Grucha sterująca ciśnieniem turbo

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 11, 2009 09:21

pany, zapina sie czujnik doładowania (każdy jest wyskalowany od -1 do 1,5 lub 2 Bar) na wężyk który idzie do gruszki

i na wolnych obrotach ma być -0,6 do -0,8 Bara podcisnienia

gruszka AWX IMO lepiej reguluje cisnienie, przynajmniej z moich porównan
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 09:21 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » pt wrz 11, 2009 14:57

Więc podłączę sobie na chwilę wskaźnik od doładowania w celu zmierzenia tego ciśnienia a przy chwili czasu zamienię tą gruchę w turbo i zobaczymy co będzie.

[ Dodano: 11 Wrz 2009 20:41 ]
Więc podciśnienie w przewodzie idącym do turbo wynosi 0,7 bar, czyli chyba dobrze.
a gruchę mam chyba jednak od awxa bo jest tych samych wymiarów.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Tomaszvts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 13, 2009 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomaszvts » sob wrz 12, 2009 18:41

Kurdę nie chcę mędrować ale może deczko za mało tego podciśnienia.Wczoraj trafiłem na Borę i cudowała w okolicy 2000 tzn, ciągła pulsacyjnie(wyglądało tak jak by gruszka wciągała i puszczała).Zmierzyłem podciśnienie i miała ok 0,65 ,znalazłem minimalną nieszczelność po czym podniosło się na 0.8 i autko o wiele lepiej chodzi.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz wrz 13, 2009 10:47

0,7 vacu jest wystarczające.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pn wrz 14, 2009 18:50

u mnie po odpaleniu auta jest -0,6 jak przygazuje do 3,5krpm to spada na -0,2 , póżniej jak auto zejdzie z obrotów to jest -0,4 ; -0,5 czy takie wartości są ok ??


AFN+ 137/305 & 1.8t

Tomaszvts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 13, 2009 22:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomaszvts » wt wrz 15, 2009 04:28

Troszkę za mało według mnie.A jak się auto zachowuje??



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » wt wrz 15, 2009 06:04

Auto ma spore overbosty przed programem na 1.3 bara a teraz na 1.5 bara . Ciśnienie zadane ma 1.3 bara . Zrobiłem trujnik do wężyka i jak go zatykam na postoju to sztangę wciąga błyskawicznie do góry , parę końcowych milimetrów trochę wolniej .


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » wt wrz 15, 2009 18:43

dobra pytan pare:

1. jezlei dobrze rozumiem to po podlaczeniu wskanika na gruche od turbiny powinno pokazywac 0kolo -0,7?? czy moze byc tak ze jak sciagne wezyk przy zaworze (chyba n75) i podlacze miernik to tez powinno pokazywac ujemne??

u mnie sytuacja wyglada tak ze podaczas zjady cisnienia calkowicie brak, jak wcisne gaz to zalewa silnik, dzis sie troche bawilem i jak podlaczalem wskaznik tak jak wyzej pisaem to wskazowka nawet nie drgnela, a jak wezyk byl zalozony na zawor normalnie, to ciegne praktycznie wogole sie nie poruszalo, moze tlyko przy dosc ostrym dodaniu gazu, ale po chwili juz wogole



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw wrz 17, 2009 12:46

A prawidłowo ile powinno wynosić podciśnienie w przewdoach w takim 1z??
Jest to gdzieś określone?


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 16:56

W 1Z w przewodzie sterującym turbosprężarką nie uświadczysz podciśnienia!



arwam

Post autor: arwam » pt wrz 18, 2009 17:15

Gacekk, w 1Z sterowanie turba jest zrealizowane za pomocą nadciśnienia a nie podciśnienia



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » pt wrz 18, 2009 20:06

Oryginalnie nie, ale zakładając turbo VNT trzeba było zmienić sterowanie na podciśnieniowe. :helm:
Dlatego chciałbym się dowiedziec ile vakum pompa powinna wytwarzać tego podciśnienia?? :chytry:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 20:26

Po przekładce na VNT -> patrz AFN :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości