"mechaniczne" TDI
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
"mechaniczne" TDI
powoli przygotowuje sie do takiego projektu.
trochę sie juz naczytałem na zagramanicznych forach ale interesuje mnie czy jest ktoś taki w Polsce co takie coś zrobił i/lub chce zrobić?
i ma ewentualnie jakieś wskazówki (szczególnie dotyczące pompy wtryskowej).
chwalta się
trochę sie juz naczytałem na zagramanicznych forach ale interesuje mnie czy jest ktoś taki w Polsce co takie coś zrobił i/lub chce zrobić?
i ma ewentualnie jakieś wskazówki (szczególnie dotyczące pompy wtryskowej).
chwalta się
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Dokładnie, człowiek o nicku Holset, poczytaj na forum tdi-tuning.pl, zamieścił tam post na ten temat. Wcześniej bawił się z 1.6 td
[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 12:50 pm ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2253
zagadaj najlepiej na priv, napewno ci cos podpowie
[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 12:50 pm ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2253
zagadaj najlepiej na priv, napewno ci cos podpowie
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Widziałem coś takiego.Koleś zamówił 1.9Td , a dostał Tdi 90ps w mk3
Wystarczy założyć pompę od 1,9 td ,podpiąć wężyk do grzyba i koniec.
Jedyny mankament to "skręcenie" pompy ponieważ ciśnienie wtrysku sporo się różni i trzeba pompę mocno "przyśpieszyć" (chodzi oczywiście o obrót osiowy)
W zależności od "farta" może zaistnieć konieczność podginania rurek ciśnieniowych.
Wystarczy założyć pompę od 1,9 td ,podpiąć wężyk do grzyba i koniec.
Jedyny mankament to "skręcenie" pompy ponieważ ciśnienie wtrysku sporo się różni i trzeba pompę mocno "przyśpieszyć" (chodzi oczywiście o obrót osiowy)
W zależności od "farta" może zaistnieć konieczność podginania rurek ciśnieniowych.
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
a czy przypadkiem nie połączył on pompy od tdi i td ??
update
cytuje
Holset napisał:
"... motor to 1z kompletny , pompa to 1,6 td JR z wymieniona falą i tłokorozdzielaczem z tdi 110 ps 10 mm..."
zwykła pompa (od TD) daje za niskie ciśnienie dlatego trzeba albo wykombinowac coś z dwóch albo znaleź jakąś mocniejszą z grubszym wałkiem bo inaczej nam ona sama się szybko przekręci. Pompa którą sobie kupiłem aby odmulic 1V daje ok 600Bar (po numerach wychodzi, że jest od RA) do TDI przydała by się taka co by dawała 800-900 Bar.
update
cytuje
Holset napisał:
"... motor to 1z kompletny , pompa to 1,6 td JR z wymieniona falą i tłokorozdzielaczem z tdi 110 ps 10 mm..."
zwykła pompa (od TD) daje za niskie ciśnienie dlatego trzeba albo wykombinowac coś z dwóch albo znaleź jakąś mocniejszą z grubszym wałkiem bo inaczej nam ona sama się szybko przekręci. Pompa którą sobie kupiłem aby odmulic 1V daje ok 600Bar (po numerach wychodzi, że jest od RA) do TDI przydała by się taka co by dawała 800-900 Bar.
Trochim
Do pierwszego odpalenia nie musisz nic ruszać.
Nie wiem czy wiesz jak zbudowana jest pompa ,ale tzw. pompy rozdzielaczowe posiadają w środku jeden tłok który wykonuje ciśnienie robocze które z kolei jest rozdzielane na wtrysk który aktualnie ma wykonać wtryśnięcie paliwa.Za początek wtrysku uznaje się moment w którym wtryskiwacz się otwiera ,aby do tego doszło (w normalnym td 1.6) pompa musi dobić do ok. 155barów.Silnik który chcesz założyć (TDi) posiada ciśnienie wtrysku ok. (o ile dobrze pamiętam) 190barów ,dlatego musisz przekręcić pompę w lewo (patrząc od paska rozrządu) w celu przyśpieszenia zapłonu tak aby tłok pompy "dobił" ciśnienie (190) potrzebne to otwarcia wtrysku.
Wszystkie pompy VW są przewidziane z naddatkiem (tak jak silniki ) )więc zwiększone ciśnienie otwarcia nie powinno jej zaszkodzić.
Co do tematu czy pompa 1.6 czy 1.9 to Ci nie doradzę bo mam w domu pompę od (rzekomego) 1.9 i kołnierz mocujący jest zupełnie inny niż w 1,6.
Tak jak napisałem wcześniej ,widziałem taki silnik który pracował ale w szczegóły się nie zagłębiałem.
Nie mam kontaktu z tym człowiekiem więc nic więcej Ci nie doradzę.
Do pierwszego odpalenia nie musisz nic ruszać.
Nie wiem czy wiesz jak zbudowana jest pompa ,ale tzw. pompy rozdzielaczowe posiadają w środku jeden tłok który wykonuje ciśnienie robocze które z kolei jest rozdzielane na wtrysk który aktualnie ma wykonać wtryśnięcie paliwa.Za początek wtrysku uznaje się moment w którym wtryskiwacz się otwiera ,aby do tego doszło (w normalnym td 1.6) pompa musi dobić do ok. 155barów.Silnik który chcesz założyć (TDi) posiada ciśnienie wtrysku ok. (o ile dobrze pamiętam) 190barów ,dlatego musisz przekręcić pompę w lewo (patrząc od paska rozrządu) w celu przyśpieszenia zapłonu tak aby tłok pompy "dobił" ciśnienie (190) potrzebne to otwarcia wtrysku.
Wszystkie pompy VW są przewidziane z naddatkiem (tak jak silniki ) )więc zwiększone ciśnienie otwarcia nie powinno jej zaszkodzić.
Co do tematu czy pompa 1.6 czy 1.9 to Ci nie doradzę bo mam w domu pompę od (rzekomego) 1.9 i kołnierz mocujący jest zupełnie inny niż w 1,6.
Tak jak napisałem wcześniej ,widziałem taki silnik który pracował ale w szczegóły się nie zagłębiałem.
Nie mam kontaktu z tym człowiekiem więc nic więcej Ci nie doradzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości