Spadające obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Spadające obroty

Post autor: cosmoo » pn gru 22, 2008 22:51

Witam,

mam taki oto problem, podczas jazdy kiedy wcisnę i przytrzymam sprzęgło, obroty silnika spadają do wartości 800 i słychać, że silnik zaczyna nierówno pracować, po 5-7 sec obroty wracają do swego prawidłowego zakresu. Dodam, że podczas normalnej pracy na wolnych obrotach (na postoju) obroty utrzymują się w zakresie 860-880 rpm i wszystko jest OK. Dzieje się to nie za każdym razem, ale bardzo często. Słyszałem, że przyczyną czegoś takiego, może być jakiś siłownik sterujący, ale nie mam pojęcia jaki.

Pozdrawiam.



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt gru 26, 2008 15:26

pedał sprzęgła ma czujnik elektroniczny którego zadaniem jest podanie sygnału do komputera abu silnik w momencie po wcisniecia sprzegła szybciej spadał z obrotów więc zdejmij kabel z tego czujnika i zobacz czy bedzie tak samo sie auto zachowywać .



Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » pt gru 26, 2008 16:15

witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt gru 26, 2008 17:48

hutton pisze:witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994
Jaki masz typ silnika?



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt gru 26, 2008 17:56

zewrzyj kable czujnika i się przejedz później je rozłącz i zobacz różnicę 10 minut pracy a ile można się dowiedzieć



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 26, 2008 18:39

tomch pisze:hutton napisał/a:
witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994


Jaki masz typ silnika?
1z napewno bo w tym roczniku innych tdi jeszcze nie montowali



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob gru 27, 2008 14:50

hutton a nie masz Ty przypadkiem w swoim autku wpiętego rezystora kabelkami do 2 i 3 pinu przy ośmiopinowej wtyczce idącej od pompy wtryskowej bo często tak bywa z obrotami zwłaszcza jeśli zamontowany jest rezystor o wartości poniżej 400 omów.


Obrazek

Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » wt gru 30, 2008 21:58

no wlasnie byl box ale nie bylo znaczenia czy podpiety czy nie ciagle tak samo sie dzialo ale to juz nie wazne bo komp od afn i turbo awx czekaja takze mysle wszystko ustanie



Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Post autor: cosmoo » sob sty 10, 2009 19:48

woj-tek napisał/a:
pedał sprzęgła ma czujnik elektroniczny którego zadaniem jest podanie sygnału do komputera abu silnik w momencie po wcisniecia sprzegła szybciej spadał z obrotów więc zdejmij kabel z tego czujnika i zobacz czy bedzie tak samo sie auto zachowywać .
Zrobiłem tak jak napisałeś i... zadziałało!!! Nie zauważyłem żeby obroty spadały wolniej, natomiast jak wcisnę sprzęgło i obroty spadną do 880 rpm to są stabilne nie ma żadnych wachań.

Czy to znaczy, że ten czujnik jest uszkodzony???



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » śr sty 14, 2009 23:01

czujnik ma dwa piny aby go sprawdzić podłącz tam miernik i zobacz czy zwiera po poruszeniu sprzęgła . czasami wystarczy go wyregulować . Jednak stawiam na to że padł.



Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Post autor: cosmoo » śr sty 28, 2009 09:31

sorki za odświeżenie tematu, ale nie chciałem zakładać nowego...

jakiś czas temu VAG-iem zwiększyłem sobie obroty biegu jałowego na drugim kanale miałem wartość 32768, więc podniosłem na 32800 i wszystko było OK, podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła obroty ładnie spadały i były stabilne.

Zaciekawiło mnie tylko to, że samochód rano zaczął troszkę ciężej palić i wyrzucać z siebie białą chmurkę aż do rozgrzania silnika... po kilku dniach, z powrotem powróciłem do poprzednich ustawień (32768), auto oczywiście pali na dotyk i nie ma dymu, natomiast powrócił problem ze spadającymi obrotami w trakcie jazdy i wciśnięciu sprzęgła (obroty czasami spadają poniżej 800 i po kilku sekundach wracają do normalnego zakresu)

Czy zwiększając obroty biegu jałowego zmieniam coś jeszcze? (przesuwam całą mapę stratową lub coś w tym stylu) nie wiem, jak to jest w PD, na innych forach piszą, że zmienia się również kąt wtrysku, ale z tego co ja słyszałem, to w PD nie ma regulacji kąta wtrysku.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr.
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 09:33 przez cosmoo, łącznie zmieniany 1 raz.



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » pt sty 30, 2009 01:01

panowie przecież to koło dwumasowe - poczytajce najpierw trochę


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

krzysiogreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 23:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: krzysiogreg » pt sty 30, 2009 12:16

robert24 pisze:panowie przecież to koło dwumasowe - poczytajce najpierw trochę
A możesz powiedzieć coś więcej? Co ma koło zamachowe do spadających obrotów?


Volkswagen - das auto

klejny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 04, 2008 09:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: klejny » wt wrz 15, 2009 13:59

dokładnie, ja mam założony nowy komplet koło+sprzęgło a problem opisany przez kolegów cały czas jest, przy dojeżdżaniu do świateł spadają obroty (ale tylko gdy auto jest w ruchu - nawet najwolniejszym) i w chwili całkowitego zatrzymania po 1-2 sekundach obroty wracają do wartości prawidłowej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 144 gości