Akumulator pada..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Akumulator pada..

Post autor: Nasa1One » wt cze 02, 2009 20:15

wczoraj rano przed wyjazdem nie odpalił mój Golfik, zmierzyłem że na akumulatorze jest napięcie troche ponad 8V, podładowałem go w ten sam dzień i zamontowałem spowrotem pod maską, dzisiaj rano chce odpalić... znów to samo ;/ światła, wyłączone były na 100% niczego co mogłoby na pierwszy rzut oka męczyć akumulator nie było.. ma ktoś jakieś wskazówki, czym to jmoże być spowodowane ?:(



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt cze 02, 2009 20:39

a jaki jest stary , ten aku ?



Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » wt cze 02, 2009 21:39

Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku. Być może coś pobiera prąd. Aku może być już do wymiany albo w najbliższym czasie jeśli pobór prądu będzie w normie. Zaopatrz się w miernik cyfrowy i do dzieła :).Powyłączaj światła,radio itd.Ustaw miernik na największy zakres prądowy DC.Odepnij klemę z"+" akumulatora,dołącz kabelek z"+" miernika do "+" akumulatora,a kabelkiem "-" miernika dotknij odpiętej klemy :)


Mój Variant Yachting ;) viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;

Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » śr cze 03, 2009 00:07

jutro to sprawdze.
aku ma niecałe 5 lat

spotkałem sie z opinią, że alternator do wymiany... możliwe??



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr cze 03, 2009 01:05

Nasa1One, sprawdz to co kolega wyzej pisal czy nie zabiera Ci gdzies prądu.

Jak by było cos z altkiem nie tak, czyli by nie ladowal ponad 12V to po naładowaniu aku na swiatlach nie pojezdzil bys dlugo i by zgasł.

Jak Ci nie bedize pobierał proadu, to wtedy trzeba zmierzyc czy i ile ładuje altek...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 03, 2009 07:45

Nasa1One pisze:jutro to sprawdze.
aku ma niecałe 5 lat

spotkałem sie z opinią, że alternator do wymiany... możliwe??
niecałe pięć lat , to może on sam już nie wyrabia , bo jednak pięć lat na akumulator , to nie tak mało



Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » sob wrz 05, 2009 15:19

jaki powinien być "normalny" pobór prądu w samochodzie??



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » sob wrz 05, 2009 16:43

na podtrzymanie zegarka + centralny + alarm mnie pobiera 0.015 A


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » sob wrz 05, 2009 18:13

kurde nie mam ani alarmu ani centralnego a pobiera +/- 0.024A :/
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 18:14 przez Nasa1One, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » sob wrz 05, 2009 18:57

jak na mój gust to 5 lat na aku to troche dużo jak masz możliwość przełożenia jakiegoś innego (nowszego) aku to zrób próbę. Ale wydaje mi się że aku do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob wrz 05, 2009 20:03

jak na mój gust to 5 lat na aku to troche dużo
to nie jest reguła
ja w zeszłym tygodniu własnie w mk3 wymieniłem 10 letni akum !



Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » ndz wrz 06, 2009 14:21

akumulator jest ok Panowie, w domu go zostawiłem na pare dni i utrzymywał napięcie w normie.



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » ndz wrz 06, 2009 21:32

Ja obstawiam na aku.
W golfie II miałem taką sytuację że kręcić kręcił a nie palił, nawet po naładowaniu. Po podłączeniu miernika niby napięcie ok ale jak przyszło do rozruchu spadek napięcia był tak duży że elektronika nie sterowała poprawnie. Na początku nie mogłem załapać o co chodzi..."na pycha" palił bez większego problemu (wiem ze się nie powinno w ten sposób zapalać ale jak był mus to mus).
Testowo wrzuciłem inny aku który mi został z łady i zapalił z pierwszego. Kupiłem nowy akumulator i śmiga bez problemu :)
I niby kręcil...ale co z tego jak już napięcie było zbyt niskie do poprawnego sterowania całej elektroniki



Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » wt wrz 15, 2009 19:43

z tego co sie dowiedziałem od sąsiada, to mam przebicie,
iskrzy mi czasem na klemie "+" gdy dotknie "+" akumulatora..
pytanie mam, gdzie znajdują się bezpieczniki, i jak sprawdzić czy są "dobre" ?
ewentualnie gdzie szukać przyczyny ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości