auto stoi nieużywane przez dwa lata

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niooniek
Dave's Garage
Dave's Garage
Posty: 1141
Rejestracja: wt maja 23, 2006 12:21
Lokalizacja: pomorskie

auto stoi nieużywane przez dwa lata

Post autor: niooniek » śr wrz 16, 2009 15:23

Witam,
myślę nad kupieniem mk3 gti, bodajże silnik o oznaczeniu 2e (115 km). jest taki problem, że auto stoi przez dwa lata nieużywane z wyciągniętym akumulatorem pod chmurką. chciałbym się dowiedzieć jakie czynności trzeba wykonać przy samochodzie by zaczął jeździć i ile mniej więcej by to kosztowało. oczywiście również czy jest sens brać takie auto oraz czy montowanie instalacji gazowej by się sprawdziło (jeśli tak, to jaki koszt instalacji)?
dodam, że samochód wcześniej był normalnie użytkowany.


Pozdrawiam :pub:

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » śr wrz 16, 2009 16:04

Kupować GTI po to żeby wrzucać gaz, to tak samo jak kupić GTI i robić swap na 1.6



Awatar użytkownika
coupeace
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 11:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: coupeace » śr wrz 16, 2009 16:22

wojtas4589 pisze:Kupować GTI po to żeby wrzucać gaz, to tak samo jak kupić GTI i robić swap na 1.6
pewno ma kolega okazje na oku i nie widzę w tym nic nadzwyczajnego by zamontować gaz koszt niecałe 3 tysie za sekwencje a II gen gdzieś połowę tej ceny dodam tylko że na II gen. ten silnik też daje radę


https://www.facebook.com/CarChemSilesia/

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr wrz 16, 2009 16:30

wojtas4589 pisze:Kupować GTI po to żeby wrzucać gaz, to tak samo jak kupić GTI i robić swap na 1.6
Kolego, 2e 115 KM z synonimem szybkiego GTI ma tyle wspolnego co Twoj GX z ekonomia jazdy.
Mozna uznac ze to auto ma wyposazenie a'la GTI ale zadna wyscigowka nie jest. Dodatkowo ten motor sie niezle gazuje, wiec nie widze nic zlego w zalozeniu do niego instalacji lpg - szczegolnie jak pomoze oszczedzic sporo kasy.

Pozatym prosilbym o nieodchodzenie od tematu :helm:



psik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 16:21
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: psik31 » śr wrz 16, 2009 16:42

Na samym poczatku radzil bym sprawdzic. swiece kable ogolnie to cała instalacje bo jesi on stal sobie pod chmurka to napewno cos go podgryzło, hamulce, poprzeczyszczac zaciski.

ps: Ja kupilem golfa III TDi po roku lezakowania na dworze i sprawdzilem wszystko co sie dało.


Zapraszam do oceny mojego Golfa mk2 GT Special : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270204

Kupie nakladki na progi + nadkola od Golf mk2 GTi

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr wrz 16, 2009 16:46

a moje jest takie zdanie ze szkoda silnika na gaz. Jest taniej i co z tego??? Auto warte 5-6tys i wrzucac gaz za 3tys? Troche nonsens. Lepiej wtedy juz poszukać zagazowanego golfa.... Z reszta jak sie kupuje 2.0 benzyne to na tej benzynie powinno sie jeździć i korzystac z zycia :) -ale to tylko moje prywatne zdanie :hmm: Poza tym na golfa to sie całkiem ładnie odpycha a wiadomo ze auto wyscigowe to to nie jest. A jak kolega chce zeby mu mało golf palił to niech sobie znajdzie jakiegos malego zdrowego benzyniaka ale dieselka i nie trzeba sie w ten gaz pchac...
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 16:51 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr wrz 16, 2009 16:56

kawowy19 pisze:a moje jest takie zdanie ze szkoda silnika na gaz (...).
Prosilem zeby nie komentowac zasadnosci wkladania lpg do tego auta. Nie jest to zwiazane z tematem.



Awatar użytkownika
niooniek
Dave's Garage
Dave's Garage
Posty: 1141
Rejestracja: wt maja 23, 2006 12:21
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: niooniek » śr wrz 16, 2009 17:01

coupeace pisze:pewno ma kolega okazje na oku i nie widzę w tym nic nadzwyczajnego by zamontować gaz
dokładnie, jest to gti edition za ładne pieniążki. dlatego prosiłbym o konkretne odpowiedzi na moje pytania bo zastanawiam się czy warto.


Pozdrawiam :pub:

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr wrz 16, 2009 17:34

stan oleju sprawdz i filtr powietrza. wkladaj aku i odpalaj. tylko bez gazowania zadnego. daj mu pochodzic, az zlapie temp robocza. potem mozesz spokojnym tempem wybrac sie na zmiane oleju i filtrow i co tam jeszcze masz w planach.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr wrz 16, 2009 17:43

Ja bym na kilka pierwszych obrotow rozrusznika odlaczyl cewke. Niech chlopak troche zlapie cisnienia oleju na niskich obrotach z rozusznika



Awatar użytkownika
webster1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 19:49
Lokalizacja: Lisków k. Kalisza Wielkopolska

Post autor: webster1987 » śr wrz 16, 2009 18:24

no i warto jeszcze paski sprawdzić do nie wiadomo czy się nie rozejdą przy pierwszym uruchomieniu silnika... szkoda żeby się np rozrząd zerwał



Awatar użytkownika
coupeace
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 11:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: coupeace » śr wrz 16, 2009 18:48

rzeczy typu paski,węże,przewody i płyny na pierwszy strzał do wymiany by niemiłych niespodzianek nie było,jak fajna cena i dobrą blachę ma to autko to się nie zastanawiaj bo na dodatek fajna wersja



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » śr wrz 16, 2009 19:52

2 lata postoju to długi okres. Ja proponuje odkręcić miskę olejową i zajrzeć do środka czy nie ma skrzepów oleju. ściągnąc pokrywę zaworów i przelać przez silnik olej, potem zalać jeszcze raz świeży olej. Wymienić filtr oleju, powietrza. Sprawdzić paski, najlepiej wymienić pasek rozrządu bo może być sparciały i pęknąć. Odkręcić świece i wlać troszkę oleju do cylindrów, potem pokręcić rozrusznikiem bez świec, potem włożyć nowe świece plus obowiązkowo przewody wysokiego napięcia.
Wymienić płyn chłodniczy, oraz pasuje wymienić płyn hamulcowy.
Próbowac zapalić silnik i dać mu pochodzić z 20 minut, potem udać się na powolną przejażdżkę.
Trzeba się liczyć z wymianą różnych podzespołow w aucie po takim długim postoju, wszystko wyjdzie w trakcie użytkowania.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 19:53 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » śr wrz 16, 2009 20:54

Na pewno po takim długim postoju moze złapac nalot rdzy na wałku i w cylindrach . ostatnio kupiłem takie auto stało rok czasu pod chmurką sciągając pokrywe walka rozządu widac było lekkie wzery na krzywkach wałka warto by było nalac nafty pokrecic na sucho rozrusznikiem . U mnie pusciły uszczelniacze zaworowe przy paleniu puszcza duzego dyma pierscienie ok oleju nie bierze . Dlatego trzeba brac pod uwage naprawy silnika .
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 20:57 przez tomassss24, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 261 gości