Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn wrz 14, 2009 18:43

Obudowa odmalowana i zamontowana. Niestety użytkownik Mac mnie oszukał i sprzedał wiatrak z uszkodzonym pierwszym biegiem. Wszystko opisałem w dziale o oszustach.
Po wymianie i pomalowaniu wszystko wygląda tak:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście obudowa idealnie pasuje.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt wrz 15, 2009 08:26

tirsone, no to zakup jeszcze sprawny silniczek pierwszego biegu i będzie gitara, bo bez tego to raczej ciężko jeździć po mieście.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt wrz 15, 2009 08:52

A po co zmieniać silnik?? Pewnie tylko opornik trzeba wymienić, całe 7zł kosztuje :bigok:
Gratuluje obudowy, sam bym taką chciał, moja ori z MkII jest za szeroka :grrr:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt wrz 15, 2009 10:12

toffic pisze:A po co zmieniać silnik?? Pewnie tylko opornik trzeba wymienić, całe 7zł kosztuje :bigok:
a masz namiar na taki sklep? : )
toffic pisze:Gratuluje obudowy, sam bym taką chciał, moja ori z MkII jest za szeroka :grrr:
no podeszła idealnie.. jest trochę krótsza od chłodnicy ale w otwory fabryczne pasuje w 100%. No i jest bardzo płaska co daje trochę więcej wolnego miejsca w komorze.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt wrz 15, 2009 12:09

tirsone pisze: a masz namiar na taki sklep? : )
na GUSie stoisko nr 12 jak pamiętam od strony Pola Mokotowskeigo :bigok:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt wrz 15, 2009 13:52

toffic pisze:na GUSie stoisko nr 12 jak pamiętam od strony Pola Mokotowskeigo
albo Wolumen :bajer: a tak na serio to pewnie w pierwszym napotkanym sklepie elektronicznym mają takie rzeczy albo podskocz do jakiegoś serwisu RTV to Ci dadzą


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt wrz 15, 2009 14:42

Spoko ale ja nie wiem czy wentylator da się bezstresowo rozebrać i jak wygląda ta część..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr wrz 16, 2009 17:46

Ku potomności.

Podczas normalnej jazdy nawet przy butowaniu temperatura płynu chłodzącego trzyma 90 stopni i ani drgnie. Temperaturę oleju odczytuję z licznika i niezależnego zegara VDO a oscyluje ona w granicach 100 stopni. Czujniki do tego mam umieszczone z tyłu głowicy.

A mój problem wygląda następująco. Kiedy postoję tak z 10 minut w korku to temperatura "wody" rośnie mi na liczniku do prawie 100 stopni. Oleju w tym czasie ponad 110 stopni (na VDO) i nawet 140 na mfa.

Wystarczy że ruszę z korka a po kilku minutach wszystko jest ok.

Zastanawia mnie to czemu się tak dzieje.

Jeśli chodzi o temp . oleju to tłumaczę to sobie że czujniki nie są bezpośrednio w głowicy tylko w takim trójniku, na który jak sprawdziłem w czasie postoju centralnie leci gorące powietrze spod osłony kolektora wydechowego.

Natomiast "woda" jest bardziej zagadkowa bo termostat jest nowy, wentylatory i termowłącznik działają, a czujnik temp. jest z boku głowicy. Tłumaczę sobie, że po coś jest ten drugi bieg wentylatorów (który się nie włacza tak na marginesie), ale z tego co tu wiele osób pisze to wynika, że żelazną temperaturą "wody" jest 90 stopni i to zawsze...a wszelkie odchyłki to problem...

Nie wiem czy mam się martwić czy dać sobie z tym spokój....


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
beny841
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 21, 2005 21:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: MK1
Silnik: 1.9

Post autor: beny841 » śr wrz 16, 2009 21:48

pompa wody sprawna ??? może na wolnych nie daje rady a jak go kręcisz to resztkami sił jeszcze sobie radzi :chytry:


mój klekot http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=864968#864968

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 16, 2009 22:03

Jak ci nie działą 1 bieg to norma



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr wrz 16, 2009 22:15

tirsone, super golfik bo biały :bigok: bardzo duzo pracy i $$ podaj mi jakis mini poradnik z czego wytłumiłęs drzwi bo widze ze konkrtnie wytłumione sa :grin:


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr wrz 16, 2009 22:47

beny841 pisze:pompa wody sprawna ??? może na wolnych nie daje rady a jak go kręcisz to resztkami sił jeszcze sobie radzi :chytry:
hmm nie wiem czy jest sprawna. Ale myślę, że tak.
toffic pisze:Jak ci nie działą 1 bieg to norma
juz działa
Jeżu pisze:tirsone, super golfik bo biały :bigok: bardzo duzo pracy i $$ podaj mi jakis mini poradnik z czego wytłumiłęs drzwi bo widze ze konkrtnie wytłumione sa :grin:
opisywałem wszystko na jakiejs stronie... Odtłuszczasz powierzchnię i gdzie się da dajesz Blachogum, potem maty i wsio : )Nie zapominając o odpowiednim potraktowaniu wszystkich cięgien, żeby potem nie dzwoniło.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr wrz 16, 2009 23:33

tirsone, to zapodaj mi twoj temacik o wygłuszeniu pozdro schecia bym z tego skorzystał dużo daje to wygłuszenie ? ?


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » czw paź 01, 2009 21:58

AKTUALIZACJA



Więc przed zimą postanowiłem ogarnąć trochę kilka pierdółek, żeby mieć względnie spokojną głowę.


Zakupy:

Obrazek

Czyli:
1. Na stuki w zawieszeniu nowy drążek kierowniczy i końcówka. Produkcji Moog -a.
2. Czujnik temp oleju. Żeby ostatecznie wyjaśnić pewne przekłamania na mfa.
3. Czujnik temp. płynu chłodzącego. Na wszelki wypadek :)
4. Termowłącznik wentylatora chłodnicy. O niższych niż fabryczne temperaturach działania. Czyli: 85/80 + 93/88
5. Komplet uszczelek do pokrywy zaworów. Z powodu pojawienie się kilka wycieków.


Dziś pełen zapału przystąpiłem do wymiany wszystkiego oprócz drążka. Bo tego nie umiem i pewnie za bardzo bym się zamotał samemu.

Czujniki wszystkie zamontowałem, trenując przy okazji refleks w wkręcaniu czujników pod ciśnieniem ; )

Potem przyszła kolej na uszczelkę pokrywy zaworów.

Demontaż...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I mega zonk...:/ Okazało się, że uszczelka nie pasuje do pokrywy i głowicy.
Brawo Intercars. Ale o tym na dole posta.... :grrr:

Widać brak rowków na pokrywie z ABF-a... ale to nie jedyna różnica..

Obrazek
Obrazek

I tak auto czeka na dobre uszczelki.... kurna chata...: /

Obrazek




"FACHOWCY" Z INTERCARS

Wszystkie powyższe części zamówiłem w Intercarsie w Żyrardowie. W okolicach którego pracuję. Części zamówiłem sobie telefonicznie. Zamawiając uszczelkę powiedziałem jaki jest to silnik, który rok itd. Także wszystko wydawało się być jasne.
Części zamówiłem we wtorek. Wczoraj pojechałem je odebrać. Nauczony jednak ostrożności (szczególnie po ostatnich wtopach z forumowymi oszustami) zacząłem oglądać to co mi przynieśli.
Wszystko wydawało się być ok, jednak moją uwagę przykuł termowłacznik wentylatora, który miał inny numer niż zamawiałem. Zapytałem robola za ladą czemu tak jest. On na to, że osobiście sprawdził ten czujnik i jest to dokładnie to samo co chciałem. Pomyślałem ok, robol się zna. Więc zapłaciłem za części, wziąłem paragon i dzida na chatę.
W domu usiadłem do kompa i sprawdzam ten termowłącznik. Oczywiście na stronie IC. I co się okazuje? Ano doopa. Czujnik jest dwu biegunowy i włącza z tego powodu wentylator tylko na jednym biegu. Szlag mnie trafił, tym bardziej, że cały IC obklejony kartkami, że zwrotów na elektrykę nie przyjmują.... :grrr:

Dziś dzwonie do nich z rana i mówię co jest. Musiałem przy tym mocno przekonywać robola, że mam rację. I tu szok...Zgodzili się ściągnąć nowy (właściwy) czujnik zamienić ze złym (o ile nie ma śladów używania).

Po robocie jestem w IC. Wymieniłem wszystko ale musiałem im zostawić paragon bo tak sobie zażyczyli.

Resztę znacie. Wracam na chatę, rozbieram silnik a uszczelka nie pasuje. Paragonu nie ma. Mogę pocałować się w cztery litery.

Także gratuluję tym robolom z Intercars. A człowiek głupi myśli, że może komukolwiek zaufać.

:grrr:


Mój golf

Miłość ożyła....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 37 gości