1Z Stuk przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

1Z Stuk przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła

Post autor: Razal » śr wrz 16, 2009 14:30

Witam Wszystkich!
Po dokładnym przysłuchaniu się pracy mojego napędu...stwierdzam:
Mam nastepujacy problem: przy zmianie biegow (dokladniej kiedy zmienie bieg i puszczam sprzeglo) czasem slychac taki gluchy stuk. Wyraznie mozna to uslyszec kiedy zaciagne reczny, wrzuce 1 bieg i szybko puszczam sprzeglo.

Robiłem taki teścik też: Na postoju zaciągałem ręczny, bieg 1 puszczam sprzęgło pierwszy raz i słyszę takie jakby szarpnięcie, za drugim razem też na biegu 1 nie słychać nic, ale jak wrzucę wsteczny i puszczę to znowu jakby szarpnięcie, którego drugi raz już na wstecznym nie ma.

Dodam, ze biegi wchodza bez problemow, sprzeglo nie slizga sie i nie szarpie.

Ktoś miał podobny problem? Co to może być? Bo nawet nie wiem gdzie tego szukać...

Temat zakończony :-)... Dopiszę co nie co bo może to się komuś przyda w przyszłości:
Tydzień temu wymieniałem łożysko w przednim kole. Tak się złożyło, że trafiłem na partacza, który najpierw na prasie zajechał (zgiął) mi zwrotnicę, którą musiałem kupić, następnie zajechał mi osłonę przegubu no i jak to wszystko poskładał w całość to dzisiaj się okazało, że pod nakrętkę mocującą półoś w piaście koła założył zbyt dużą podkładkę nie z mojego auta - no i się poluzowała... Dzisiaj mi to naprawił mój zaufany diagnosta, który to zdiagnozował w 5 minut... uffffff.... obyło się bez większych kosztów.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 22:27 przez Razal, łącznie zmieniany 2 razy.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Matras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pt sty 23, 2009 22:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Matras » czw wrz 17, 2009 07:49

kolego ja mam to samo... :( pojawiło sie jakis czas temu jak robiłem kilka rzeczy w moim golfie - sprzęgło, zawieszenie przednie, hamulce...
myślałem, że to wina poduszek pod silnikiem ale po ich wymianie nadal jest problem...
zobacze te nakrętki na półosiach...
ewentualnie jak sprawdzałeś zwrotnice? też miałem wymieniane lożyska i piasty (niestety zamiennik HP - Topran) może to być jej wina?
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 07:52 przez Matras, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » czw wrz 17, 2009 10:19

Matras pisze:kolego ja mam to samo... :( pojawiło sie jakis czas temu jak robiłem kilka rzeczy w moim golfie - sprzęgło, zawieszenie przednie, hamulce...
myślałem, że to wina poduszek pod silnikiem ale po ich wymianie nadal jest problem...
zobacze te nakrętki na półosiach...
ewentualnie jak sprawdzałeś zwrotnice? też miałem wymieniane lożyska i piasty (niestety zamiennik HP - Topran) może to być jej wina?
Może być, że nie przykręcone. Ja już się niczemu nie dziwię. Sam miałem pecha bo w warsztacie którym robiłem auto jest kilku mechaników i tego co mi zawsze robił nie było :( trafiłem więc na partacza, który najpierw przy wyprasowaniu łożyska wygiął zwrotnicę w okolicy mocowania jażma hamulca. Następnie chciał to prostować, szlifować szlifierką kątową - wybiłem mu to z głowy i pojechałem po zwrotnicę używaną z identycznego Golfa TDI. Przy wymianie uszkodził mi osłonę przegubu i wyleciał cały smar... Pech na maxa ! Na to wszystko wczoraj się dowiedziałem że jak przykręcał piastę koła to pod nakrętkę podłożył podkładkę nie od VW i się samo odkręciło :( Luz powodował właśnie te stuki, które wczoraj zlikwidował mi mechanik do którego zawsze jeździłem... Teraz nic nie stuka, nie puka. Zwrotnicy nie sprawdzałem - poprostu jeśli jest wygięta to znaczy, że źle było wyprasowywane łożysko i się wygięła, albo po dzwonie. Zwrotnice kupiłem orygianlną używaną, łożysko Rouvile (95zł). Jak Ci stuka to proponuję zacząć od najprostszych rzaczy, przede wszystkim od sprawdzenia śrub (z tymi w kołach włącznie!) potem poduchy (silnik, skrzynia), przeguby (wewnętrzne, zewnętrzne), zawieszenia (sworznie, tuleje, łąćzniki stabilizatora), a na końcu skrzynia i sprzęgło!

Pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Matras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pt sty 23, 2009 22:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Matras » czw wrz 17, 2009 11:03

będe sprawdzał czy się cos nie poluzowało... ale poduszki są nowe więc je wykluczam, bo po wymianie dalej słychać stuk przy gwałtownym dodaniu gazu i redukcji.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » czw wrz 17, 2009 16:20

Powiem tak... Idąc w moją stronę problemu, który opisałem wyżej - może warto sprawdzić czy dokręcone śruby mocujące te poduszki ;-) A tak na poważnie to życzę szybkiego znalezienia problemu bo wiem jak to wkurza!


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Matras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pt sty 23, 2009 22:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Matras » czw wrz 17, 2009 16:24

osobiście odkręcałem stare i dokręcałem nowe wiec to chyba też mogę wykluczyć :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości