Kopci na BIalo . ubywa oleju natomiast turbo OK????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Kopci na BIalo . ubywa oleju natomiast turbo OK????

Post autor: otles2 » wt wrz 15, 2009 20:36

Witam jestem swiezo po wymianie tlokow , uszczelki pod glowica , oleju i plynow, jakis czas bylo ok auto ma sile pali rowno chodzi jak zegarek ale tu mam problem czasami starsznie kopci na bialy kolor czasami kleby dymu ale czasami wogole go nie ma dodam ze autko nawet jak kopci nie ma ubytku mocy <turbo jest roczne ma okolo 10 tys przebiegu> no i na 99% ubywa mi oleju co tu jest grane ;////// silnik to arl


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 15, 2009 22:37

otles2, a ile Ci ubywa tego oleju?
w jakich okolicznościach Ci kopci?
kopcenie często jest efektem nieszczelności układu dolotowego, np IC
turbo nie rzyga?

opisz dokładniej kiedy kopci

[ Dodano: 15 Wrz 2009 22:40 ]
poczytaj sobie jeszcze to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266160



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » wt wrz 15, 2009 22:57

pelton1985, hmmm turbo wykluczam poniewaz pracuje idealnie samochod ma caly czas swoja moc hmmm moze uszczelka pod glowica byla lipna mimo iz sciagalem jedna z najlepszych wygladala solidnie moze za slabo glowice skrecili nie no nie wiem ;/// kopci np jak autko stoi na wolnych obrotach podjezdzasz do swiatel albo jak zostawiam odpalone auto na wyzszych obrotach znika kopcenie najmocniej kopci do 2 no moze 2.7 tys


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 16, 2009 09:58

otles2, jedna z najlepszych tzn jaka? zakładam, że głowica była planowana :chytry: ? głowicę dokręcali kluczem dynamometrycznym? śruby są nowe przy głowicy?

najlepsza uszczelka i śruby wg. mnie to "Viktor Reinz"

ile Ci łyka tego oleju? Co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym i pod korkiem oleju?



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » śr wrz 16, 2009 10:23

w zbiorniczku plyn zmienil kolor z niebieskiego na szary nawet mozna powiedziec smolisty czyli wina uszczelki ??? ktora 2 tyg byla nowa wzmacniana glowica byla w 100% prosta ;///
co do uszczelki to nie znam firmy ale sprowadzili mi 4 i mechanik stwierdzil ktora sie nadaja hmmmm a co myszlisz ze sroby sa niepodokrecane???
odpala bez najmniejszego problemu ;//
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 10:24 przez otles2, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

arwam

Post autor: arwam » śr wrz 16, 2009 10:28

pelton1985,
otles2 pisze:auto ma sile pali rowno chodzi jak zegarek ale tu mam problem czasami starsznie kopci na bialy kolor czasami kleby dymu ale czasami wogole go nie ma dodam ze autko nawet jak kopci nie ma ubytku mocy
turbo zaczyna puszczać olej nie czekaj tylko zmieniaj turbinę bo jak żygnie olejem to będzie masakra z silnika

[ Dodano: 16 Wrz 2009 10:30 ]
otles2 pisze:w zbiorniczku plyn zmienil kolor z niebieskiego na szary nawet mozna powiedziec smolisty czyli wina uszczelki
i weź do innego mechanika który używa klucza dynamometrycznego do dokręcania śrub
pelton1985 pisze:najlepsza uszczelka i śruby wg. mnie to "Viktor Reinz"
Ja ze swojej strony polecam ELRING



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 16, 2009 11:12

arwam, erlng też warte polecenia, chcociaż ja u siebie przy wymiane uszczelki założyłem reinza, to nie moje auto i problem tylko kolegi oltesa :pub:
otles2 pisze:ktora 2 tyg byla nowa wzmacniana glowica byla w 100% prosta ;///
kolego, przy wymianie uszczelki pod głowicą planowanie to podstawa, nowa uszcelka musi być założona na idealnie płaską powierzchnie aby podczas pracy spasowała się z głowicą, była prosta na 100 % heh, to nie tak, tych nierówności nie jesteś w stanie sprawdzić palcem czy okiem wniosek prosty do planowania

proponuje zmienić mechanika albo reklamować źle wykonaną usługę.
smolista maź w zbiorniczku wyrównawczym to nic innego jak objaw nieszczelnej uszczelki czyli dostaje się olej albo spaliny do układu chłodzenia

moje zdanie jest takie, że "mechanik" źle wykonał robotę,
ściągnąć głowę, splanować, sprawdzić ciśnieniowo, założyć nową uszczelkę, nowe śruby i skręcić kluczem dynamometrycznym, wtedy powinno być ok

siwy dym może być objawem spalania oleju lub płynu chłodniczego, nie ma co czekać tylko szybko trzeba to zrobić

P.S.
otles2 pisze:niebieskiego
a czemu nie ori płyn G12 ?
przy takim zabiegu warto wymienić jeszcze uszczelniacze zaworów, koszt nie duży a warto to zrobić

mam nadzieje, że ten krótki opis Ci trochę pomoże
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 11:15 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » śr wrz 16, 2009 13:30

hmmmmm nie wiem czy wina jest po stronie turbiny bardzo watpie ale jak na to wyjdzie to pora bedzie na big turbo ;d;d;


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 16, 2009 14:25

otles2, wystarczy, że przeczytasz to co Ci wyżej napisałem, prosta odpowiedz
wiem bo sam to niedawno przerabiałem



Awatar użytkownika
owojtas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:09
Lokalizacja: Długi Kąt (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: owojtas » śr wrz 16, 2009 19:29

gadzam sie pelton1985 iezgadzam sie do konca z planowaniem
mechanik spier..... robote . Chociaz niezgadzam sie do konca z planowanie tak jezeli zaklada sie metalowa uszczelke pod glowica ale jezeli nie a glowica nieposiada duzych wzerow (tak samo powierzchnia na bloku) mozna nieplanowac (wymienilem wiele uszczelek bez planowania i jeszcze skargo nie bylo(wiadomo planowanie to wiekszy koszt) :bajer: a co do kopcenia u mnie przyczyna byly uszczelniacze na zawaroch. Nierozumie mechanika czemu ciebie nie spytal czy wtmienic przeciesz to niewielki koszt a jak glowice ma sie na wierzchu to chwila roboty. (uszczelniacze - 14 pln, symeryng- 11)



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 16, 2009 19:40

owojtas, mechanik umoczył a przy tej robocie nie ruszenie uszcelniaczy przez mechanika to jakaś pomyłka

metalowa uszczelka jak najbardziej więc planowanie obowiązkowe, pisząc kilka postów wyżej miałem na myśli tylko i wyłacznie metalową uszczelke :chytry:
na reklamacje jedz do mechanika :bigok:
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 19:58 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
otles2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt maja 25, 2007 21:24
Lokalizacja: Osie/bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: otles2 » śr wrz 16, 2009 20:40

heh mechanicy z firmy mi to robili wiec po kosztach jutro z ranna odstawiam auto i beda robic ale planowac glowice napewno nie trzeba poniewaz byla sprawdzana <i nie byla sprwadzana na oko>a cp do uszczelki to byla ona ze tak powiem papierowa ze wzmocnienieami metalowymi , mysle ze albo uszczelka byla trefna albo sruby popuscily tak czy siak nowa uszczelka ,


SPRZEDAM mojego MK IV ARL+++
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205643

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 16, 2009 21:18

otles2,
1. Splanuj głowicę i sprawdź ją ciśnieniowo
2. Śruby pracują wraz z głowicą więc przy każdym demontażu ich trzeba wymieniać na nowe, dokręcać kluczem dynamometrycznym, proponuje śruby reinza!
3. Uszczelka obowiązkowo metalowa firmy reinz lub erling
4. Dodatkowo wymień uszczelniacze zaworów



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości