Uszczelka pod głowicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Uszczelka pod głowicą
Witajcie!
3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (przebieg 190 kkm) z powodu przedmuchu spalin do układu chłodzenia (wywalało płyn ze zbiorniczka).
Wczoraj powtórka z rozrywki, czyli przy przebiegu prawie 290 kkm znów spaliny poszły w układ chłodzenia i wywala płyn przez zbiorniczek, temp. zaczyna rosnąć do 110 stopni, masła na korku oleju brak (czyli jeszcze nie jest tak źle )
Do tej pory silnik nigdy nie był przegrzany, choć go nie oszczędzałem - przy tej pojemności wyprzedzanie przychodzi z trudem i często deptałem mu nawet 100-110 km/h na III biegu, ale problemów nie było, poziom oleju i płynu w normie. Od około miesiąca na zimnym silniku po odpaleniu zaczął nierówno chodzić, szarpać, ale jak się rozgrzał było OK, choć odczułem spadek mocy.
Pytanko:
Ile czasu powinna wytrzymać uszczelka pod głowica? ile kkm?
3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (przebieg 190 kkm) z powodu przedmuchu spalin do układu chłodzenia (wywalało płyn ze zbiorniczka).
Wczoraj powtórka z rozrywki, czyli przy przebiegu prawie 290 kkm znów spaliny poszły w układ chłodzenia i wywala płyn przez zbiorniczek, temp. zaczyna rosnąć do 110 stopni, masła na korku oleju brak (czyli jeszcze nie jest tak źle )
Do tej pory silnik nigdy nie był przegrzany, choć go nie oszczędzałem - przy tej pojemności wyprzedzanie przychodzi z trudem i często deptałem mu nawet 100-110 km/h na III biegu, ale problemów nie było, poziom oleju i płynu w normie. Od około miesiąca na zimnym silniku po odpaleniu zaczął nierówno chodzić, szarpać, ale jak się rozgrzał było OK, choć odczułem spadek mocy.
Pytanko:
Ile czasu powinna wytrzymać uszczelka pod głowica? ile kkm?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Lepiej od razu się przyznaj co narobiłeś ze szpilkami przy tamtej zmianie, bo wkleję link z drugiego forum gdzie to opisałeś i będzie ci łyso. Przyczyna jest oczywista.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
no ok, 3 szpilki mi się lekko przekręciły, ale nie kręciłem nimi, tylko jak nie chciały dojść do 120 Nm tylko doszły do 100 Nm i dalej nie to dałem spokój, chyba to dlatego, że nie trzymały te trzy szpilki.
No ale 100 tys. zrobiłem? - zrobiłem a wtedy myślałem, że za tydzień będę znów wymieniał.
Teraz zamówiłem już nowe szpilki. W sklepie są po 3 zł za sztukę.
No ale 100 tys. zrobiłem? - zrobiłem a wtedy myślałem, że za tydzień będę znów wymieniał.
Teraz zamówiłem już nowe szpilki. W sklepie są po 3 zł za sztukę.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 20:41 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
do dobra, ale chyba gwint się zepsuł skoro nie mogłeś dokręcić z odpowiednią siłą, pytanie teraz gdzie, oby na szpilkach
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 8:15 am ]
A opza tym jakie 120 NM. Masz dokręcać 4-etapowo 40 potem 60 Nm, na koniec 2x po 90 stopni
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 8:15 am ]
A opza tym jakie 120 NM. Masz dokręcać 4-etapowo 40 potem 60 Nm, na koniec 2x po 90 stopni
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
prezesso, no to ciekawie :)wiesz jaka jest przyczyna wydmuchania uszczelki, a zadajesz pytania ,jakbys mial nadzieje ze to moze cos innego
ja mam uszczelke od ponad 110 tys , około 100 na gazie i nic sie nie dzieje, a czasem tez w palnik dziadzius dostanie
teraz sie módl, zeby to gwint sie zeerwał na szpilce , a nie w bloku
ja mam uszczelke od ponad 110 tys , około 100 na gazie i nic sie nie dzieje, a czasem tez w palnik dziadzius dostanie
teraz sie módl, zeby to gwint sie zeerwał na szpilce , a nie w bloku
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 358 gości