Ja oczywiście polecam pana z mojej stopki (compsport). Jest o tyle fajnie, że możesz cały czas patrzeć na ręce i zadawać pytania. Choć ich wiedza jest z NASA i w sumie nawet nie wiadomo o co pytać .... A przy okazji i kilka koników można sobie dosztukować - przyjemne z pożytecznymlukaselmo pisze:To do kogo jechać,podajcie przykład,dajcie namiary bo nie mam pojęcia gdzie jechać,jeśli nie w serwisie to gdzie?Pierwszy raz się spotkałem z takim problemem i nie mam pojęcia gdzie uderzyć?
cięzkie odpalanie na ciepłym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: odpalanie
Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Usterka stara jak VW z silnikiem TDI, i każdy ma inną receptę na uleczenie.rafalvfr pisze:Trochę jestem zaskoczony ile teorii do uterki, chyba najstarszej jak świat jeśli idzie o VW
To normalne że ilu dyskutujących tyle zdań, a ilu mechaników tyle recept na naprawę.
Są lepsze i gorsze, a wizyta u tunera należy do tych lepszych i droższych, no ale nie każdego stać dlatego pojawiają się wciąż to nowe pomysły za kilkanaście zł a nie za kilka stówek jak zmiana map..
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
odpalanie
Dzięki.Pomyśle o tym Wrocławiu,za 2 tyg mam urlop to pojade bo teraz to obowiązki rodzinne.A macie jakiegoś tunera z okolic Poznania lub Poznania?No i pytanko podstawowe jaki to może być koszt?Jeden z kolegów pisał,że 400 zł,czy to pewne?żebym się nie ośmieszył jak tam zajade,kużwa ile tych teorii u tych elektryków,masakra,człowiek by wszystko wymieniał i nici z tego.Jeśli macie jakieś namiary na tunera z Poznania lub okolic to odpiszcie.Dzięki.
lukas
Usterka stara jak VW z silnikiem TDI, i każdy ma inną receptę na uleczenie.
To normalne że ilu dyskutujących tyle zdań, a ilu mechaników tyle recept na naprawę.
Witam Powiem tak: po pierwsze właśnie doczytałem, że chodzi o pompowtyski a to jednak zmienia postać rzeczy, po drugię piszę to na bazie włanych doświadczeń. Na forum mastersa z jakieś 3 lata temu opisywałem swój problem - w sumie mniejsza o to jaki był choć również związany z rozruchem. Tak jak autor tego wątku bujałem sie od serwisu do serwisu. W ciągu 3 tygodni moich zmagań kontaktowałem sie z Patrykiem właśnie z Compsportu (samemu usiłując coś zrobić, zdiagnozować czy choćby znleżć pkt zaczepenia) i tak po 3 tygodniach moge stwierdzić, że 70% pomiarzy do któych jechałem lub dzwoniłem nie wiedzała o czym ja mówie A trzeba wiedzieć, że skończyłem samochodówke wiele lat temu nie pracuje w zawodzie po prostu lubię sobie pogrzebać na tyle co umiem i mam czas. Idąc moim tropem po postu w większości przypadków szkoda czasu na ASO czy innych mechaników. Jeśli autorbył jużu kilku a każdy gada co innego i co najważniesze nie może sie z problem uporać to i tak autor w końcu trafi do ... tunera. Ja po prostu chce mu zaoszczędzić czasu. MIeszkam w Poznaniu a do mechanika pojechałem do Bielska. Dziewne ? Moze ale na pewno tańsze. Oczywiście wracałem do Poznania pociągiem. Po 10 dniach odebałem auto sprawne a nie z propocyzją co można by próbować wymienić.
To normalne że ilu dyskutujących tyle zdań, a ilu mechaników tyle recept na naprawę.
Witam Powiem tak: po pierwsze właśnie doczytałem, że chodzi o pompowtyski a to jednak zmienia postać rzeczy, po drugię piszę to na bazie włanych doświadczeń. Na forum mastersa z jakieś 3 lata temu opisywałem swój problem - w sumie mniejsza o to jaki był choć również związany z rozruchem. Tak jak autor tego wątku bujałem sie od serwisu do serwisu. W ciągu 3 tygodni moich zmagań kontaktowałem sie z Patrykiem właśnie z Compsportu (samemu usiłując coś zrobić, zdiagnozować czy choćby znleżć pkt zaczepenia) i tak po 3 tygodniach moge stwierdzić, że 70% pomiarzy do któych jechałem lub dzwoniłem nie wiedzała o czym ja mówie A trzeba wiedzieć, że skończyłem samochodówke wiele lat temu nie pracuje w zawodzie po prostu lubię sobie pogrzebać na tyle co umiem i mam czas. Idąc moim tropem po postu w większości przypadków szkoda czasu na ASO czy innych mechaników. Jeśli autorbył jużu kilku a każdy gada co innego i co najważniesze nie może sie z problem uporać to i tak autor w końcu trafi do ... tunera. Ja po prostu chce mu zaoszczędzić czasu. MIeszkam w Poznaniu a do mechanika pojechałem do Bielska. Dziewne ? Moze ale na pewno tańsze. Oczywiście wracałem do Poznania pociągiem. Po 10 dniach odebałem auto sprawne a nie z propocyzją co można by próbować wymienić.
Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport
-
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
- Lokalizacja: podkarpacie
witam!! ja posiadam golfa 4 AXR mam podobny problem . tzn. umnie jest problem trudny do zrozumienia mianowicie nie ma regóły ...sa dni takie ze pali od strzału rano czy wieczorem gorący czy zimy ..a sa dni takie ze zająknie sie w odpalaniu pali za 2 obrotem np . przez 3 dni tak ma ogólnie autko chodzi super ..nie wiem gdzie szukac przyczyn , byłem ASO ustawic rozrzad bo byl przestawiony lekko ale to nie pomogło , cos mowili ze pomka któras jest słaba i trzeba ja przeczyscic ...nie iwem czy chca mnie naciagnac czy jak ?? czy to ma cos wspolnego z tym ? . co kolega o tmy mysli ??mariusz75 pisze:I pewnie jest to silnik BKC - częsta usterka tych silników.
Odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest rozrusznik i aku.
W serwisie spotykam się z tym problemem bardzo często. Moja rada, a właściwie sposób w jaki my postępujemy w takim przypadku:
1. dobrze naładować akumulator, a następnie zrobić mu test rozruchowy (do tego stosujemy specjalny tester symulujący pobór prądy z aku przez grzejące się świece żarowe i kręcący rozrusznik) Jeśli aku przejdzie test to OK, jeśli nie przejdzie a więc nie trzyma już prądu to do wymiany.
2. dobrze wyczyścić styki przewodów masowych idących od aku do nadwozia i z nadwozia na silnik i na rozrusznik, czyli tzw. czyszczenie mas rozrusznika
3. po ładowaniu aku i czyszczeniu mas sprawdza się prędkość obrotową silnika w czasie rozruch gorącego silnika. Jeśli rozrusznik kręci silnikiem w czasie rozruchu gorącego silnika wolniej niż 380 obr/min to wtedy idzie do naprawy (ogólne czyszczenie i przegląd) lub do wymiany.
W 10 -15 przypadkach ciężkiego palenia golfów na ciepłym silniku z którymi się spotkałem w pracy, to 3/4 razy pomogło czyszczenie rozrusznika i wymiana aku.
A wymiana aku i rozrusznika to 100% pewność że będzie dobrze.
Jeszcze nie słyszałem aby w MK V za ciężkie palenie na gorącym silniku był odpowiedzialny inny element jak aku lub rozrusznik.
przyczyną takiego stanu rzeczy są po prosty zbyt wolne obroty rozrusznika w czasie rozruchu.
Dla znawców tematu napiszę że całe zamieszanie jest spowodowane ochroną koła dwumasowego i zmiana map startowych to również dobre rozwiązanie. (oczywiście w ASO nie wchodzi w rachubę).
A odpięcie czujnika temperatury to zwiększenie na MAX dawki rozruchowej, a nie dowód na to że czujnik jest walnięty.
ps. akumulator jest juz chyba słaby bo jak zostawilem autko na postojówkach przez 4h to juz autka nie odpalilem ...wiec pewnie jais pierwszy przymrozek i bedzie problem
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
I tu się z tobą zgodzę. W dzisiejszych czasach kiedy to każdy chce zarabiać i ima się każdego zajęcia, mechanikami są ludzie o wykształceniu humanistycznym lub budowlanym. Lubi grzebać przy autach to otworzy sobie warsztat, a może będą z tego pieniądze. Tak powala polska rzeczywistość.rafalvfr pisze: Idąc moim tropem po postu w większości przypadków szkoda czasu na ASO czy innych mechaników.
O dobrego mechanika znającego się na rzeczy jest dziś na prawdę trudno.
A wracając do problemu palenia na ciepłym, to jeśli ktoś zagłębił się w temat próbując zrozumieć i poznać przyczynę i mechanizm tego zjawiska to wie że główną przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe przy których to ECU nie rozpoczyna wtrysku paliwa do cylindra w celu ochrony koła dwumasowego. Dopiero stopniowe zwiększanie dawki paliwa przez ECU powoduje że auto w końcu po kilku sekundach kręcenia zapala.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 22:25 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
i to jest cała istota złego palenia TDI z pompowtryskami (oczywiście nie uogólniam bo mogą być inne przypadki i objawy), dlatego trzeba "oszukać" ECUmariusz75 pisze:
A wracając do problemu palenia na ciepłym, to jeśli ktoś zagłębił się w temat próbując zrozumieć i poznać przyczynę i mechanizm tego zjawiska to wie że główną przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe przy których to ECU nie rozpoczyna wtrysku paliwa do cylindra w celu ochrony koła dwumasowego. Dopiero stopniowe zwiększanie dawki paliwa przez ECU powoduje że auto w końcu po kilku sekundach kręcenia zapala.
mama taki sam problem
Mam taki sam probleem ale juz wiem ze sa to mapy w ECU .wymienilem juz czujnik temp ,swiece itp wsumnie dochodze do tego juz gdzies z polk roku ale teraz w te swieta jade do polski i odrazu lece do tunera.pozd
golf
ciżkie odpalanie
Witam.Byłem dzisiaj we Wrocławiu w firmie DYNOSOFT.Dzięki Mariusz75,odpala na strzałeczke.pozdro
lukas
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
lukaselmo pisze:odpala na strzałeczke
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Witam! Mam ten sam problem z odpalaniem na ciepłym. Znacie moze dobrego wartego polecenia tunera z Lublina i okolic lub z W-wy ??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 12:35 przez lajki, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 163 gości