problem z kontrolka cisnienia oleju 1,8 GX KE-JEtron
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z kontrolka cisnienia oleju 1,8 GX KE-JEtron
witam mam taki problem , nie swieci mi kontrolka cisnienia oleju , wyczytalem w ksiazce ze nalezy sprawdzic czujnik WYSOKIEGO CISNIENIA ( ten co jest na filtrze oleju)czyli odpiac przewod z niego i w miejsce pinu na czujniku wpiac przewod i do reki probnik i jedem koniec probnika do +12V a drogi w miejsce pinu na czujniku wysokiego cisnienia - objaw : na zgaszonym silniku probnik nie swieci , po odpaleniu swieci, podobno tak jest prawoidlo , ale w ksiazce nic nie znalazlem aby pisalo cokolwiek o czujniku niskiego cisnienia (czyli tego co jest w głowicy ) chcac nie chcac wzialem zrobilem tak samo jak wyzej opisalem z czujnikiem wysokiego cisnienia objaw: na zgaszonym silniku nie swieci probnik , na zapalonym tez nie swieci - i tak ma byc ? czy jak sie ma sprawa do tego czujnika niskiego cisnienia ? przewody oba co sa do czujnikow wpiete sa dobre bo ja sprawdzalem opornikiem i przebicia nie ma ,i nei wiem jak rozwiazac problem .. prosze o porade
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
drugi czujnik działa odwrotnie, czyli probnik zgasnioe po odpaleniu. Ale co z ta kontrolką, w ogóle się nie zaświeca? To pewnie w liczniku jest uszkodzenie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no od jakiegos czasu wogole nie swieci kontrolka cisnienia na desce rozdzielczej. Skoro mowisz ze czujnik niskiego cisnienia działa odwrotnie do czujnika wysokiego cisnienia - u mnie wysokiego cisnienia na podstawie objawow opisanych dziala poprawnie , niskiego cisnienia probnik wogole nie swieci czy to na odpalonym silniku , czy na zgaszonym - wiec czujnik do wymiany ? idzie wogole taki zakupic ? przypuszczalem ze moze dioda sie przepalila na desce i temu nie swieci - ale po podlaczeniu gniazda do 3 innym licznikow co posiadam w garazu to na zadnym ta kontrolka sie nie swieci ( a swieciła w tych licznikach , gdyz licznik przekladalem z racji ze za maly index, licznik zliczania km dziennych nie działąl , a obecnie mam w milach )Paweł Marek pisze:drugi czujnik działa odwrotnie, czyli probnik zgasnioe po odpaleniu. Ale co z ta kontrolką, w ogóle się nie zaświeca? To pewnie w liczniku jest uszkodzenie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jasne, jest zepsuty na pewno, najlepiej odczytajz niego numery i dobiorą po katalogu, choć właściwie wystrczy jak będziesz wiesz że to wysokociśnieniowyesio10 pisze:dzie wogole taki zakupic
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
własnie wrocilem z sklepu motoryzacyjnego, pokazalem gosciowi czujnik ( ma on brazowy kolor) i jest to czujnik niskiego cisnienia 0,3 bar , dal mi czujnik bo mial, wkrecilem go w głowice , zrobilem szybko test czyli - probnik w dłoń jeden koniec do pinu czujnika , drogi do +12V na akumulatorze i kapa :/ probnik nie swieci ( czyzby ten czujnik tez byl uszkodzony ? zaznacze ze robilem test na wyłączonym zaplonie) pomyslalem ze moze cos nie halo - wiec wpialem przewod na czujnik , przekrecam kluczyk i nadal nie swieci kontrolka , kurcze nie wiem co juz zrobic , do elektryka ??Paweł Marek pisze:jasne, jest zepsuty na pewno, najlepiej odczytajz niego numery i dobiorą po katalogu, choć właściwie wystrczy jak będziesz wiesz że to wysokociśnieniowyesio10 pisze:dzie wogole taki zakupic
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zapłon niema znaczenia, ale czujnik 0,3 niskociśnieniowy powinien być na wyłączonym silniku zwarty czyli przewodzić prąd między gwintem a stykiem kabla, sprawdzaj go normalnie jak jest wykręcony. Jeśli stwierdzisz że nie przewodzi prądu to albo to jest czujnik wysokociśnieniowy albo jest faktycznie uwalony. Jeszcze raz pisze kolorem się nie sugeruj, musi być na nim coś napisane
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
no tak pisze na nim to samo co na tym co byl wkrecony.. no tak tez myslalem ze musi przewodzic prad, jak wzialem opornik w dlon czyli omomierz i przylozylem jeden przewod do tego pin-u a drogim dotykalem wszytskich elementow metalowych co sie znajduja na tym czujniku to nigdzie mi nie pokazl ze jest przewodnosc czyli na tym gwincie npPaweł Marek pisze:zapłon niema znaczenia, ale czujnik 0,3 niskociśnieniowy powinien być na wyłączonym silniku zwarty czyli przewodzić prąd między gwintem a stykiem kabla, sprawdzaj go normalnie jak jest wykręcony. Jeśli stwierdzisz że nie przewodzi prądu to albo to jest czujnik wysokociśnieniowy albo jest faktycznie uwalony. Jeszcze raz pisze kolorem się nie sugeruj, musi być na nim coś napisane
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 23:12 przez esio10, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości