SToRM pisze:Map w ASZ i ARL wzgledem mapsensorow w slabszych wersjach zawyza w nich informacje o cisnieniu doladowania o 0,2 bara. Dokladniej mowiac poprostu ma inna skale wskazan.
Wkladajac ECU ze 130 do 115 czy 100 konnego PD, spowodujemu spadek doladowania o 0,2 bara wiec wzgledem seryjnego programu w ASZ
Analogicznie wkladajac ecu ze slabszego auta z mapem z mniejszym zakresem do ASZta czy tez ARL, cisnienie bedzie o 0,2 wieksze niz komputer po odczytach z MAPa mu zada
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Chyba nie do końca tak to wygląda. "Na szybko" - ECU pod 3 barowy MAP sensor z podpiętym 2,5 barowym przy wymaganym doładowaniu 1 bar w rzeczywistości będzie doładowywać tylko 0,72 bara. Przy wymaganym 1,35 bara będzie ładował jedynie 1,02 bara. Błąd nie jest stały, tylko liniowy! Przy wymogu 2 bar błąd wyniesie 0,5 bara.
W sytuacji odwrotnej - tzn. ECU pod 2,5 barowy czujnik z podpiętym 3 barowym - przy wymaganym doładowaniu 1 bar rzeczywiste wyniesie 1,4 bara! Również tutaj błąd będzie liniowy.
Poza tym nie jest to jedyny powód zmiany mocy. Dodam jedynie że dojdą również zmiany w pracy silnika, które mogą być szczególnie odczuwalne przy pracy w niższych temperaturach.