystkim opaski na wężach od zbiorniczka, u mnie niewidocznie cieknie po przewodach i zbierają się w najniższym punkcie...
* Może ciec również spod czujnika wiatraka w chłodnicy i spływa gdzieś po blachach



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » czw wrz 17, 2009 17:50

A jak mogę ten korek sprawdzić?



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw wrz 17, 2009 19:51

wyjmij go i przedmuchaj sprężonym powietrzem. potem wsadź korek do gorącej wody z octem to rozpuści ci kamień i syf.



sciemniacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
Lokalizacja: Książki

Post autor: sciemniacz » czw wrz 17, 2009 20:52

jedź do porządnego mechanika i sprawdzi ci specjalnym płynem czy przypadkiem nie puściła ci uszczelka pod głowicą koszt ok 10zł



tomi36
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomi36 » czw wrz 17, 2009 21:05

Jeśli jest duże cisnienie w wężach to 100 procent uszczelka pod głowicą.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw wrz 17, 2009 21:24

tomi36 pisze:Jeśli jest duże cisnienie w wężach to 100 procent uszczelka pod głowicą.
Zdziwiłbyś się :bajer:
Ja tutaj widzę jedynie problem z nieszczelnością,reszta jest w porządku.



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » czw wrz 17, 2009 21:32

ja napisze od siebie cos otoz masz nieszczelnosc w ukladzie i sie zapowietrza stad te bombelki do tego rosnie ci temperatura i ubywa plynu, wiec to samo mialem w swoim starym oplu tylko ze tam mi po przejechaniu 5 km uciekalo litr plynu ;) znajdz nieszczelnosc i po klopocie. JA za to mam teraz w swojej polowce problem bo ucieka mi troche plynu i czuc go w srodku wiec obstawilem nagrzewnice i w sobote bede grzebał ;/ Zyczcie mi powodzenia panowie ;) Pozdro



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » czw wrz 17, 2009 22:22

A zerkałeś w otwór technologiczny pompy wody? Może na którymś z węży jest luźna stara opaska? Albo chłodnica....
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 22:23 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw wrz 17, 2009 22:26

Najłatwiej pooglądać węże, w miejscach wycieków widać biały nalot po wyschniętym płynie chłodniczym.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » czw wrz 17, 2009 22:26

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) Co do dużego ciśnienia-wąż owszem twardnieje ale nie tak znowu mocno (na turbosprężarce więcej np.) Jak na razie zlokalizowałem bardzo podejrzane miejsce-koło metalowego kroćca zauważyłem strużkę wody i ślady kamienia. Na pierwszy rzut wymienia cały przewód bo pewnie koszt nie duży. Tylko pewnie dopiero w sobotę, bo z pracy wracam dopiero o 17. Od razu wymienię płyn i zrobię płukanko chłodnicy ;) Jak i całego układu wodą destylowaną. Co do korka to rozbierałem go i sprężynę można swobodnie ściskać. Więcej na razie nie znalazłem

[ Dodano: 21 Wrz 2009 12:32 ]
Z wężem zrobione, po nagrzaniu samochodu i wyłączeniu silnika ze zbiornika wyrównawczego (z wylotów nadciśnieniowych) słychać syk powietrza więc ciśnienie chyba powróciło ;) Temperatura w mieście nieznacznie się obniżyła (1mm się cofła wskazówka, jest teraz leciutko za połową). Dziękuje za pomoc :)

[ Dodano: 14 Paź 2009 19:03 ]
Może się komuś przyda:

Właśnie dziś przed zimą, wymieniłem termostat (stary przepuszczał), zalałem układ czyścikiem do chłodnic, przepłukałem i zalałem nowym płynem (K2 KULER) bardzo dokładnie odpowietrzając. Silnik duuużo szybciej się nagrzewa i wskazówka od temp. stoi idealnie na środku i nie śmie się wychylić ;). Układ miałem wcześniej zapowietrzony, dodatkowo pościągałem węże i poczyściłem, posprawdzałem pęknięcia, przecieki itp.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » śr maja 12, 2010 14:58

Odśweże troche temat mam taki wyciek że cieknie mi na łączenie skrzyni z blokiem. Wygląda ze cieknie z tych przewodów które opisał tomal ktoś może jakoś skutecznie to wyeliminował ?

[ Dodano: 12 Maj 2010 21:03 ]
okej wycieki zlokalizowane w 3 miejscach cieknie dzięki tomal za podpowiedz w poście :)


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości