Problemy z układem chłodzenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Problemy z układem chłodzenia
Witam. Mam problem z moim dosyć świeżym nabytkiem, a mianowicie Golfie MK II z silnikiem 1,6 TD 1V. Ogólnie jestem z samochodu zadowolony, ale martwi mnie praca układu chłodzenia. Otóż w czasie jazdy po mieście wskazówka wychyla się kilka mm poza środek (na trasie trzyma się na środku), a przy jeździe w korku dość często włącza się wentylator. Ale to akurat mniejsze zmartwienie, bo podejrzewam że w układzie jest już dużo brudu, więc w najbliższym czasie czeka mnie czyszczenie. Większym problemem jest jednak ubywanie płynu chłodniczego i to dość spore. Nawet 0,5cm na zbiorniku wyrównawczym dziennie. Przekopałem forum i sprawdziłem następujące rzeczy:
-po przegazowaniu, węże twardnieją, po puszczeniu płyn powraca jednak pojawiąją się pęcherzyki powietrza. Co mnie trochę martwi
-auto nie kopci na biało (w sumie to nawet w ogóle nie kopci, jedynie podczas startu leciuteńki dymek)
-oleju nie przybywa, od ostatniej wymiany po 1,5 kkm stan jest taki jaki był
-przed wymianą olej był czarny jak smoła, teraz jest prawie czarny jak smoła
-pod korkiem nie ma masełka
-w płynie nie zauważyłem (raczej) żadnych "oczek" przynajmniej widocznych na pierwszy rzut oka
-silnik odpala normalnie i chodzi normalnie
-wczoraj pod samochodem rozłożyłem całą wyborczą i zauważyłem że mniej więcej w okolicach zbiornika wyrównawczego nakapało i to dość trochę-więc mam nieszczelość w układzie.
Jednak martwią mnie te bąbelki-czy mogą pojawiać się przy nieszczelnym układzie, lub zapowietrzonej instalacji ? Co do temperatury to przejmować się czy przemyć chłodnice czyścikiem i wymienić płyn na nowy, naprawić nieszczelność i jeździć.
Dodam, że chciałbym pojeździć tym samochodem, a po pracach które już w nim zrobiłem staje się coraz wygodniejszy
-po przegazowaniu, węże twardnieją, po puszczeniu płyn powraca jednak pojawiąją się pęcherzyki powietrza. Co mnie trochę martwi
-auto nie kopci na biało (w sumie to nawet w ogóle nie kopci, jedynie podczas startu leciuteńki dymek)
-oleju nie przybywa, od ostatniej wymiany po 1,5 kkm stan jest taki jaki był
-przed wymianą olej był czarny jak smoła, teraz jest prawie czarny jak smoła
-pod korkiem nie ma masełka
-w płynie nie zauważyłem (raczej) żadnych "oczek" przynajmniej widocznych na pierwszy rzut oka
-silnik odpala normalnie i chodzi normalnie
-wczoraj pod samochodem rozłożyłem całą wyborczą i zauważyłem że mniej więcej w okolicach zbiornika wyrównawczego nakapało i to dość trochę-więc mam nieszczelość w układzie.
Jednak martwią mnie te bąbelki-czy mogą pojawiać się przy nieszczelnym układzie, lub zapowietrzonej instalacji ? Co do temperatury to przejmować się czy przemyć chłodnice czyścikiem i wymienić płyn na nowy, naprawić nieszczelność i jeździć.
Dodam, że chciałbym pojeździć tym samochodem, a po pracach które już w nim zrobiłem staje się coraz wygodniejszy
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 10:52 przez Q_mac, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy dziurawej nagrzewnicy smierdzi płynem w środku i szyby paruja, inne
typowe miejsca wycieków płynu w golfie to metalowy przewód z prawej strony silnika przy głowicy (raczej od niego zacznij sprawdzanie), plastikowy króciec przy głowicy i górne węże przy chłodnicy, przy sporym przebiegu przecierają się też te pokręcone kiszki przy pompie wody.
Rozgrzej dobrze silnik, i oglądaj skąd tryska, te skoki temperatury są spowodowane brakiem ciśnienia w układzie.
[ Dodano: 17 Wrz 2009 14:05 ]
Bąblami sięnie przejmuj narazie, jak przy przegazowaniu z otwartym zbiorniczkiem pojawią się duże bąble i bedzie uciekał płyn - wtedy uszczelka ado wymiany, z reguły jak pojawi się kopcenie na biało to znak, że niedługo nigdzie nie zajedziesz.
typowe miejsca wycieków płynu w golfie to metalowy przewód z prawej strony silnika przy głowicy (raczej od niego zacznij sprawdzanie), plastikowy króciec przy głowicy i górne węże przy chłodnicy, przy sporym przebiegu przecierają się też te pokręcone kiszki przy pompie wody.
Rozgrzej dobrze silnik, i oglądaj skąd tryska, te skoki temperatury są spowodowane brakiem ciśnienia w układzie.
[ Dodano: 17 Wrz 2009 14:05 ]
Bąblami sięnie przejmuj narazie, jak przy przegazowaniu z otwartym zbiorniczkiem pojawią się duże bąble i bedzie uciekał płyn - wtedy uszczelka ado wymiany, z reguły jak pojawi się kopcenie na biało to znak, że niedługo nigdzie nie zajedziesz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
W środku mam sucho, szyby bardzo mało parują (prawie w ogóle) w środku nie czuć płynu. Ale sprawdzę to jeszcze. Za podanie podejrzanych miejsc dziękuje Co do uszczelki pod głowicą to wygląda na to, że była robiona (chyba wymieniania, lub myta bo ma sporo jaśniejszy kolor od reszty silnika). Kilka osób oglądających samochód tak stwierdziło przynajmniej. Bąbelki mają góra 7-8 mm wielkości (takie są rzadkie i to raczej bańki jak się kilka pęcherzyków do kupy zbierze), a najczęściej drobne pęcherzyki 1-1,5 mm.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli cieknie z okolic zbiorniczka...
* Sprawdź korek czy się nie zatkał...
* Nie puszcza czujnik płynu w zbiorniczku...
* Sam zbiorniczek czy nie puszcza na zgrzewach
* Przede wszystkim opaski na wężach od zbiorniczka, u mnie niewidocznie cieknie po przewodach i zbierają się w najniższym punkcie...
* Może ciec również spod czujnika wiatraka w chłodnicy i spływa gdzieś po blachach
* Sprawdź korek czy się nie zatkał...
* Nie puszcza czujnik płynu w zbiorniczku...
* Sam zbiorniczek czy nie puszcza na zgrzewach
* Przede wszystkim opaski na wężach od zbiorniczka, u mnie niewidocznie cieknie po przewodach i zbierają się w najniższym punkcie...
* Może ciec również spod czujnika wiatraka w chłodnicy i spływa gdzieś po blachach
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
ja napisze od siebie cos otoz masz nieszczelnosc w ukladzie i sie zapowietrza stad te bombelki do tego rosnie ci temperatura i ubywa plynu, wiec to samo mialem w swoim starym oplu tylko ze tam mi po przejechaniu 5 km uciekalo litr plynu znajdz nieszczelnosc i po klopocie. JA za to mam teraz w swojej polowce problem bo ucieka mi troche plynu i czuc go w srodku wiec obstawilem nagrzewnice i w sobote bede grzebał ;/ Zyczcie mi powodzenia panowie Pozdro
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A zerkałeś w otwór technologiczny pompy wody? Może na którymś z węży jest luźna stara opaska? Albo chłodnica....
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 22:23 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi Co do dużego ciśnienia-wąż owszem twardnieje ale nie tak znowu mocno (na turbosprężarce więcej np.) Jak na razie zlokalizowałem bardzo podejrzane miejsce-koło metalowego kroćca zauważyłem strużkę wody i ślady kamienia. Na pierwszy rzut wymienia cały przewód bo pewnie koszt nie duży. Tylko pewnie dopiero w sobotę, bo z pracy wracam dopiero o 17. Od razu wymienię płyn i zrobię płukanko chłodnicy Jak i całego układu wodą destylowaną. Co do korka to rozbierałem go i sprężynę można swobodnie ściskać. Więcej na razie nie znalazłem
[ Dodano: 21 Wrz 2009 12:32 ]
Z wężem zrobione, po nagrzaniu samochodu i wyłączeniu silnika ze zbiornika wyrównawczego (z wylotów nadciśnieniowych) słychać syk powietrza więc ciśnienie chyba powróciło Temperatura w mieście nieznacznie się obniżyła (1mm się cofła wskazówka, jest teraz leciutko za połową). Dziękuje za pomoc
[ Dodano: 14 Paź 2009 19:03 ]
Może się komuś przyda:
Właśnie dziś przed zimą, wymieniłem termostat (stary przepuszczał), zalałem układ czyścikiem do chłodnic, przepłukałem i zalałem nowym płynem (K2 KULER) bardzo dokładnie odpowietrzając. Silnik duuużo szybciej się nagrzewa i wskazówka od temp. stoi idealnie na środku i nie śmie się wychylić . Układ miałem wcześniej zapowietrzony, dodatkowo pościągałem węże i poczyściłem, posprawdzałem pęknięcia, przecieki itp.
[ Dodano: 21 Wrz 2009 12:32 ]
Z wężem zrobione, po nagrzaniu samochodu i wyłączeniu silnika ze zbiornika wyrównawczego (z wylotów nadciśnieniowych) słychać syk powietrza więc ciśnienie chyba powróciło Temperatura w mieście nieznacznie się obniżyła (1mm się cofła wskazówka, jest teraz leciutko za połową). Dziękuje za pomoc
[ Dodano: 14 Paź 2009 19:03 ]
Może się komuś przyda:
Właśnie dziś przed zimą, wymieniłem termostat (stary przepuszczał), zalałem układ czyścikiem do chłodnic, przepłukałem i zalałem nowym płynem (K2 KULER) bardzo dokładnie odpowietrzając. Silnik duuużo szybciej się nagrzewa i wskazówka od temp. stoi idealnie na środku i nie śmie się wychylić . Układ miałem wcześniej zapowietrzony, dodatkowo pościągałem węże i poczyściłem, posprawdzałem pęknięcia, przecieki itp.
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Odśweże troche temat mam taki wyciek że cieknie mi na łączenie skrzyni z blokiem. Wygląda ze cieknie z tych przewodów które opisał tomal ktoś może jakoś skutecznie to wyeliminował ?
[ Dodano: 12 Maj 2010 21:03 ]
okej wycieki zlokalizowane w 3 miejscach cieknie dzięki tomal za podpowiedz w poście
[ Dodano: 12 Maj 2010 21:03 ]
okej wycieki zlokalizowane w 3 miejscach cieknie dzięki tomal za podpowiedz w poście
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości