"mechaniczne" TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

"mechaniczne" TDI

Post autor: Trochim » śr lut 08, 2006 12:41

powoli przygotowuje sie do takiego projektu.

trochę sie juz naczytałem na zagramanicznych forach ale interesuje mnie czy jest ktoś taki w Polsce co takie coś zrobił i/lub chce zrobić?

i ma ewentualnie jakieś wskazówki (szczególnie dotyczące pompy wtryskowej).

chwalta się :pub:



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr lut 08, 2006 13:24

Holset zrobił w goferku swapa na TDI z tym że pompa została z TD-ka :) :okej:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 08, 2006 13:47

Dokładnie, człowiek o nicku Holset, poczytaj na forum tdi-tuning.pl, zamieścił tam post na ten temat. Wcześniej bawił się z 1.6 td

[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 12:50 pm ]
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2253
zagadaj najlepiej na priv, napewno ci cos podpowie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lut 08, 2006 14:44

ok dzięki :pub:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 08, 2006 15:20

zdradź cos wiecej o swoim projekcie? :> dlaczego akurat mechaniczne tdi?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr lut 08, 2006 15:34

Widziałem coś takiego.Koleś zamówił 1.9Td , a dostał Tdi 90ps w mk3
Wystarczy założyć pompę od 1,9 td ,podpiąć wężyk do grzyba i koniec.
Jedyny mankament to "skręcenie" pompy ponieważ ciśnienie wtrysku sporo się różni i trzeba pompę mocno "przyśpieszyć" (chodzi oczywiście o obrót osiowy)
W zależności od "farta" może zaistnieć konieczność podginania rurek ciśnieniowych.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr lut 08, 2006 16:10

mechaniczne bo elektryka czasami lubi wariować :evil: (w dobrą strone kombinuje? :bajer: ) a pompa na śrubke to dalej pompa na śrubkie jak ustawisz to tak pompuje.


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 08, 2006 18:41

Fajny pomysł, wtrysk bezpośredni z mechaniczbna pompą...dlaczego takiego nie zrobili...:):):)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lut 08, 2006 18:47

marek 29 możesz to troche jaśniej napisac :roll:

najwiekszy problem bedzie z pompą aby ustawic na niej odpowiednie cisnienie (znaleźc odpowiednią lub zbudowac coś z dwóch pomp) i co by przy tym pracowała normalnie.

mechaniczny dlatego bo lubię kręcic :D


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 08, 2006 18:52

Trochim, w tym silniku Holseta jest zastosowana pompa od 1.6


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 08, 2006 18:56

zaprzal pisze:Trochim, w tym silniku Holseta jest zastosowana pompa od 1.6
Dlaczego??? Lepiej się daje kręcić czy więcej wytrzyma ??? A może to i to ???


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lut 08, 2006 19:04

a czy przypadkiem nie połączył on pompy od tdi i td ??


update

cytuje

Holset napisał:

"... motor to 1z kompletny , pompa to 1,6 td JR z wymieniona falą i tłokorozdzielaczem z tdi 110 ps 10 mm..."

zwykła pompa (od TD) daje za niskie ciśnienie dlatego trzeba albo wykombinowac coś z dwóch albo znaleź jakąś mocniejszą z grubszym wałkiem bo inaczej nam ona sama się szybko przekręci. Pompa którą sobie kupiłem aby odmulic 1V daje ok 600Bar (po numerach wychodzi, że jest od RA) do TDI przydała by się taka co by dawała 800-900 Bar.



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » śr lut 08, 2006 19:31

Witam Trochim. W jaki sposób sprawdziłeś po nr pompy, że pochodzi ona od RA. Ja także mam wymienioną pompę na tą z "gruszką", ale nie wiem do jakiego modelu silnika była ona montowana?

Pzdr



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr lut 08, 2006 22:47

Trochim
Do pierwszego odpalenia nie musisz nic ruszać.
Nie wiem czy wiesz jak zbudowana jest pompa ,ale tzw. pompy rozdzielaczowe posiadają w środku jeden tłok który wykonuje ciśnienie robocze które z kolei jest rozdzielane na wtrysk który aktualnie ma wykonać wtryśnięcie paliwa.Za początek wtrysku uznaje się moment w którym wtryskiwacz się otwiera ,aby do tego doszło (w normalnym td 1.6) pompa musi dobić do ok. 155barów.Silnik który chcesz założyć (TDi) posiada ciśnienie wtrysku ok. (o ile dobrze pamiętam) 190barów ,dlatego musisz przekręcić pompę w lewo (patrząc od paska rozrządu) w celu przyśpieszenia zapłonu tak aby tłok pompy "dobił" ciśnienie (190) potrzebne to otwarcia wtrysku.
Wszystkie pompy VW są przewidziane z naddatkiem (tak jak silniki :)) )więc zwiększone ciśnienie otwarcia nie powinno jej zaszkodzić.
Co do tematu czy pompa 1.6 czy 1.9 to Ci nie doradzę bo mam w domu pompę od (rzekomego) 1.9 i kołnierz mocujący jest zupełnie inny niż w 1,6.
Tak jak napisałem wcześniej ,widziałem taki silnik który pracował ale w szczegóły się nie zagłębiałem.
Nie mam kontaktu z tym człowiekiem więc nic więcej Ci nie doradzę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości